Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 715 ggr
cosmo2727
0

Hundvakt vid resor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej!

Vi har en liten sheltiekille (okastrerad) som faktiskt har hunnit bli nio år och som vi skulle behöva någon passar när vi reser bort. Det handlar om 2-3 ggr/år, 1-2 veckor per tillfälle. Beroende på var du bor, hur lång resväg, så kan även nån helg bli aktuellt. 

Han är pigg å go å glad. Gillar kel och mys i soffan. Tycker om när det händer saker men däremellan behöver han sova en hel del för att ladda batterierna. Till temperamentet är han väldigt snäll och lite undergiven. Trivs bäst med snälla kompisar som inte är för "på". 

Vår första aktuella resa är en vecka från 15 oktober. Självklart måste man prova några gånger innan så att man att ser ni och eventuell egen hund trivs med varandra. 

Hör av dig om det låter intressant!  Ersättning enligt överenskommelse. Vi ser helst att ni bor inom ca 45 minuters bilresa från Stockholm.

Elliiez
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bor i Uppsala, 2 km från E4an. Kanske lite för långt iofs. Men är 23 år, uppväxt med shelties och bor ensam i lägenhet. Har själv en väldigt undergiven hane på 8 månader. Bor precis vid en stor park och där finns även en av uppsalas hundrastgårdar där dom kan springa lösa :) på vintern är de tre hagarna lediga också så hundmänniskor passar på att vara där.

Bisse56
0

Hej! Jag tar gärna hand om eran hund då ni behöver hjälp , tyvärr bara helger. Hundar har jag alltid haft runt omkring mig. Jag tog bort min sheltietik för ca 1 år sedan, då var hon 14 1/2 år. Har några år kvar till pension, och då är det dags för en ny sheltie. Men till dess hjälper jag gärna till och det är extra roligt med en sheltie. Jag bor i Hägersten, i lägenhet med mycket gröna områden. Hör gärna av er! / Marie