Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: bilder-och-lekar
Läst 1120 ggr
Jojsan
0

naturbruks gymnasium sheltie... :)

Var och hälsade på på öppet hus på ett naturbruksgymnasium som jag troligtvis ska gå på.

Där såg jag de mest underbara vovvar <3
3 supersnälla shelties, 2 sobel och en blue merle. Den som var Blue merle var lättast att ta kort på, den var sötast oxå ^^

Tyvärr så är bilderna inte bra, de är tagna med mobil..
man ser iaf de söta voffsingarna. :)

Jojsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Först denna underbara vovve ^^

Jojsan
0

igen :P

Jojsan
0

Kollar på jordekorren i sin bur..

Jojsan
0

Denna bilden är så komisk! ^^ båda 2 står och stirrar på jordekorren. De verkade vilja träffa den..

Här är då den ena sobel och den som är blue merle :)

Jojsan
0

Slut på bilder, resten var verkligen suddiga… ^^

Men de hundarna var så goa och snälla <3 Vi var ju främlingar för de men så fort man kom in, så kom de rusandes och ville hälsa ^^

medde
0

Tack Jojsan för att du visade oss bilderna, men snälla du inte gör det något att dom är lite suddiga, så farligt var det ju inte, Tycker det är jättekul att du visade dom bilderna.

Kan du inte berätta vad som hände mer på detta öppna hus. snälla!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jojsan
0

Vad roligt att du tycker det :) nu blev jag glad ^^

Jo visst kan jag berätta lite. Man fick komma dit och kolla på de olika djuren som de hade där, man fick oxå veta mycket om de olika linjerna. Jag vill nog börja djurvård eller hund. Det lutar mest åt hund :) De har ett smådjurshus där det finns kaniner, råttor, möss, en jordekkorre, chinchillor, marsvin och även sjusovare tror  jag. Såklart ett reptilrum med ormar stora och små sjöldpaddor, spindlar, grodor, fiskar. Fåglar finns oxå, allt från aror till undulater, väldigt många olika.

Man fick även gå och kolla på korna och fåren.

Men en sak som verkligen var superkul det var agilityn. De hade uppvisning inte en tävling alltså. men de visade bl.a. hur man kunde köra agility med 2 hundar samtidigt en dvärgpinscher och en annan större ras körde med varann. Verkade jättekul. Jag filmade det men även med mobilen..

Kanske ska ladda upp den på photobucket..? :P

medde
0

Tack för din fina info om vad du sett och varit med om. Jättekul läsnig.Skrattande Lyckas du med ladda upp filmen så är det ju helt toppen. Om du vill ha hjälp kolla med Prizma_o_Kristall eller Ronja06 om hjälp dom är jätte duktiga.

Det måste ha varit spännande att få se sköldpaddor ormar, ja alla djur som fanns. Vilket lantbruks gymnasium var de?

Jojsan
0

höll på ett tag och försökte ladda upp filmen på photoucket men det funkade inte först… Nu ska det gå :) Här är länken

Jo, det var jättekul där :) Grans naturbruksgymnasium i Piteå.

medde
0

#9 Jätte kul att se filmerna. Kanin var ju så söt med Skrattande

Jojsan
0

#10 hehe tack ^^ jo, det är min Totte det :)

medde
0

#11 Är det?? JättefinSkrattande

[Malin3033]
0

Vart ligger det naturbruksgymnasiet? Vad är det för framtida jobb man får om man går hundlinjen? :)

medde
0

#13 jojsan skrev i inlägg #9 Grans naturbruksgymnasium i Piteå. Vad kul att höra att du tänker ev fortsätta plugga vidare på ditt hund intresse.

Ronja06
0

#13: Det finns även två "hundsports gymnasium" till. Ett i Partille och ett i Forshaga! Skrattande Tror även att det fanns något i Skåne om jag inte minns fel. Är tyvärr inte säker, men rätta mig om jag har fel. Oskyldig

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

#15 tror du hat rätt i det du  skrev.

Är det några här ifrån funderar att söka dit?

Ronja06
0

#16: Ja!! Skrattande Självklart!

Mvh Emelie Förlägen

Emmeli
0

Jag hrar funderat på det i skåne. MEn innan dess skall jag köpa en till hund,som då skall bli min. Kan ju inte ta med Zeke eller Lussi när ingen av de än "mina

medde
0

Vad spännade det låter, kan inte du berätta lite om det i skåne, dvs om du vet något. vore så kul.

Emmeli
0

hmm,jag har ju inte bestämt mig ännu. Men det står väll mellan det, det i småland eller foto i göteborg sen får jag ju även se då jag tänkt på en bredare utbildning som samhäll.men men,jag kan leta upp lite fakta :P

medde
0

Smålans låter ännu bättre, vet du att jag är fd småläning inna det vart sthlm en gång i tiden.

Emmeli
0

jasså? småland värkar mysigt (: Fast jag är mer van med skåne och skåningar då jg är där 3-4 ggr per år.

Jojsan
0

Synd att det inte finns på fler ställen gymnasium med bara hundinriktning. Det är ju inte så vanligt..

#12 japp, tack :D

#13 Som medde sa, det ligger i Piteå. Jobb.. ja, det är det som är problemet… xD finns typ inget jobb. Eller ja, kanske typ huntränare, eller hundpensionat (driva eget) eller något sånt. Men man kan ju alltid plugga vidare! :)