Zekes resultat :O
Som ni kanske vet så var min mamma med hundarna i Växjö denna helg. Måste bara skriva av mig resultaten (: Lussi fick CK men inget mer, säkert hans 10nde. Men för Zeke,som tävlar i valpklass gick det super, med tanke på att det var hans 4de utställning häpnas man över att han van Sheltieklassen,gruppklassen,kom in i best in show-valp ringen och blev bland de 9 bästa :o Gud vad jag är stolt öven lillen!!

Wow! Verligen goda nyheter! 
Zeke verkar vara väldigt lovande! Det finns ju inte alltför många svartvita hanar som är bra typade. Så detta är ju extra kul:)
Grattis måste jag säga! :)
Kramar/Carro

Nej det är ju så tyvärr.Vad jag har hört är det för att de är efter blue-merle och att den färgen skall ha sådana problem med typen. Hoppas vi fått en av de få typer som är bra!
GRATTIS GRATTIS! 
Mvh Emelie 

#2 Jag håller verkligen tummarna för det! 
Han är supersnygg! =)
GRATTIS! Vad var kommentaren???

Grattis! :D

Grattis :-) Det är alltid roligt när det går bra för en och riktigt roligt med en svart och vit i spetsen ;-)
Ett jättestort GRATTIS till er. Så kul att höra. Men Zeke är en underbart vacker pojke!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Tack tack (: Skall leta fram komentaren senare,troligtvis ligger den i bilen ännu. Har letat överallt efter Zekes rosett han fick men hittar den inte :S Får nog be mamma att ta fram allt när hon kommer hem.
Läste på din hemsida att Zeke var foderhund, det visste jag inte! berätta, har alltid avrit lite nyfiken på hur det där går till.

#10 Jadå är inte heller så insatt i det där då det är mamma som skrivit kontraktet. MEn vad jag har förstått är det som det låter, vi betalar foder,leksaker osv. men ägaren har betalat hunden. I det här fallet är det Lussis uppfödare som är ägaren. Efter 7år eller efter att Gunilla (ägaren) har tagit 15 kullar med Zeke är han helt våran. Vi får göra vad vi vill med han som tex agility,lydnad osv ändå.
Oj ioj oj! Ska han bli pappa till 15 kullar, jaså minsann!

Jadå! Och det är ju endast Gunillas kullar,sen är det över 15 st som redan är intresserade av honom och ser honom växa upp (:
Så spännande!
Vart är domarbedömningen? (a)

Här den som har lust att sedan översätta kan ju gärna göra det så jag även får veta x'D "7 month, lovely type, good head, well placed ears, nice dark eyes,sweet expr,Good bite, good length of neck, deep chest, strong level top line, hundguarters(?) developing well, very promising, very sound mover. bästa valp!!"
Det där hundguarters kunde jag däremot inte läsa så väl men det kan väll vara det eller Handquarters eller liknande.
det där var ju en toppen bedömning! Grattis!

det tycker jag med (: väntar spänt på att den skall dyka upp på sssk så jag kan se hur många poäng eller vad man säger Zeke fick.

Grattis till fina resultat, riktigt roligt! Men 15 kullar innan han är er?! Kan det verkligen stämma?! Verkar väldigt oseriöst av en uppfödare att ha ett sådant kontrakt. Dom tjänar ju stooora pengar på "er" hund i sådana fall. 3-5 Kullar är väl det normala.
Det kanske är 15 valpar?? Eftersom sheltien får ganska några valpar i sina kullar..

15 kullar har jag faktiskt för mig att det är, nu är ju inte jag inne i det där. Men då Zeke kostade drygt 15-18000 kr så är det värt det tkr jag…