God eftermiddag 11/11
God eftermiddag. Snart är helgen slut och en ny vecka framför oss, hoppas ni haft en bra helg med mycket kul eller bara vara lata och haft det bra.
Nu hoppas vi på en fin vecka, både jag och Prizama_o_… har ju haft det jobbigt nu, ang våra katter. Tänker på dig Prizma_o_..hoppas du har det bra.Strykekram till dig.
Det är många tävlingar igång här på sajten, jättekul! Malin3033 har varit på utställning med sin Ronja och fått jättefin kritik. Grattis!! Kajsa_ har massor av snö hos sig, vilket vi inte har här i sthlm. Så det har varit kul att sitta här inloggad på Sheltie mycket har hänt, så roligt och tyvärr lite sorligt för Prizama_o…Men tack ni alla för en trevlig helg. vi hörs här i veckan som går, Ha det riktigt bra nu alla!! 
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
god kväll! :)
här har det oxå snöat litegrann. har haft ute kaninerna och de älskar det ^^ annars har jag mest gjort tråkig matteläxa… men har man prov så har man ..
Ska strax gå och titta till så att Channie inte håller på med något bus… :)
Vad har hänt med din katt Medde?? 
Här har det varit fullt gå med utställning hela dagen, har varit superkul! Nu är jag mest trött och går nog och lägger mig tidigt ikväll. Ha det bra alla!
#2 Min ena katt fick akut livmoderinflamation, det gick så fort att vi trodde ett tag att hon skulle dö, När hon kom in efter blivit dålig som gick på ca någon timme, sade min vet att hon är för dålig att klara en op nu. Så hon fick vätskas upp sedan antibiotika mm, sedan ett gott hopp att hon kunde pigga på sig under natten vilket hon gjorde, så då gick hon in för operation på fredag fm, Nu är hon hemma och sover i soffan med en stor "dragkedja" på magen. men hon blir piggare och piggare.
usch avd tråkigt. skönt att hon är på bättringsvägar! kramar till dig också!
# 4 Tack, vad snällt av dig, blir så glad,

Ja, vi får verkligen hoppas på en bättre vecka nu …
Ronja06 - Hur är det med ditt ben nu? Känns det bättre?
Medde - Hoppas Ella håller sig lugn nu så såret får läkas ifred. Om nu ens lugn existerar bland chornishar ;) Inte vad jag läst på chornish sajten eller om hur Lilly brukar göra iaf ;) Fast det finns väl undantag där också liksom det gör hos alla raser :)
Krya på dig Ella, tänker på dig! :)
Jojsan - Ja, det är nog bäst så hon inte hittar på nåt riktigt bus ;) Lilla busflickan :)
Malin3033 - än en gång stort grattis till er! =) Hejjar på er =)
Ha en bra vecka alla!
Kramar//Carro
#6: Det är bara bra, tack som frågar
Men ska fortfarande ta det lugnt. Men snart är det nya tag som gäller.
Idag har varit en händelserik dag… Jag åkte över till mammas kompis tidigare idag. Deras grannar har kennel med små 6 veckors valpar. *suck så söta* Sedan gick vi iväg på en promenad med hundarna. Det var underbart (kallt) väder. Ronja börjar äntligen få tillbaka sin päls!! *JIPPIE!* Det är så otroligt härligt väder vi haft hela veckan. Sol dagen lång…
Sedan då vi nästan är framme vid hennes hus ser jag hur Ronja helt plötsligt börjar lyssna och morra mot huset. Huset ligger mitt ute i skogen, så jag trodde det bara var ett rådjur eller liknande på tomten. (Ronja reagerar på det sättet då hon ser ett rådjur) Men det var inget rådjur! Då ser jag en stor lurvig figur som kommer springande mot oss. Det visade sig vara en smutsig bearded Collie med tovor över hela pälsen.
"-Men vad gör den vid hennes hus?" det frågade jag mig själv. Ingen i närheten har en sådan hund. Sedan börjar Ronja skälla igen, en ännu större hund kommer mot oss. En vargliknande hund. En siberian husky! Vi fångar in hundarna och börjar med en gång leta efter ägaren till hundarna. Vi ringer runt och frågar. Och tillsist efter mycket letande hittar vi ägaren. Som tydligen varit och letat efter sina hundar i 3 timmar. Men jag blev verkligen helt förälskad i denna husky. Snäll och trevlig. + att den var otroligt vacker att se på. (kolla på bilden)
Mvh Emelie 
Vilken dag. men vad bra att pälser även kommer åter igen. Vilken tur att just ni hittade rätt på hundarna. Det är läckra hundar tycker jag.
#8: Jodå, de var allt läckra. *jag skulle allt vilja ta med mig dom hem* 
Mvh Emelie 
Nu loggar jag ut. så jag säger god natt på er alla. Ett stort tack till er alla för den fina aktivitet som varit under helgen. Det har varit så kul att vara inloggad och prata med er, fullt akivitet hela tiden. God natt , vi hörs i morg hoppas jag verkligen :-)

God kväll!
Idag är det ju Farsdag, hoppas ni har grattat era pappor :) Har varit och ätit tårta hos gammel mormor och morfar idag. Annars har jag bara myst på och städat hos kaninen.
Imorgon börjar skolan igen.. Men snart är det jul :D
Kramar Kajsa