Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1140 ggr
medde
0

bild på era andra djur.

Vi har ju flera trådar med era Sheltie´s. Men nu skulle det vara kul att se bilder på era andra husdjur, så inga Sheltie i denna tråd. Men gärna era andra hundar eller kanske en ko!! Lite elakt men vore så kul att se era andra djur./ :-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
0

En av våra "majs" Kladd.

[Malin3033]
0

WOW vilken skärpa Medde! Verkligen en jätte fin bild!

Så fort jag får in alla mina gamla bilder i dator ska jag lägger upp MASSOR med bilder på Ivan och hamstrarna!

KajsaM
0

Min kanin Hampus <3

KajsaM
0

Hamp :D

KajsaM
0

Liten nin igen ;)

[Malin3033]
0

Vad söt han är!!

KajsaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sen bor ju även en vovve här, Viggo <3

KajsaM
0

#6 Tack :´) Om du medade Hampus (:

[Malin3033]
0

Japp, jag menade den söte lille kaninen hampus. :)

medde
0

Kajsa_ vilken fin kanin du har, Även en väldigt vacker hund vill jag lova.

Kajsa_ Den fina vovven måste vara med då vi i början av nåsta är ska ha en tävlig med hundar bilder typ "månadens sheltie"

KajsaM
0

#9 Hihi, tack :)

#10 Åh tack Skrattande

Prizma_o_Kristall
0

Jättefina bilder! Skrattande

Då börjar jag väl med mina djur då ;)

Först ut: Tossan! :) Huskattstjej på 12 år:)

Prizma_o_Kristall
0

Näst ut är lilla Kristall, gissa vart mitt användarnamn kommer ifrån Flört

Kristall är som synes en mus, en liten musflicka på 1 år snart:)

Prizma_o_Kristall
0

Sedan har vi Sotis, en huskattkille på 3 år:)

Prizma_o_Kristall
0

Här har vi Månssan, en huskattstjej på 5 år:)

Prizma_o_Kristall
0

Här är pontus och Delhia, Pontus till vänster och Delhia till höger… Pontus är 3 år, och Delhia 1,5 år:)

Detta är föräldrarna till undulatungarna:)

medde
0

Men jisses vilka fina djur du har Prizma_o.. så imppnerad av dina djurRäcka ut tungan

Prizma_o_Kristall
0

Här är Egon, en undulatkille på 2 år:) Han är handtam:)

Prizma_o_Kristall
0

Jaaa, här är en bild på en vandrande pinne:) Denna bilden är jättegammal, och denna pinnen är tyvärr död… De pinnar jag har nu är större än denna, men orkar inte ta kort på alla;) förresten ser alla likadana ut :P

Prizma_o_Kristall
0

Detta är Lisa, en blandrastjej norsk skogkatt/exotic på 10 år:)

medde
0

Alla är så fina. Egon är en superfin undulat. Katten på inlägg #20 gillade min lilla tjej som du kanske förstår varför.
Pinnen var liten, dom min tös hadde vara stora, längere än mitt långfinger var dom. men visst ett kul djur ändå , udda.

Prizma_o_Kristall
0

#21 Ja, han är väldigt fin:)

Japp, pinnen var väldigt liten när jag fotade den. Den är ju som sagt död nu. Men de jag har kvar är mkt större, dem växer fort:)

Kramar/Carro

Pinacoladas
0

min katt

medde
0

# 2 Glömde säga tack för det du sa om #1 Skrattande

Pinacoladas
0

ojdå, skrev inte mkt till den bilden, men iallafall det är våran birma hon Lyckotassen's Destiny som vi kallar Destiny. Hon är jätte söt <33

Pinacoladas
0

och en bild på vår häst Cay (uttalas Kaj)

(Jag har inte tagit fotot, men jag har tillgång till det)

Jojsan
0

Har tre kaniner :) Först ut Channie dvärgvädurskorsning på 3 år.

Jojsan
0

Sen Cassie dvärgvädur på 1 år.

Jojsan
0

Och till sist (men inte minst snarare störst xD) Totte, lejonhuvad/rex kanin på 8 månader.

medde
0

#27-29 Vilka fina kaniner du har Jojsan.

Jojsan
0

#30 tack så mycket :) ska hälsa de det ;) har inte ni en kanin oxå?

medde
0

Jo vi har en liten kille. ska leta bilder på han och sätta in.

medde
0

Denna kanin är tyvärr borta nu. men oj så söt hon var.

medde
0

Detta är våran katt Lily, som ska på utställning i helgen. Kolla in dom vackra ögonen.

Ronja06
0

Min lilla katt Celesté.10år gammal ocicat. *min lilla tiger*

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Sigge, min Polska vallhund. *5år gammal* På bilden sitter han i fören på våran båt.

Mvh Emelie Förlägen

KajsaM
0

#36 Bilden ;)

Ronja06
0

#37: När ska jag lära mig? *ler*

Mvh Emelie Förlägen

KajsaM
0

#38 Haha tja, vi ska kanske ha en lektion? *ler*

medde
0

#38 HAHASkrattande

Emmeli
0

ojojoj! Hur skall man orka lägga in bilder? Själv har jag 7 katter,1 kanin & ett marsvin (: hade just 9 katter då vi hade kattungar men har sålt.

medde
0

#41 inte behöver du lägga en en massa, men bara en vore kul:-)

Emmeli
0

Okej, då lägger jag väll in en bild på min favvokatt, Chessie. En colorpoint perser på 7 år typ (: Vi fick henne av min mammas kompis då hon skulle flytta till skåne men hon är verkligen urgo. Chessie blev steriliserad för 2 år sedan då hon fick kattungar. Födelsen blev inte som normalt utan hon låg och krystade.. Vi som hade hört att det faktiskt kunde vara så bland raskatter blev ju smått oroliga men då vi inte sett att vattnet hade gått tog vi inte tag i det på direkten. Dagen efter (såklart helg) så drog vi oss till jourvetrinären, denna gång skrubbs travvetrinär. Där fick hon ligga i hörnet på hästoperationsbordet uppspänd och göra kejsarsnitt. Tyvärr var alla 3 döda, 2 st hade blivit fel med redan i början och det slöt med en ruttnande livmoder. Då fick vi sterilisera Chessie.

Prizma_o_Kristall
0

#43 Guud vad vacker hon är! Skrattande *vill ha*

Tur det gick bra för henne iaf vid kejsarsnittet!

Kramar/Carro

Emmeli
0

Jadå,hon är ursööt!

Ciccii
0

Vilka fina djur alla har :) !

medde
0

Vilken tur att det gick ändå bar för henne. Men jag gillarr vet på Skrubbs, har varit där mycket jag hadde min travare på Skrubbs över sommrana

Emmeli
0

Jadå,han var snäll (: Men dom kunde ju ha suttit in en annan än scrubbsvetrinären till smådjuren :P Det såg rätt roligt ut.

Mi-ck-an
0

Här kommer lite bilder på mina andra små älskilngar :D

Först ut är då min katt Tisse

Mi-ck-an
0

Mina råttisar :D Tingeling, Mufflan och Cocos

Mi-ck-an
0

Ainnie :)

Mi-ck-an
0

Nalle :)

Mi-ck-an
0

Amy :)

Mi-ck-an
0

Och till sist lilla Snobben :)

Prizma_o_Kristall
0

Mi-Ck-An ,, Jättefina djur du har ! Skrattande

medde
0

#48 Jag kan bara hålla med dig, du har helt rätt!
#50-54. Vilka otroligt fina djur du!! Katten är ju jättefin. Råttisarna fina, kaninerna helt otroligt söta!!! Du måste vara så stolt!!! Det skulle jag vra om jag hadde dessa raringar.

Mi-ck-an
0

#55 Tack! :D Du har själv fina djur :D Guud vad Egon är sööt tycker jag ^^,

Jaa du Medde, :) Så stolt kanske jag inte är direkt, men stolt är jag :D Men det ledsamma är att jag måste sälja marsvinet tyvärr, vilket är tragiskt… =/ Har liksom inte tid med henne.. men sånt är livet

Mi-ck-an
0

Medde jag glömde säga att Din katt Lily är jättefin! :D Ögona.. så finaa ^^,

KajsaM
0

Jättefina djur Mickan! :)

medde
0

#58 Har du sett att hon är oddeye. Tyvärr är det så ibland. Men tycker det är bra av dig att sälja det istället för marsvinet ska sitta där alldeles ensam. bra resonerat.

Jojsan
0

Jättesöta djur alla har :)

Mi-ck-an
0

#59 tackar :)

#60 Jaa, det är ju det. Men jag tänker för hennes bästa :)

medde
0

#62 Vilket är bra tänkt, det skulle fler göra.

medde
0

Vill se mera kort.Det var så kul att få se dessa kort.

[Malin3033]
0

Snart kommer det från mig, ska bara lägga in alla mina gamla bilder på nya datorn, :)

medde
0

Kul, väntar.

Ellenfyrkant
0

#50 - Mee waaant :D

Mvh Ellenfyrkant

KajsaM
0

En till bild på Hampus :)

Prizma_o_Kristall
0

#68 Vad söt han är Hampus Glad Hur gammal är han?

Kramar/Carro

Ellenfyrkant
0

#52  Oj, fruktansvärt fin bild! Synd bara att blåbärsriset eller vad det är,hamnade precis i ansiktet ''/

Mvh Ellenfyrkant

Jojsan
0

Ny bld på Cassie :)

KajsaM
0

#69 Tack! Han är 1 år och 6 månader Glad

#71 Sötflickan!

Jojsan
0

#72 tack :D

Jennie104
0

Jappo ;D

medde
0

# 74 Hej och välkommen in här.

Prizma_o_Kristall
0

Säger som medde:)

Välkommen hit Jennie och Jappo! Skrattande

Jappo är en mkt söt pojke:)

[Malin3033]
0

Nu kan jag äntligen bildbomba er med mina andra djur!!

Först ut kommer Ivan såklart som numera är känd på sheltieforumet. :) Han är en Lancashire heeler på 6,5år.

[Malin3033]
0

Nästa som kommer ut i rampljuset är Cocos. En guldhamster på 1år. Pappa till 2 kullar där Milla var mamman. (kommer snart på bild).

Cocos är en korthårig offwhite bandad hamster för den som är intresserad. :P Offwhite = hans färg är grädd/kärmvit
Bandad = Ett kritvitt band över ryggen, finns hos samtliga hamsterfärger. Därav hans namn. :)

Cocos är ganska tunn i kroppen, beror på att han är en kräsen liten pojke. Han tycker om Ivan och Ronja. Speciellt Ronjas mysiga päls. Men hon är fortfarande lite rädd för honom. :P

[Malin3033]
0

Till bild på min goa pojke.

[Malin3033]
0

Här kommer ännu en:

[Malin3033]
0

Sista bilden på Cocos:

[Malin3033]
0

Näst ut kommer Milla, hon är en normalfärgad hamster tjej på också 1år. Mamma till 2 kullar.

Milla är en väldigt stor, go och glá tjej som är världens bästa mamma! I hennes första kull fick hon 11 hamsterungar och alla överlevde!! I den andra födde hon 10 ungar och 8 överlevde. :)

[Malin3033]
0

Milla igen;

[Malin3033]
0

Milla 5v. :)

[Malin3033]
0

SLänger in en bild från Millas första kull. :)

[Malin3033]
0

Sist ut av alla djuren här hemma kommer Ella. Dottern till Milla och Cocos. Hon föddes i den första kullen. Hon är en väldigt bestämd dam som ääälskar mat, precis som hennes mamma Milla.

Ella är korthårig (precis som de andra), Gul bandad hona född 2 Maj 07.
Bandet har hon ärvt av sin pappa och den gula färgen från Millas pappa, alltså Ellas morfar.
Har tyvärr inga nytagna bilder på Ella så en bild på henne som 4v får duga. :) Nu är hon 6mån.

[Malin3033]
0

En bild på när Ella bodde kvar hos sin mamma. Visst är dem lika? :)

Förlåt, har glömt ett av husdjuren här hemma! Hela huset är ju fullt av dammråttor! Världens bästa husdjur, eller hur?

[Malin3033]
0

Ellas färg har blivit gulare nu när hon har blivit äldre. ska snart fota henne så får ni en nyare bild!

Prizma_o_Kristall
0

Malin,, Jättefina djur du har:) Älskar hamstrar:):):)

Hehe, dammråttor får man inte glömma;) Fast jag har inte mina kvar i mitt rum. Är väldigt pedant här nu sedan jag blev klar med rummet:P Men dammrttor är ju mjuka och lena och dessutom lättskötta. Men dem KAN ju rymma i vindrag och så… Och sen är de allergiframkallande;) Annars det ideala husdjuret:) Inga djur som snor strumpor iaf:) Kanske vore ett djur för Emmelie och mig? ;)  Hihi, Frankie och Zeke skulle nog lätt kunna riva omkull ett hus tillsammans tror jag;) hihi

Kramar/carro

medde
0

Malin 3033 Ivan är ju en verkligen en fin hund. Samt alla hamstrar du har, dom var ju jättesöta. Min tös såg dom och sen var det kört. MAMMA!!!! jAG VILL OCKSÅ HA!!! så hela morgonen har hon tjatat, tur att det är skola nu. Men hur som helst super söta. Jättekul att denna bildbomb kom in.

[Malin3033]
0

Hmm. nu ska jag gissa vem som var så duktig och trollade fram alla bilder. TACK till denne!
Håller med dig prizma_o….. mina dammråttor har åker ut ur rummet när jag blir för snuvig. xD Men ibland kommer dom in igen på något konstigt vis.

Så tösen din ville också ha hamster? Synd att min senaste kull just blivit såld, annars kunde hon fått en! :D Om det blir ett hamsterköp kan ni alltid pm:a mig om frågor! jag ääälskar hamstrar. :)

Prizma_o_Kristall
0

#91 Hihi, försök lista ut det du Flört

Dammråttorna får eget liv på nättrena när alla sover trr jag:) Då kryper dem tillbaka till sin egna lilla vrå under sängen;) Tror jag ska skriva en berättelse om dammråttor:) Typ "Den sjövilda dammråttan" eller nåt;)

Hamstrar gillar jag också:) Har ju haft 2 stycken guldisflickor en gång:) Teddy och Emmy hette dem… Så underbara:) Skulle vilja ha hamster igen men får inte det… Jaja, får nöja mig med Kristall:) Hon är också underbar;)

Kramar/Carro

medde
0

#91 Tack,. Det ska jag lägga på minnet.

medde
0

#91 Tack,. Det ska jag lägga på minnet.

[Malin3033]
0

92# jo men visst är guldisar charmiga, har itne varit så förtjust i mössens och råttornas svansar tiigare, så då passade guldhamster utmärkt! men efter de hamstrar jag har nu funderar jag på råtta. men jag får se lite vad som blir av tiden. :)
ursäkta om jag frågar, men varför får du ingen ny hamster?

Prizma_o_Kristall
0

#95 Vet inte varför.. Sedan båda mina 2 hamstrar gått bort var mamma och pappa tvära på att jag inte skulle få fler hamstrar. Jag skaffade undulater istället och det gick de med på. Men inte hamster… De såg väl hur förstörd jag var efter de gått bort, och eftersom inte hamstrar lever mer än ett par år så tyckte de väl att det var bättre med fåglar.

Musen Kristall köpte jag tillsammans med en annan mus, Prizma(som är död nu). Jag frågade inte innan jag köpte dem, utan kom hem med dem:) Mina föräldrar blev inte så glada precis;) Men jag ångrar det inte. Mössen skulle ju blivit ormmat levandes om inte jag köpt de…

Kramar/Carro

[Malin3033]
0

okej, visst är det hemskt när dom små går bort. kommer ihåg min första hamster Musse som gick bort 12 dec 06, endast 1,5år gammal pga stroke. Annars brukar ju guldarna bli uppåt 2 år. Men det är ju väldigt olika.
Men om du lyckades smussla hem prizma och kristall kan man väl smussla hem en guldis? ;)
men hur länge lever undelater?

bifogar en bild på min första hamster Musse,

Prizma_o_Kristall
0

#97 Sååå söt han är! Skrattande

Ja, det är jobbigt när de går bort:( Mina hamstrar dog också av stroke:(

jo, kanske det att det skulle gå;) Men när jag smugglade hem Prizma och Kristallis så skyllde jag på att de skulle dödas;) Inte lika lätt med en hamster;) haha

Undulater kan leva 10-15 år:)

Kramar

[Malin3033]
0

oj, lever de så länge!? hm, man lär sig något nytt varje dag. ;)

mössen lever väl inte heller så länge…?

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.