Kalimera's Beverly starlight "Leia"
Vår nya familjemedlem kom hem till oss för drygt en vecka sedan. Vi har en kille på 3 år och dom har så roligt ihop 😊 Jag är nyfiken på hur stora era valpar va vid 8v och hur stora dom är som vuxna? Leia vägde 1880g vid 8v och 2160g vid 9v och ca 20 cm. Vår kille va 13v när han kom hem till oss och va dålig på att väga och mäta honom men idag är han 38cm och vägen 8,1kg. Bifogar en bild på mina ❤️
Grattis till ert nytillskott!! Så söt hon är 😍
Min äldsta var jag dålig på att väga och mäta under uppväxten och min yngre är importerad så han var närmare 4 månader när han kom till Sverige, så hans mått är inte till så värst mycket hjälp tyvärr. Men skulle tippa på att hon blir runt ideal höjd…
Tack! Ja visst är hon 😊 Hoppas du gissar rätt. Ångrar nu att jag inte följde upp honom bättre. Hade varit roligt att jämföra 😊
Du kan kika på detta diagram för att få ett hum om vart hon hamnar 😃
Sidan är på engelska så använd en omvandlare från cm till inch/tum för att kunna tyda den!
#0 Grattis till ert nytillskott! Tycker hon verkar ha finfina "värden" på mått och vikt! Tror också att hon blir normalstor. Man kan också få ett litet hum om vad framtiden ha att ge genom att se på huvud och tassar, svårt att förklara hur jag menar i bara ord men är de väldigt grova och långa i huvudet tenderar de bli större än om de har kortare nos och småtassar. Självklart stämmer inte alltid detta heller, men man lär sig med åren att se lite skillnad på dem och så kan man åtminstone ha ett hum om det blir en stor eller liten hund som vuxen. Men Sheltie är svårt att veta med, men din tjej har ju fina mått för sin ålder.
Tack 😊 Hon har nog tassar och huvud åt det mindre hållet. Kollar jag på diagrammen så ligger hon precis över minimum. Inte för att storleken spelar så stor roll. Mest nyfiken 😊
Idag har jag vägt och mätt henne. Hon är nu 10v 2385g och 22,5-23cm (jätte svårt att mäta tycker jag).
Så söt hon är. 🙂
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Tack Wilma 😊
#8 Så söt! <3 Ja det är sannerligen inte lätt att mäta, speciellt inte när de är små livliga valpar 🤪
Så fina! 🙂
Så nätt och söt hon är!
Hon är bedårande söt, så roligt att se henne, jag har hennes kullsyster, Biscaya de lux :)
#17 Lilltjejen börjar bli stor! Hon blir nog alldeles lagom i storlek.
Leker de mycket tillsammans? Eller tycker brorsan att et blir jobbigt? :)
Dom leker jätte mycket ihop. Sover tillsammans också. Tycker han att det blir mycket så går han undan men det händer sällan. Tror med hon kommer bli alldeles lagom 😊
Roligt för brorsan med en kompis! 🙂
Vad har du för planer med Leia? Ska ni satsa på någon hundsport? Utställning?