Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettvalpar-avel
Läst 1564 ggr
Ronja06
0

Ny familjemedlem!

Nu har funderingarna och drömmarna om en till sheltie nästan blivit verklighet! Hörde med våran uppfödare till Ronja igår. Och hon ska troligen ta valpar igen på sin hund nu i höst. Och förhoppningsvis blir det en tik i kullen då!

Då får vi tinga första valpen. Gud vad roligt! Blev nästan helt till mig då jag hörde det. Fast det är dock inte riktigt bestämt ännu, men jag hoppas att det blir så! Skrattande

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
0

Å gud vad kul!!! Grattis i förskott:)

Kramar

Paulines
0

Grattis :D hoppas att det blir så, jätte kul :D!

liljekonvalj
0

Nej vad roligt! Är själv nästan i samma situation!

Jojsan
0

kul :D men skulle inte ni ta valpar på ronja? blir det inte mkt med ny valp å hennes valpar? kul iaf :D

Ronja06
0

#4: Hmm… Nu har uppfödaren iallafall sagt att det inte är säkert ännu om hon ska ta valpar ännu på sin hund ändå. Fundersam Och vi som var såå nära på en till hund i huset.

Så redan igår var jag och kollade runt på lämpliga kennlar. Och hittade en. Så troligen under sommaren 2008 får vi hem en valp. Om nu allt går enligt mina planer. Valpar kommer vi ta på Ronja våran 2008 förhoppningsvis. Så efter valparna kan man säja att det kommer hem en annan valp till huset. Räcka ut tungan

Mvh Emelie Förlägen

Paulines
0

#5 Ooh okej, hoppas att ni får hem en valp endå:)

Jojsan
0

aha :D va kul :)

Jojsan
0

hur går det ska ni köpa en till?? :)

Ronja06
0

#8: Planer har vi. Har hört av mig till en del kennlar om information om valpkullar. Har blivit intresserad av en som ska ha valpar under 2008. Men ännu ej säkert om vi ska köpa eller ta valpar på Ronja.

Mvh Emelie Förlägen

Jojsan
0

#9 vilket vill du mest? ;)

Jojsan
0

antar ta valpar.. ? :P

Ronja06
0

#10: Vet ej ännu. Det beror på, eftersom jag har skola och mamma jobbar. Så mycket beror på tid och pengar såklart. Man ska inte ta en valpning som en dans på rosor kan man säja. Det kommer finnas flera uppesittar kvällar. Tidiga mornan m.m.

Mvh Emelie Förlägen

Jojsan
0

jo :)

[Malin3033]
0

Är nyfiken så jag puttar denna gamla tråd. det är ju så roligt att höra om nya familjemedlemmar!

Så hur verkar det bli nu då Ronja06, valpar efter Ronja, en valp från hennes uppfödare eller chihuahua? ;)

Ronja06
0

#14: Blev inga valpar efter uppfödarens hund tyvärr. Så de planerna försvann fort. Annars skulle vi kanske snart ha våran lilla puppie. *ler*

Om det blir en chihuahua vet jag inte. Mamma verkar tycka att det är en allt för liten hund för våran familj. Och kostar för mycket Oskyldig

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0

då finns det ju bara ett "alternativ" kvar! :D jag skulle absolut köpa en av Ronjas valpar om det inte var så att jag redan hade en Ronja kopia här hemma. :) Men nu ska vi inte flyga iväg på massa rosa moln, man vet aldrig vad som händer i framtiden!

vad har Ronja för stamtavla? dem är så läskigt lika.

Ronja06
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#16: haha… Aaa *ler* Oskyldig 

Jag bifogar en bild på Ronjas stamtavla…

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Fin stamtavla!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Emmeli
0

Hmm,drar vidare här. Jag har ju funderat på att söka till hundgymnasium nästa år. Men till det vill man ju faktiskt ha med sig en egen hund. Då vi inte vget hur Lussis framtid ser ut och Zeke bara är foder kan jag inte ta med ngn av dem. Har bestämt att även om jag inte kommer in. Skall jag ha en hund när jag går på gymnasiumet. Valet står mellan Sheltie och en Austarlian Shepherd. Men det lutar mot Sheltie då de inte tar lika stor plats och funkar bättre socialt. Iaf av dem jag träffat av båda raserna. Men ni kan ju alltid skriva upp rekomenderade kennlar. För det står väll mellan en trefärgade hane oc hen svart-vit av samma kön. Skulle gärna haft en till sobel, men jag vet inte. Känns som om jag drar mig emot svart-vitt ändå :P

[Malin3033]
0

#17 snygg stamtavla! ser inga mor/far föräldrar som är samma som Ronjas, däremot från samma kennlar. Här är Ronjas stamtavla:

• Pappa: Hazy Dawn's Crimson Globe

• Farfar: Hazy Dawn's Breeze Bill

• Farmor: Speedlines Classig Symphony

• Farfars far: Chiroskas That's Teddy

• Farfars mor: Chiroskas Show Girl

• Farmors far: Shelandale Black Smith SUCH

• Farmors mor: Myriehewe Jillee

• Mamma: Humblegate Golden Glossy

• Morfar: Eastflash Cherry Moon

• Mormor: Fables Sheltie Dark Shadow Elin

• Morfars far: Eastdale Just Remember NORDUCH, DKUCH, INTUCH

• Morfars mor: Shellrick's Watch Me

• Mormors far: Carneros El Hassan De Westpark

• Mormors mor: Fables Sheltie Shadow Linda

Förlåt att det blev så rörigt, men har inte en sådan fin bild som Ronja06 och hittade inget program att göra en stamtavla i. Men hoppas ni ser iallfall!

medde
0

#19 Så bra att du ska söka dit, ni är så duktiga här inne tjejer.
#20 Det vart inte allas rörigt. Kul att läsa och se.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥