Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 4700 ggr
alltidnordin
6

Frenja I'm Special

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hänger på er andra som skaffar valpar och startar en tråd för min prins😃

Igår hämtade jag hem min kille, som till vardags kallas för Milou. 8 veckor gammal och trefärgad. Än så länge trivs jag super med honom och han verkar ty sig mer och mer. Matglad, positiv och härlig inställning till allt som erbjuds. 

I framtiden blir det lite kurser samt eventuellt prova på lite agility om han tycker det är skoj. Annars blir det mest långa promenader och lite spår/lydnad på hobbynivå 🙂

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Kitten86
0

Så klart även din lilla prins ska ha sin egna tråd 😃
Söt han är 😍

Mlyy
0

Så söt! 😃

Max2013
0

Men vilken sötnos !! Har också en pojk ifrån Frenja kennel , roligt när man får se andra ifrån samma kennel :D

alltidnordin
5

Han är helt underbar min lilla kille. Och lite speciell i färgen är han också 😍 Nu har han varit här i lite mer än ett dygn och verkar redan ha funnit sig i sitt nya hem. Är hur duktig som helst på att gå på tidning och idag har han nästan gjort allting ute, så duktig! Går jättefint i koppel de korta stunder vi är ute och lyssnar för det mesta när man kallar på honom! Idag var vi tvungna att ta oss till djuraffären och köpa selen på bilden, då den förra var lite för stor, inga problem det heller.

Stjärnexemplar till valp jag fått hem 😃

#3 Åh spännande, kul att höra! Vad har du för vovve från Frenja och vad har vovven för stamtavla? 🙂

/ Sofia

Max2013
2

#4 så gullig , fina färger han har ! Har också en trefärgad och han heter Frenja Expect Everything From Me:) Hans föräldrar :) E: Francehill Easy Money Of Lochkaren U: Frenja Surprise In Blue En bild på honom :

alltidnordin
0

#5 Nä men kolla, ett halvsyskon. Min kille är också U: Frenja Surprise In Blue! 
Va roligt att hitta er!! 😃Och han ser himla trevlig och fin ut din vovve!

/ Sofia

Bello_O
0

Så hemskt söt!

Då man provar på hundsporter är det lätt att fastna. Det händer ofta att det inte slutar i bara  att "prova på"😉

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

alltidnordin
0

#7 Ja jag kan nog tänka mig det 😃 vi får se var herren gillar!

/ Sofia

_Wilma
0

Grattis till Milou! 🙂 Han verkar ha ett härligt temperament!

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Max2013
0

Men se där ! Va roligt !!:D Halvsyskon till och med ! Ja , himla go är han ! Så framåt och glad ! Det som jag fastna för när jag kom till Paula att hundarna var så framåt och trevliga:)

alltidnordin
0

#10 Ja, jätteroligt! Ska bli kul och se vad det blir av honom! 

Jag håller med, urtrevliga hundar allihopa! 🙂

/ Sofia

alltidnordin
4
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Idag har det öst ner regn nästan hela dagen, vilket inte uppskattades av lilla Milou haha🙂 Lite dagsfärska bilder med systemkameran när det var uppehåll!

/ Sofia

Kitten86
0

Sicken riktig liten godbit du har!

Får man fråga hur hög och tung Milou är?

alltidnordin
0

#13 Han är ca 20 cm hög och väger 1,6 kg 🙂

/ Sofia

alltidnordin
0

Hur stora var era shelties vid 8 veckor och hur stora är dom nu? 🙂

/ Sofia

_Wilma
0

Milla var 23 cm vid 8 veckor. Hon är 39 cm som vuxen.

Tilda var 20,5 cm vid 8 veckor. Hon är 35 - 36 cm som vuxen.

Kitten86
0

River minns jag inte hur hög han var då det var så länge sen han var valp plus att jag inte mätte honom regelbundet. Jayson vet jag inte hur hög han var vid 8 veckors ålder då jag importerat honom och han var dryga 4 mån när han kom till Sverige. När han kom till mig var han ca 29 cm hög och nu är han inmätt till 40,5 cm.

alltidnordin
0

Det ska bli spännande att se vart han landar🙂

/ Sofia

Max2013
0

#11 Det förstår jag !:) #15 kommer inte ihåg hur stor min var då , kom ihåg att vi vägde honom i när han var 10 veckor och vägde då 2,3 kg . Nu är Max 38 cm .

alltidnordin
1

Idag har vi testat på att åka lite bil i bur, vilket inte var så uppskattat. Vi åkte bara 5 minuter till affären, pojkvännen gick in och handla och sedan åkte vi hem. På hemvägen täckte jag över buren lite och då coolade han ner sig, knappt ett ljud på hela vägen🙂

Hur gjorde ni för att vänja valparna/hundarna vid att åka bil?

/ Sofia

Kitten86
3

Jag har alltid försökt att göra bilen positiv genom belöning på olika sätt. T.ex så gömde jag gott godis i bilen, öppnade alla dörrar o lät dem kolla igenom och leta efter godisen på egen hand. Annars försöka ta korta turer som alltid slutar med något roligt t.ex lekstund med annan hund (kan vara svårt om man inte känner någon med leksugen hund inom bra åk-avstånd).

River, min äldsta, har allitid älskat att åka bil. Så länge han får vara med mig, och ut på äventyr, så är han supernöjd. Kan nästan åka bil hur länge som helst (om han får). Något av de bästa är när matte öppnar upp och man får stoppa ut huvudet genom fönstret tycker River 😃

Jayson, min yngsta, däremot har haft ganska svår åksjuka som jag fått jobba mycket med. Testa en del olika metoder för att hjälpa honom under åkturerna speciellt som valp bl.a tabletter och spray men inte upplevt att något av de direkt hjälpt. Däremellan tränat mycket med att göra bilen positiv (i både avstängt och startat läge). Idag springer han glatt till bilen och hoppar in självmant vilket är superskönt även om jag upplever att han till viss del även idag kan bli lite åksjuk. River har också lärt honom det roliga med att stoppa ut huvudet genom fönstret 😉

alltidnordin
0

#21 Låter klokt. Har tyvärr inga hundkompisar i bra size för honom men värt att tänka på senare 🙂 

Hoppas att han blir en bilälskande vovve, då jag åker en del bil hehe.

/ Sofia

Ann-Ch
0

Grattis! I våran flock finns det 2 Frenjahundar, Siri 10 månader och Sara 8 år

alltidnordin
0

#23 Åh, alltid trevligt med hundar från samma kennel, hur är dina hundar? 😃

/ Sofia

meerschweinchen
0

Vilken liten sötnos du har!😍

Mvh Sabine

Ann-Ch
2

Våra är väldigt sociala, pigga och glada, Sara (8 åringen) är övertygad om att alla vi möter är där för hennes skull, hon gnyr och vill alltid hälsa :)

alltidnordin
0

#26 Härligt!

/ Sofia

xina10
0

Jättefin liten kille du har ❤️

//Jonnix

alltidnordin
3

Nu har vi övat mycket på att åka bil, han har fått en egen bur med massa egna filtar och så. Har försökt åka en del och göra roliga saker (åka till skogen eller träffa roliga människor) och han sköter sig så himla bra. Piper extremt lite i början, sedan lägger han sig tillrätta och sover tills vi är framme dit vi ska. Underbara vovve 😍

/ Sofia

_Wilma
1

#29 Skönt att det funkar att åka bil! 🙂

alltidnordin
0

#30 Ja det är otroligt skönt. Känns bra att han kan slappna av i bilen då jag åker endel 😐

Idag åkte vi ut till skogen där Milou fick springa lös. Så himla duktig är han. Och söt😍

/ Sofia

alltidnordin
4
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Milou fortsätter sköta sig kanon lös ute i skogen, här kommer några bilder från vår frostiga förmiddagspromenad för några dagar sedan 😃

/ Sofia

meerschweinchen
0

Vilken sötnos!

Mvh Sabine

_Wilma
0

Jättesöt! Skönt att du kan ha honom lös i skogen! 🙂

alltidnordin
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Milou i skogen idag. Han har hunnit bli 11 veckor (igår), 24 cm hög och 2,6 kg tung🙂

/ Sofia

Kitten86
0

Sicken gullig kille! Roligt så klart att få springa i skogen 😃

_Wilma
0

Jättesöt! 🙂 Fina bilder!

alltidnordin
3

Sist jag mätte lilleman måste det blivit något fel, även vid vägningen haha. 

Idag är han 12 veckor exakt och nu mäter han 24 cm och väger 2521 gram. Det verkar vara inom "ramen" om jag kollat rätt. Fina killen :)

/ Sofia

Bello_O
0

Sötnos! De övertecknade är så gulliga:)

_Wilma
0

Jättesöt! 🙂

emma93
0

Vilken söt kille!

Max2013
0

Så himla söt !

alltidnordin
4

Denna lilla filur blir 13 veckor idag och är mätt till 25 cm och väger 2667 gram, om ni skulle gissa, tror ni han håller storlek? Vet att det är svårt att avgöra, men vad tror ni baserat på storlek vid 12 och 13 veckors ålder😃

/ Sofia

Bello_O
2

Snygg! Man brukar säga 10 cm från 3 mån, 6 cm från 4 mån och 2 cm från 5 mån. Det är inga säkra mått men en riktlinje iallafall!😉

Mlyy
0

Så otroligt fin han är, älskar övertecknade, det är så charmigt! 😍

_Wilma
2

#43 och #44  Om det stämmer att de växer 10 cm från 3 månader (= 13 veckor), så blir han ca 35 cm. Det är ju inom standarden, som ju är 34,5 - 39,5 cm för hanar. :)

alltidnordin
6

I torsdags bilade vi från västkusten till Stockholm, då vi ska fira jul och nyår här. Han sov hela vägen utom när vi stannade för kisspaus. 

Väl hemma hos mina föräldrar har han intagit huset med storm och skrämt livet ur katten som knappt vågar sig hem haha. Det bästa med huset är dock trädgården, den går kanon bra att jaga bollar på och berget vi har på tomten, det ska vi inte prata om - han befinner sig där 99% av all ute tid haha!

/ Sofia

meerschweinchen
0

Duktig han är som sov hela vägen! Han är bara för gudomligt söt😍

Mvh Sabine

Kitten86
1

Skönt att bilresan gick bra!
Ja, du vet ju att det gäller att passa på att vara ute och "fri" så länge tillfälle ges 😉

_Wilma
0

Fina bilder! 🙂

Ha en bra jul i Stockholm! :)

alltidnordin
5

Vi har haft en kanonjul och Milou fortsätter sköta sig. Stallet, barn, hundar, nya platser är inget som påverkar honom vilket känns skönt. Idag kom dessutom snön, Milou älskar snön haha. Far runt som en dåre, jagar allt som går att jaga och rullar sig mer än gärna😂

/ Sofia

xina10
0

Så fin ❤️

//Jonnix

XeZafir
0

Underbart snömonster <3

alltidnordin
6

Klippte snabbt ihop ett kollage med bilder för att se hur han utvecklats från 9 veckor till idag, 15 veckor. Kanske inte världens bästa bilder, men man kan ju iallafall se skillnad🙂

/ Sofia

_Wilma
0

Visst syns det hur han har utvecklats! 🙂 Jättesöt!

xina10
0

Det är härligt med kollage där man kan se hur de utvecklats, han är jättefin ❤️

//Jonnix

Kitten86
0

Härligt kollage som du gjort på din fina kille!

alltidnordin
3

Milou hälsar att han lever livet i kylan, med dubbla täcken ute så fryser man inte. Igår var vi ute i skogen och passade på att ta av kläderna och ta en helkroppsbild, för igår blev lilleman 16 veckor 🙂

/ Sofia

glittras
0

Otroligt söt hund du har. Lite annorlunda teckning, super gulligt. ska görhoppningsvis skaffa en till sommaren och blir ännu mer sugen av alla fina bilder.

meerschweinchen
0

Vad man blir valpsugen när man ser honom. Verkligen en sötnos och snygga bilder du tar!

Mvh Sabine

alltidnordin
4

Nu är lilleman nöjd i bilen! Slippa den lilla plastburen! Glad Milou 🙂

/ Sofia

luckysheltie
2

Vad kul med ny bur! Milou är ju så söt, älskar hans teckning😍

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

_Wilma
0

#61 Vilken fin bur! :)

CayKantos
0

Så himla söt!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

alltidnordin
2

18 veckor idag och hur duktig som helst. Stjärnexemplar både vid ensamhetsträningen och rumsrenheten, dessutom följer han en fint lös. Och imorgon början valpkursen! Ska bli roligt 😃

/ Sofia

CayKantos
0

Vad roligt! 

Är verkligen blivit helförälskad i Milou 😍

Varför valde du just Frenjas kennel om man får fråga? 🙂

Instagram

Mlyy
0

#65 Åh, han är såå fin!! 😍 Och jättefina bilder! 😃

alltidnordin
0

#66 Jag fick kontakt med kenneln, pratade i telefon och via mejl. Hälsade på och blev stormförtjust i hennes hundar, så framåt och glada. Helt otroligt underbara hela bunten. Kort och gott, var det därför det blev en valp från den kenneln! 🙂

/ Sofia

CayKantos
0

Haha! Det flrdtår man! Skönt att du hittade en bra kennel iaf! #68 :D

Instagram

meerschweinchen
0

Vilken duktig och fin kille du har😃Roligt med valpkurs!

Mvh Sabine

alltidnordin
3

Valpkursen går super! Milou lyssnar för det mesta kanon trots andra valpar. Dock är han en riktig jäkel på att sjunga… Har ni några tips på att få bort det eviga gnällandet så fort han inte får som han vill? (leka med hundar, hälsa, bli uppburen i soffan mm) Alla kontaktövningar går dock huuur bra som helst 😍

Var i skogen idag och passade på att ta en ny uppställningsbild, snart 20 veckor gammal. Duktiga killen!

/ Sofia

mlnpln
0

#71 Jag känner igen det där eviga gnällandet… min är bara 11 veckor och kör precis samma repertoar. :D

/Malin Söderman
instagram: mallansoderman

Mlyy
0

Ååh, så fin han är!! 😍

alltidnordin
4

Nu har han hunnit bli 5 månader och 1 vecka, han växer inte så mycket nu och är nog fortfarande runt 31 cm (som han var för ca 2 veckor sen också)🙂

/ Sofia

mlnpln
0

Hur får du honom att stå så bra, har ni tränat in det? Luna följer bara efter mig om jag går bakåt för att ta kort. 😁 får använda mig av husse att distrahera mest!

/Malin Söderman

alltidnordin
0

#75 Nja har väl inte direkt något "ståord" även om han kan "stå" på kommando så ställer han sig inte snyggt. Brukar få hjälpa honom lite hur han ska stå, men sen kan han "stilla", så då får man passa på att ta kort haha 😉

/ Sofia

mlnpln
0

#76 Får träna lite på stilla då! Kan ju komma till användning i fler områden! :)

/Malin Söderman

alltidnordin
2

Milou blir snart 6 månader och har inte växt någonting på länge, han är fortfarande 30,5-31 cm. Hoppas han tar sig liiiite till iallafall 😉 Bilden är från i lördags!

Hur länge växte era shelties?

/ Sofia

[Springerpoo]
0

Gus var 36,5 cm vid 6 månader och han är nu 38 cm vid nästan 8 månader. Han började växa långsammare vid 5-6 månader och jag tror nog han inte kommer växa något mer. Shelties är så himla olika, det finns vissa som stannar tidigt och det finns de som fortsätter att växa fram tills de är 1 år. Vad jag har hört så brukar de flesta shelties vara färdigvuxna på höjden vid 9 månader.

_Wilma
2

Mina har nog växt färdigt vid 9 månader. De  ökade  ett par cm från 6 månader.

Så Milou växer nog lite till! :)

alltidnordin
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Då hoppas vi han ökar några cm!

Filmade en kort träning igårkväll och klippte ihop en liten film. Vi är absolut inga proffs, men jag älskar hans arbetsglädje. Lyssna även på hans läten haha, fokuserad😃

/ Sofia

_Wilma
2

Så duktiga ni är! :) Milou verkar tycka att det är jätteroligt. Kul att se!

meerschweinchen
0

Vad duktiga ni är! Det syns verkligen att han tycker det är roligt😃

Mvh Sabine

anordstrom
0

Kan du inte lägga upp en video på hur man börjar? Har försökt lära Freja det där men ja..

mlnpln
1

#84 Jag är på god väg med min. Började belöna att hon satte sig i närheten av mig. Sen började jag skärpa att hon skulle sitta på ena sidan av mig. Och närmare och närmare. Nu sätter hon sig på rätt sida o ch väldigt bra 9/10 gånger. Den 10e sätter hon sig baklänges på andra sidan och jag garvar ihjäl mig.. :'D Hon går ganska bra på sidan om, när hon sitter i fot går jag sakta ett par steg och säger fot igen. Det börjar likna nåt iaf :) på mindre än en vecka. :) Och ute går hon lite lösare fot väldigt bra utan distraktioner. Små framsteg, små framsteg.

/Malin Söderman

alltidnordin
1

#84 Jag började bara att klicka när han satte sig åt rätt håll någonstans bredvid mig på vänster sida. Han är rätt kvicktänkt och lär sig snabbt. Han förstod väldigt fort vad jag ville och sökte sig hela tiden närmre mig för varje gång, när han väl var på "rätt plats", alltså precis bredvid mig i rätt position massbelönade jag med massa godis. Sedan dess sitter det hyfsat varje gång och han tycker det är urkul att träna! 🙂

/ Sofia

anordstrom
0

Då har jag lite att gå på, hem och träna!

alltidnordin
4

Nu är Milou 7 månader och inte har han växt mycket! 32,5 cm är han nu, men lite mer päls och hull då han äntligeeeen har börjat äta bra. 

Vi tränar på som vanligt, slutför snart vår andra kurs och han sköter sig väldigt bra! Imorgon blir det dock ett besök hos veterinären för att dra tand/tänder då en växer så pass fel att den stör en tand i underkäken😕

Bilderna är från i söndags🙂

/ Sofia

Kitten86
0

Ojoj, han är liten men naggande god din Milou!! Skojj att det går så bra för er på kursen och att han äntligen äter bra för dig! Har du bytt foder eller har han börjat äta bra av sig själv?

Tråkigt att höra om den felväxande tanden men då är det lika bra att gå till "tandläkaren" och få det fixat 😉 Håller tummarna för att allt går bra!

meerschweinchen
1

Vilken päls han börjar få! Riktigt söt :D Lycka till hos veterinären :)

Mvh Sabine

_Wilma
1

Kul med uppdatering! Vad är det för kurs ni går på? :)

Mlyy
0

Åh, han är så otroligt fin & vacker!! 😍😍

alltidnordin
2

#91 Vi går just nu Vardagslydnad 1 och den är det två tillfällen kvar på. Till hösten blir det förhoppningsvis vardagslydnad 2 och en spårkurs! 

Var sugen på att gå spår redan nu som börjar i slutet av april, men vi är inte hemma de tillfället som kursen börjar så känns lite bortkastat 😕

/ Sofia

Frida B
0

Häftig teckning! Väldigt söt dessutom 😍

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

alltidnordin
4

En uppställningsbild från igår och lite vattenbilder från idag, han älskaaaar vattnet alltså haha! Knäpphund😃

/ Sofia

mlnpln
0

Men burr! Är det inte kallt för han? Kanske ska börja testa vattnet med Luna också :'D

/Malin Söderman

Kitten86
0

Hahaha, han ser sannerligen ut som en glad liten skit!! Roligt att han uppskattade vattnet också 😎

alltidnordin
5

För att ha tränat ganska lite utomhus tycker jag att han sköter fotgåendet rätt bra. Nu tränar vi på sitt under gåendet 🙂 Nöjd med honom idag då vi inte tränat på över en vecka!

/ Sofia

Bello_O
0

Men det där ser ju skitsnyggt ut!👍

Kitten86
0

Så snyggt fokus han har på dig! Och en sån glad attityd 😎 Superbra jobbat!

_Wilma
0

Jätteduktig! 🙂

alltidnordin
5

#99, #100 och #101 - Tack för era snälla ord! 🙂

Vi blev klara med andra kursen igår och ja, de öser ner beröm på honom. Hans arbetsvilja och glädje går inte att ta miste på. De andra tyckte bestämt att vi skulle fortsätta med rally så vi får väl se vad vi hittar på mot hösten. Fortsättningen på denna kurs startar nu på torsdag, hade varit superkul att gå den med men missar de två första gångerna och då känns det lite ovärt 🤔 

Framöver skulle jag gärna gå en nybörjarkurs i rally, vardagslydnad 2 och en spårkurs. Så vi får se vart vi landar, något blir det allt! Jobbigt bara när man bor på två olika ställen och vill fortsätta gå kurs på ena bara 😉

/ Sofia

alltidnordin
5

Milou blir mer och mer mogen, och mer och mer döv ute. Men annars sköter han sig toppen. Han har gottat sig med villa, egen tomt och katt i huset i 3 veckor nu, men har återgått till att vara lägenhetshund igen. Tror han längtar till juni då vi åker hem igen😃 

Annars så ska vi gå rallykurs nästa helg, en intensiv lördag+söndag. Ska bli superkul! Får se hur koncentrerad han är dock, inte hunnit träna så mycket nu på senaste. Men ska bli roligt att jag får lära mig, så kan vi öva massor i sommar! 😃

Idag var vi nere och besökte en kompis i GBG, varpå vi besökte Lager 157. Ville inte lämna honom i bilen så vi frågade om han fick följa med in, och självklart! Så länge han inte var på några kläder så var det helt okej!

/ Sofia

_Wilma
0

Kul med en uppdatering! 🙂 Bra att få testa på lite olika miljöer.

meerschweinchen
0

Så fin! Roligt med rallykurs 😃

Mvh Sabine

alltidnordin
5

Vilken helg vi har haft och vilken stjärna till hund jag har! Intensivkurs i rally, nybörjarklassen och hunden sköter sig så otroligt bra. Lyssnar på minsta lilla, lugn och fin i båset. Himla roligt var det. Gick igenom alla skyltar i lördags och några igår, sedan avslutade vi med en bana på 10 skyltar. Han lyssnade kanon och gjorde allt rätt, bara matte som har det lite jobbigt med kopplet när han skall runt bakom mig😂 Instruktören sa att vi så gott som var klara för tävling, men han är ju bara 8 månader så det får vänta till hösten iallafall! 

Idag tog vi en lugn och skön skogspromenad, det uppskattades till max!

/ Sofia

_Wilma
0

Kul när allt stämmer! 🙂

Kitten86
2

Roligt att det gick så bra för er och att ni tyckte det var roligt!! Sen är det extra roligt när man har en "enkel" hund som gillar utmaningar och att arbeta med både kropp och hjärna 😃

Man får debutera i rallylydnad när hunden är 10 månader gammal. Så det är ju bara att ni fortsätter träna nybörjarmomenten (och kanske tom kikar på fortsättningsmomenten) så ni verkligen är redo när ni väl kan ta er ut och tävla 😎

alltidnordin
7
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Hos oss flyter allting kanon. Han har börjat lyfta på benet när han kissar och öronen är igenproppade med kottar😃 Men vi kämpar på! Tränar lite rally när vi orkar, annars går vi mest promenader och tränar lite småtrix hemma. 

Även om han är felfärgad och har bettfel är han världens bästa vovve 😍

/ Sofia

Kitten86
1

Så roligt att få en uppdatering från er! Tycker att han är så cool 😃 Kottar i öronen tillhör åldern och det kommer att ge med sig när han börjar bli mer vuxen så  fortsätt kämpa på.

meerschweinchen
1

Vilken liten snygging, älskar hans teckning :D

Mvh Sabine

Bello_O
1

Vad stor han har blivit! Ja överteckning är visserligen inte enligt standarden, men så fint ändå.😃

Max2013
1

Så himla fin han är !:)

mlnpln
0

Han är ju såå fiin! ❤️

/Malin Söderman

alltidnordin
5

Tack alla! Milou tackar 😃

Nu är vi uppe vid vår sommarstuga på en ö i Örnsköldsviks skärgård. Herregud vad han njuter av vattnet. Vi har nämligen egen strand 5 meter från huset och där spenderar han väldigt gärna hela dagarna haha… 😃 Dessutom bjuder ön på fantastiska promenadmöjligheter och vacker natur!

/ Sofia

Kitten86
0

Så otroligt fina bilder!! Han ser verkligen ut att njuta av er semester 😃

_Wilma
0

Vilken vacker natur, och vilka fina bilder! :) Kul att Milou gillar vattnet! 🙂

hund_katt
0

men vilka härliga bilder! speciellt den när han hoppar i vattnet 😍😃

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

meerschweinchen
0

Vilka härliga sommar bilder😃ser otroligt härligt ut!

Mvh Sabine

alltidnordin
6

#116 #117 #118 #119 Tack så mycket  😃

För oss rullar det på, vi har flyttat hem till lägenheten nu (i måndags) och det verkar gå lika bra som alltid. Vi har även hunnit träna lite agility vilket han verkar tycka är riktigt roligt. Vi har gjort massa mer, men ja, dagarna rullar på! Bjuder på lite bilder från senaste dagarna 😉

/ Sofia

tiger tok
0

Oj oj oj, har han fått två stora kompisar också!!

emma93
0

#109 Så fin han är! Riktigt charmtroll! Ja även om de har lite "skönhetsfel" så älskar man ju dem inte mindre för det. Och övertecknade shelties är riktigt häftiga tycker jag. Vad är det för bettfel han har? 

Bilderna i #115 är magiska. Det ser ut som att det är röd botten i vattnet på vissa bilder. Är det det, eller är det en synvilla? Väldigt vacker miljö.

alltidnordin
0

#122 Ja men visst är det så! Han blir inte mindre älskad för det 🙂 Han har pga sent tappad mjölktand (och en veterinär som inte tyckte det var dags att dra den…) fått bettfel där caninetanden växt ut fel. Vilket påverkar tanden i underkäken som trycks ut. Tanden i underkäken syns på porträttbilden i #109

Och angående bilderna i #115 så är botten röd på grund av en matta på botten. Då det är otroligt mycket blålera på vår strand har vi lagt ut en matta så man ska kunna gå utan att sjunka ner. Den lades ut ungefär samtidigt som bilderna togs så därför är det ingen sand på den ännu 😃

/ Sofia

emma93
2

#123 Aha ok, det såg ut som "snusläpp" bara så jag reagerade inte på den bilden. Har han besvär av de snedställda tänderna, och är det i sådana fall något man numera kan avhjälpa med reglering? Vet att det är omdiskuterat med tandreglering på hund, då det ju kan "missbrukas" så att hundar med ärftliga fel kan ställas ut och avlas på utan att man vet om att de egentligen har fel, men en hund som får problem t.ex med tandköttet  pga bettfel borde ju kunna få hjälpen om den finns tänker jag. Vissa använder också yttepyttesmå gummiband för att avhjälpa har jag sett/hört. Förstår om du känner dig lite besviken på veterinären men en liten tröst för din del kan vara att det är inte säkert att det hade spelat någon roll om mjölktanden hade dragits eller ej. Eftersom snedställd hörntand (lance canine teeth) är vanligare hos Shelties än andra raser indikerar det på ärftlighet och huruvida det hjälper att dra ut mjölktänder eller inte tvistar de lärde om då den permanenta tanden blir sned av andra orsaker än den kvarsittande mjölktanden. 

Här finns lite att läsa om det om du har lust:

http://www.toothvet.ca/PDFfiles/lance.pdf

Vad festligt med mattan! :) Det ser verkligen ut som om det är röd sand eller röd sten, ha ha.

alltidnordin
3

Denna pärla har varit ute på tävlingsbanan i helgen, två gånger dessutom! Han har skött sig över förväntan vilket resulterat i två godkända rundor i nybörjarrally! Igår fick vi 87 poäng och idag skrapade vi ihop 82 😃 Bara en kvar innan titel!

Avslutade helgen på bästa tänkbara sätt för Milou = lösspring och vatten!

/ Sofia

Kitten86
0

#125 Stort grattis till era fina resultat! Här du någon tävling inplanerad för sista godkända innan titel? Så otroligt fina bilder på honom i solnedgång du bjuder på 😀

alltidnordin
2

#126 Tack så mycket! Som det ser ut nu blir det i november 😃 dubbla starter, så då borde vi kanske kunna ta titeln!

/ Sofia

alltidnordin
3

Denna going blir 13 månader snart, stor kille 🙂 Vi filar på fotgåendet och spenderar mycket tid ute i skogen.

/ Sofia

Kitten86
0

Stora killen, tänkt att han redan är 13 månader! Som vanligt, fina bilder du bjuder på 😃

alltidnordin
2

Vi tog oss ut på tävlingsbanan igen den 5/11 och gjorde det med bravur! En 5e plats med 96poäng fick vi med oss, vilket innebär att Milou numer har titeln RLD N! 

Vi satsar på att debutera fortsättning i januari igen, blir eventuellt en till nybörjartävling innan uppflyttning, mer för att få känna på tävlingsmiljön än själva rundan 🙂

Film från igår, första gången vi gick igenom fortsättningsmomenten. Klockren runda från hans sida, lite slarv från min 😉

/ Sofia

_Wilma
0

Grattis till ett RLD N! 🙂 Så duktig han är!

Kitten86
0

Stort grattis till RLDN 🎂🎈🌺😃

Snygg runda med fortsättningsmomenten också, kommer gå super när ni sätter igång och tävlar! Har ni någon planerad debut i fortsättningsklassen?

emma93
0

#130 Stort grattis! Vad duktiga ni är!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.