Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettpäls-färger-och-tecken
Läst 1237 ggr
KajsaM
0

Sheltie och spöregn = ?

Hur gör ni med era hundar när det regnar/spöregnar? :)

Mvh Kajsa

Prizma_o_Kristall
0

Jag gör ingenting med dem… Sheltien är ju "skapad" till att leva på shetlandsöarnas hårda klimat.

Frankie älskar spöregn, och Pyret bryr sig inte om ifall hon blir blöt. Men så klart torkar jag av dem när jag kommer in med dem.

KajsaM
0

Okej, hur länge tar det innan dom blir torr?

Tack för att du svarade :)

Prizma_o_Kristall
0

Det är väldigt olika… Frankie torkar inom en halvtimme, medan Pyrets päls tar flera timmar att torka helt. :) Så även detta som så mkt andra när det gäller det mesta är individuellt;) Blev en liten knepig mening den sista, men läs den flera gånger så bli den kanske lättare att förstå;)

Kramar/Carro

KajsaM
0

Hehe, jag fattade :) Har ni bara en vanlig handuk eller något som suger upp allt jättemkt? :)

Kramar/Kajsa

Prizma_o_Kristall
0

Vi använder vanliga frottéhanddukar, både efter bad och ösregn;) Suger upp jättebra! Helst använder jag gamla handdukar, då jag tkr dem suger åt sig bättre än helt nya:)

Kramar//Carro

KajsaM
0

Okej, tack så mkt :)

Kramar/Kajsa

Snekkja
0

Hej shellti tål ju reng och sånt har så tålig päls.

Har ej en shetti

KajsaM
0

#7 Det var inte det jag menade. Visst fattar jag att den hund tål regn.

Pinacoladas
0

Hej!

En Sheltie är ju som sagt skapt för hårda klimat, och klarar av regn, Leo's päls torkar på ca 15 min. Den blir lite krusig först, den e jättesött! Oskyldig

Prizma_o_Kristall
0

#9 Haha, det känner jag igen! :) Frankie ser ut som att man har krusat honom med krustång när han är fuktig i pälsen :)

Pinacoladas
0

Samma här hehe  :P

Emmeli
0

Lussi torkar inte på flera timmar,skall vi ut och gå sätter vi på honom ett hundtäcke,skall han ut och bara pinka eller leka låter vi honom gå ut utan.