mycket motion??/Oliviaa_´s frågor
Behöver en shetie gå ut och gå mycket för en sheltire ska må bra??
medde Medarbetare har flyttat detta inlägg under hit från en annan tråd,Så oliviaa_ frågor finns samlade i en och samma tråd.
oliviaa_
2007-11-04
10:46
bra med sheltie??
vad tycker ni är det bästa med eran sheltie??
Alla hundar behöver motion samt aktivering för att må bra.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Det jag tycker är så bra med mina shelties är att dom är lika nöjda om vi går ett varv runt byn eller om jag släpper dom å springa på gården =)

#2 Det är samma som med mina hundar =) Man kan gå till någon stor äng och låta den rejsa runt där… Då njuter dem =) Dem verkar uppskatta att få springa runt och valla varandra mer än att gå långpromenader.. Men visst går jag långpromenader också;)
Jag tror sheltien är mer sådan att den vill få utlopp för sin vallningsinstinkt genom att få springa lös och rejsa som en galning i 120 km/h eller nåt sånt… Det verkar mina hundar må bäst utav =)
Kramar/Carro

Tack så jätte mycket :)
Min Tindra blir helt tokig om hon inte har fått gå MINST två långpromenad om dagen (på ca 1,5 - 2 timmar). Hon är lös på våra promenader och när det är snö så hoppar hon i snödrivorna som en studsboll. Hon är en sådan hund som behöver väldigt mycket motion och sysselsättning för att må bra. Jag tror att det är ganska individuellt hur mycket motion dom behöver.
Skulle vilja se den studsbollen i snön
, men visst kan dom bli till små monster om dom inte får röra på sig.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥