Vad gillar din sheltie?

Roy gillar blomkol och morötter! förut så brukade jag, min kanin, min hamster och Roy sitta i köket och dela på blomkol, alla var lösa och ville bara ha mer blomkol! det var hur gulligt som hälst (:. Han gillar ganska mycket grönsaker.

#1 Vad söt! En liten buse, som Frankie var när han var mindre. Men det är han ju nu med. Tar strumpor och tofflor och lägger i sin korg. Men nu tuggar han inte längre på dem. När han var riktigt liten brukade han smyga upp på nätterna och hämta pappas skosulor i hans arbetssko. Sedan på morgonen fanns bara resterna kvar i Frankies korg. Hehe, man pappa får skylla sig själv om han inte håller iordning på sina saker.

Här är det paprika som gäller. Allt annat snyrrar de på näsan åt ;)
Min äldre hund gillar gurka och kokt ägg. Min yngre gillar oxå kokt ägg men annars så är han ganska kräsen med vad han äter…

#6 Er hund är vacker, är han runt 10 månader gammal nu?
Mvh///Carro
#7 Han är ca 8 1/2 mån. ( född 18 juni-06). I våra ögon den finaste i världen…

Okej, min Frankie är 9,5 månader nu…
Mvh//Carro
något som båda mina sheltiesar är helt galna i är pepparkakor. De blir helt galna när de ser eller hör att man öppnar burken.
Den minsta, Trisse, gillar ägg speciellt ägg -gulan.

Hemma hos min mor kan man inte öppna en banan utan att 8 st hundar kommer rusandes
/Camilla

#11 Hihi, nej då får man ju knappt något själv. Jag vet hur det är med Frankie, jag och han delar alltid lika på varje frukt.
Mvh///Carro

Gillar era hundar syrliga frukter? det är något som Roy aldrig skulle äta!

Nej, Frankie gillar inte syrliga frukter. Han och jag skulle dela på en klementin idag och den var väldigt sur… Beror kanske på att det inte var en klementin… Men det såg ut som en. Så vi åt en banan istället, han och jag. Han får dock inte så mycket banan så att han inte ska bli dålig i magen av det.
Mvh///Carro

#14 okej! han gillar ju klementiner iallafall. Jag vet inte vad Roy har imot sånna frukter. :s
Min lancashire heeler Ivan älskar torkad banan! (har inte prövat med färsk men det slinker säkert ner det också). Varje gång jag öppnar påsen med torkade bananer för att ge mina hamstrar kommer han direkt fram till mig, göra alla konster han kan och så fint han kan. Utan att man öppnat munnen. (sitt, ligg, sitt- fint, vacker tass, vinka osv osv).
Då är han helt oemotståndlig och får självklart smaka en liten bit. 

Ronja gillar: Banan, päron, äpple, morot, paprika, tomat och mycket mer!
*ett riktigt matvrak är hon*
Så allt som ligger i Ronjas skål försvinner på 5 sekunder.
Mvh Emelie 

Leo gillar ärtor..?! Och om katterna får någonting, så ska han också ha det! Det gäller även mina kaniner, om de får nåt, ska leo ha samma sak, t ex Sallad, Pellets, Mörötter och knäckebröd..!? Ganska skum :) Men han är bäääst :D
Knäckbröd älskade mina hundar, och ostbågar var min hane tokig i. Hörde han en påse öppnas så ställde han sig troget och väntade på sina ostbågar!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#19 mina hundar älskar också knäckebröd:)
Igår köpte vi clementiner för första gången i år… Och så fort Frankie hörde ljudet av att jag skalade en clementin och han kände lukten, så ställde han sig och dregglade och slickade sig runt munnen:) Min lilla tokkille:P haha
#20 Kan bara hålla med carro!!*fniss*

Lussi äter allt Zeke vill ha. Dvs. allt från kattbajs i kattlådan till kattmat Zeke snott. Lussi är annars väldigt fin i smaken och kastar inte i sig allt, men nu när Zeke är här skall han bara ha ALLT.
#22/23 Vilka kul vanor , hmm,,, kan man säga vanor nja mera så här.. Vilka lustigheter era hundar har.Riktigt kul att läsa detta.

#23 Grönsaker och ögon på hundleksaker:) Då har ju Frankie å halvsyrran nåt gemensamt ju 
Prizma_o.. Har jag missat nått totalt här??? Tindra och Frankie
½ syskon??

#26 Ja, Frankie å Tindra har samma pappa:) Grandgables Say It Again Sam :)
Även _theEnds Ozzy och Emmelies Lussi är halvsyskon med Frankie å Tindra:)
Japp! Undrar om Sammie själv är likadan. =)
Men vad kul lite av släkt träff här. Kan ni inte lägga in en tråd vilka som är släkt med vilka. Vore så kul att få se det stora släkt skapet här.

#28 Det kan man undra:) hihi, vore så kul å få veta:) Jag skulle vilja träffa Sam.. Har du gjort det? :)
#29 Ja medde, det skulle vara kul:) Jag får starta en Sammietråd imorgon då;)
Kramar/Carro
#30 Nej, det har jag inte. Men jag skulle också vilja göra det så man kan se vad Tindra har ärvt av sin pappa.

Hej!
Gud jag såg inte att det var du Medde! HAHA, men gud vad läskigt xP
#33 Då kanske jag kan tassa runt här och vara hemlig