Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 533 ggr
medde
0

God morgon 10/ 11

God morgon. Hoppas ni alla vaknat nu till en ny fin dag. Såg i tråden för igår att vissa har masssor av snö. Vi här i sthlm har lite på marken som just nu håller på att försvinna. Jag ska bara vara hemma och ta det lungt i dag som katten ny op.

Men för er som hållit tummarna för min katt vill jag säga ett stort TACK!!

Hon är nu opererad igår. Operationen gick bra, tack o lov. Hon ligger nu i soffan på ett varmt och mjukt fårskinn och sover så gott.  Men är väldigt svag, drukit lite vatten men ingen mat ville ha ha nu på morgonen. Hon står på antikotika nu i 10 dag. Men det sipprar ganska mycket var ur baken på henne, Man är ju lite skadad som man ville  ju se hur livomdern såg ut. Den var inte en vacker syn, ska väll vara som en smal penna. Men hennes var som en stor tjock korv. Så det var i grevens tid att den åkte ut.

Ha en riktigt bra dag alla!! Vi hörs i kväll hoppas jag/ :-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Prizma_o_Kristall
0

Medde - Vad skönt att höra att det gick bra!

Jag fortsätter hålla tummarna så hårt jag kan för henne:)

Är det Elsa som blivit sjuk? Känns nämligen som det är sköldpaddan… Och det är väl Elsa?

Kramar/Carro

medde
0

Du känner rätt, det är paddan! Ella! Elza är en av dom vita, Stora syster till den andra vita som är Lily.

Prizma_o_Kristall
0

#2 Aha! ok, tvekade mellan Elza och Ella… Fast hade ju rätt ändå:)

Jag tror att hon rätt snart är uppe på benen igen:)

Idag ska jag fixa till älskade Simbas gravplats, lägga grus ovan jorden och sätta ett fint kors. Ikväll ska jag tända ett ljus för honom.

Kramar/Carro

KajsaM
0

God eftermiddag!

Snön ligger ännu kvar här och det småsnöar, ganska mysigt :) Idag blire bara mysa på :)

Kramar

[Malin3033]
0

Go kväll!

Den här början på helgen har varit alldeles underbar och en mycket lärorik helg för Ronja. Inte minst ska vi på utställning imorgon!!

Iallfall; Fredagen började med att Ronja fick åka buss för första gången ut till stallet där min kompis skulle rida sin häst. Allt gick jätte bra och Ronja blev riktigt lerig. :P Väl framme skällde hon ut Fridas (min kompis) sköthäst. Men hästen brydde sig inte för han älskar hundar. Jag stog och klappade Eddie (som hästen heter) och Ronja stog i dörröppningen till boden 7m ifrån. Ronja "gruffa" (alltså, inte ett riktigt sheltieskall utan som en litet morr-skall) varje gång Eddie rörde sig. Men till slut tog nyfikenheten i överhand på min lilla fegis och Ronja gick närmare. Till slut var hon framme vid Eddie huvud och han böjde sig ner för att nosa på henne, då sprang hon iväg men det tog inte lång stund innan hon var framme igen, och då pussade dom på varandra. :)
Senare åkte vi hem till Frida och det började snöa för andra gången iår! (första gången när jag var i spanien. :P) Hos Frida fanns det 2 katter som Ronja inte sett förut (vi äger ju själva inga katter). En av deras katter hade fått kattungar och en unge var kvar men ska flytta nästa vecka. Den lille kattungen spotta på Ronja och hon blev skiträdd för den lille. Men dom blev snart vänner. :) Men så fort han kom för snabbt fram sprang hon bakom soffan! Min lilla fegis. :P Frida har även en Border Collie på 1,5år så dom busade massor. :) Sent på kvällen var det vitt ute och hundarna sprang runt i den tunna snön och vi kollade på Idol. Ronja sov hos mig i sängen och på morgonen var det jätte mycket snö! Så mycket snö har aldrig Ronja sett! Hon sprang som ett yrväder med Border Collien Salsa och gjorde kullerbyttor. Hon älskade verkligen snön! Sen tog jag och Ronja bussen hem och idag har jag bara städat och ROnja har sovit som en stock efter alla händelser! Så nu är vi laddade inför utställningen imorrn!! *önska oss lycka till!* (a)

Uppdaterar då!

Kramar Malin

(vad långt det blev, hoppas ni orkar läsa)Generad

Ronja06
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5: Stort lycka till, till er imorgon! Kommer säkert gå toppen bra!! Skrattande Själv så har jag städat lite idag. Herkules ska hem på måndag så jag passar på och tränar han så mycket jag kan nu inför utställningen. Och det går bättre och bättre! Från att vara livrädd för bordet till att faktiskt vara lite väl kaxig. (så bilden hur det just nu ser ut) Dock är det långt kvar tills han är färdigtränad…

Ska även uppdatera "Ronjas tråd" nu. Äntligen har jag hittat överförings sladden till kameran!

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

#5 Klart vi önskar er bägge alla lycka till i morg, hoppas du kommer in här efter och talar om hur det gick.

LYCKA TILL!!!!

//medde