Helmer och råttorna!

vad roligt att de gillar varann ^^
Hej mezzzanina!!! vad kul att se dig här inne. Samt vilka roliga och fina bilder du satt på Helmer och hans kompisar
. Hoppas att få se både dig och lite mera kort här av dig igen.Jättekul.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Å vad roligt att se dessa bilder!! 

Jag hadde en trefärgad sheltie förut som blev 14 år.Efter det så blev även min mamma förtjust i shelties.Hon skaffade Helmer som ni ser på bilderna!Jag brukar passa Helmer lite då och då.Drömmer om att åter få äga en Sheltie.Får se vad som händer!Under tiden så njuter jag av när Helmer och råttorna hittat varandra!Tycker det är såå gulligt!
Det var jättekul att få dessa bilder. Helmer verkar ju vara en jättefin hund.

Helmer är en fin hund!men han börjar bli en gammal gubbe nu!Men han är lika högt älskad för det!
-medde, har du Sheltie?
Jag tycker det är en härlig ras!
#8 Nej har inte Sheltie just nu, min tös godmor har 2 st, så vi "klappar" ofta på Sheltie. Men vi letar efter en Sheltie gör vi, dock ska det vara hunden med stora H:et då slår vi till direkt. Hoppas dock att vi hittar den snart.
vad spännande medde!!
#0, #1, #2 - precis sådär är mina hundar med mina hamstrar!

#9 Är du inte intresserad av svart-vita då? Jag har inte sett någon på länge men när jag ser en kan jag ju alltid hojta till!
# 11 Skrik högt då så högt du bara kan eller vinka med flaggor, ta allt du har, slå på larmet, sirener vad som helst. Bara du når mig!!!

#12 Senast jag såg var det nog i Finland. Men som sagt,man kan aldrig åka för långt öfr att möta sin älskling. Vi höll på att åka till Australien för att hämta en valp i våras,men den försvann helt plötsligt från hemsidan. Undra vart den tog vägen…
Jag har tagit hem förut 2 st från utlandet, en Grand danios, dobermann.
#12: Våran granne har en svart/vit sheltie. *ler* 
Mvh Emelie 

Blir avis på er som har vovvar..Jag drömmer om en Sheltie, men jag sitter som sagt i rullstol.Har funderat på service hund, men det är ju så dyrt att skaffa den utbildningen.
Jag har ju haft ett par hundar tidigare i livet när jag var gående.Det funkade bra.Men jag oroar mig för att jag inte skall kunna ge en vovve tillräkligt med motion nu.
medde, hoppas du får en Sheltie du med, för det är som sagt en himla go ras!Och svart-vita är väldigt vackra.Har inte sett dem live, men på nätet.
#16 En dag ska det bli en Sheltie. Håller så med dig att dom svart-vita är så läckra. Jag har en en vän som sitter i rullstol sedan många år tillbaka, tror det heter Ataxi hon har, (stavningen kan vara väldigt fel) men du kanske vet vad jag menar, hon har nu köpt en liten underbar tax som hon har som kompis, det är så härligt att se dom ute med varann, samt hur bra hunden har anpassat sig till att matte sitter i rullstol. Blir alltid varm då jag ser dom ute tillsamanns.

Hej igen medde!
Vad roligt att få höra om din vän som skaffat sig en tax…Jag drömmer som sagt om att ha hund.Men rädslan kommer när jag tänker på rastning och att köra rullstol i snö….
Jag skulle kunna tänka mig en äldre hund som har växt ifrån valpfasonerna.Sedan så vet jag (då jag tidigare haft både en sheltie och en engelsk springer spaniel) att en hund behöver mycket mental stimulering.Men det vet jag att jag skulle klara.Har jobbat mycket med mina tidigare hundar.Ställde ut, lade spår och lite annat.Skulle vilja ha en hund och träna den till servicehund!Många peppar mig om att just detta skulle kunna vara något.Vore roligt att få höra hur din vän med taxen gör med hundens motion på vintern.Kanske att hon har något tips eller så åt mig!Vad tror du…

#18 Om du visste vad den lille krabaten är söt. Det funkar jättebra för henne att ha taxen, tycker det är så kul att se dom ihop,, han har verkligen anpassat sig till sin matte. Blir han trött i dom små benen tar han lift i "rullen". Men till saken.
Dom personliga assistenterna har hjälp till då han behövde bli rumsren som liten. Nu är dom ute tillsamanns kör assistenten rullen och min kompis sköter hunden själv, När dom kör har hon vanligt koppel på , vid rastning sätter dom på en spårlina istället så han kan kuta runt och nosa leka mm. om det är panik att hunden måste ut så har hon spårlinan att sätta på så han springa ut och göra sitt medanns hon är kvar inne, då kan han ju komma ut att göra sitt ändå. Detta gör hon då det panik på natten eller vid snö då hon ej komma så lätt ut med rullen pga snön. Sedan är hon ju beroende av att assistenterna hjälper henne vid för mycket snö, eller dom goda vännerna hjälper till så hunden får komma ut lite extra. Men min vän blir ju inte bättre med tiden bara tyvärr, men hunden är ju verkligen en bra medicin för henne både i kropp samt famför allt själen. Han får ju henne att le!!!

Det låter verkligen som en helt underbar solskenshistoria!!!
Jag tror verkligen att detta gynnar din vän på alla vis!Det är många människor i vårt samhälle som skulle gynnas av att ha en liten kompis att ta hand om.Har du läst tråden "tankbåtsmarsvin" som jag laggt ut på både goda nyheter i fokus och marsvin i fokus?Läs den!
Jag har själv personlig assistent.Men det gäller ju att assistenterna är med på att hjälpa till med när hunde skall ut.Men din vän verkar ha haft väldigt tur med bra assistenter samt att hon kan använda sig av spårlinan.Det skulle nog inte funka med lina där jag bor.Men vi får väl se vad som händer i framtiden!
#20 Jo jag har läst den på rullstolsliv. Mycket bra läsning om tankbåtsmarsvinet.