Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1863 ggr
alltidnordin
6

Tremendous Black Ivory

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Äntligen har jag fått välkomna min Ivy till flocken!

En biblack amerikansk tik från Portugal och hon har varit här i snart två veckor 😃 Har många planer för henne i framtiden, så hoppas hon håller till det jag vill göra.

Extra roligt då jag har hennes mammas bror hemma redan, så ska bli roligt att se vad det blir av denna tjej 🙂Syns ganska tydligt att de är släkt också (den vuxna trefärgade till höger i bild)

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Jojaton
0

Hon är så fantastiskt söt 😍 ska bli så spännande att följa henne 😃

Johanna - Instagram

_Wilma
0

Grattis! Det ska bli roligt att få följa henne! 🙂

Vilka planer är det du har för henne?

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
0

Men vilken underbar sötnos du har hemma!
Vad roligt att du har även släktingar hemma, ägde du dem sen innan och var det därför du valde att köpa henne?

Jag som har importerat själv blir lite nyfiken: hur hittade du en kennel i Portugal och varför valde du just den?

Håller med _Wilma i frågan också: vad är dina framtidplaner för lilla Ivy?

alltidnordin
1

#3 Jag äger inte honom, men han bor hos mig på heltid sedan i september förra året. Har även mycket kontakt med en hane som har samma pappa som lilla Ivy (Alla dessa tre kommer från samma uppfödare).

Jag gillade helt enkelt mentaliteten på dessa killar (framförallt killen jag har hemma) såpass mycket, miljöstarka, stabila, orädda, framåt och mycket go i, att jag valde att ta en tik från samma uppfödare 🙂 Och hittills har jag ingenting att vara besviken på när det kommer till Ivy heller, hon är cool och framåt!

#2 #3 Framtidsplanerna är ett aktivt liv som tränings och tävlingskompis i agility, lydnad och rally. Sedan skall hon självklart röntgas och gå ett BPH! Sen får vi se hur långt det räcker och vart vi hamnar 😃

/ Sofia

emma93
0

#0 Grattis till nytillskottet! Så fin tjej! Lycka till med henne!

alltidnordin
5
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Ivy har hunnit bli strax över 5 månader och är 33cm hög och väger 5,6 kg. Vi har hunnit börja valpkurs och vart på den vid tre tillfällen. Hon har hunnit åka båt, buss, tunnelbana och hon har tagit sina första simtag. Hälsat på hästar, katter, kossor och getter, varit med om både skott och åska. Ingenting som bekommer denna trygga, miljöstarka tjej 😃

Nu har jag hunnit lära känna henne och hon är verkligen trygg och cool, på ett sätt jag aldrig upplevt hund på tidigare. Hon bara är, finner sig med typ allt och är oerhört okomplicerad i förhållande till min första hund (som jag komiskt nog också tyckte var okomplicerad???). Hon kampar, leker och tränar för godis. Men hon har mycket att växa i, upplever henne som seg att växa i kroppen, men det kommer!

/ Sofia

Kitten86
0

Så roligt med en uppdatering från dig och dina fina tjej! Tiden går ju som bekant fort när man har roligt och alla växer ju lite i sin egna takt, så det kommer…! Roligt att höra att hon är så glad, framåt, miljöstark och okomplicerad (känner igen det från mina egna) 😎

alltidnordin
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Det här pyret har hunnit bli 7 månader och utvecklas med stormsteg! Hon mäter ca 37 cm och jag tror allt hon stannat i växten där. En perfekt mediumhund! Spökåldern har slagit till och hon är lite spooky för vissa saker, men än väldigt okomplicerad. Helt rumsren sedan någon månad, full aktivitet när det gäller men en helt ok passivitet. 

Tränar gör vi inte speciellt mycket, hon har varit lite trögutvecklad i både kropp och knopp, så vi har mest lekt runt. Börjat med agilitygrunder och hon är SÅ duktig! Ska verkligen bli spännande att följa hennes resa! 😃

/ Sofia

Kitten86
0

Hon är såå fin! Och tänkt att hon redan är 7 månader 🙂

_Wilma
0

Kul med en uppdatering! :) Så fin! 🙂

alltidnordin
4

8 månader gammal i fredags och idag gjorde hon debut i ringen på en inoff. Hon skötte sig så himla bra, placerad som nummer fyra. Mycket fin kritik, så nöjd med henne 🙂 Stod fint, glad i domaren och var duktig vid sidan om. Precis som det ska vara!

Kritiken: "Feminin tik, vackert välskuret huvud. Välplacerade öron. Vacker hals och rygglinje. Utmärkt benstomme. Utmärkt över- och underlinje. Välvinklad fram och bak. Harmoniska rörelser. Utmärkt päls. Trevligt temperament."

/ Sofia

_Wilma
0

Grattis! Kul att det gick så bra! 🙂

Kitten86
0

Grattis till ett fint omdöme på er, om än inoff, utställningsdebut 😃
Kul med en uppdatering från er också!

alltidnordin
4

Den här damen blir snart 1 år gammal, hur fort går inte tiden… Hon har utvecklats till en fin tjej, otroligt bra på och avknapp, grymt lättmotiverad på både godis och leksak. Älskar agility och tackar inte nej till ett lydnadspass 🙂

Fortfarande ca 37cm hög och väger strax under 8kg.

Målet framöver är att röntga höfter och armbågar först och främst, sedan vill vi ut och nosa lite på startklassen samt fortsätta grunda i agilityn!

/ Sofia

Jojaton
0

#14 Finaste tjejen!

Johanna - Instagram

_Wilma
0

#14 Så fin! 🙂

Kitten86
0

Fina tjejjen! Ja, tänka sig vad tiden går fort!