Försäkring HJÄLP
Vilken försäkring använder ni er av? Sitter just nu i djungeln av försäkringsbolag och är inne på Svedea, Moderna eller Sveland… När det gäller Shetland sheepdog så känns det som att alla rastypiska sjukdomar täcks av de flesta typer av föräkring, har jag fel? Tänker om jag missar något som vissa typer "missar" som är vanliga bland shelties. Hoppas ni förstår mina frågor haha, är nämligen så förvirrad just nu…
Höftdysplasi samt armbågsdysplasi täcker inget bolag, inte heller tandsten som är vanligt förekommande hos mindre hundar. Just sheltie är generellt en frisk ras, så du kan ju kika på och jämföra olika premier med självrisker och veterinärvårdsbelopp gentemot vad du får i försäkringen. Ex rehab, ct osv. Jag har skrivit en artikel inne på valp och unghund iFokus, kika på den :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag har IF på alla tre av mina shelties. Hos dem tycker jag själv att jag får det bästa upplägget: fast självrisk, hög veterinärvård, mediciner, rehab mm. Jag har för mig dock att det inte längre går att teckna försäkring hos dem med fast självrisk utan de har ändrat upplägg (till samma som de flesta andra?) med en fast del och en rörlig del. Har på tidigare hundar, och andra djur, haft Agria och inte varit lika nökd med dem.
Det bästa tycker jag själv är att ringa runt och fråga vad de kan erbjuda dig och din hund. Skriv ner allt och den kan du sitta ner och jämföra dem och välja den som du tycker täcker bäst/ ger mest för pengarna eller hur man ska säga.
Lycka till!