Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettsheltiens-egna-personlighet
Läst 1658 ggr
medde
0

Sheltie personligheter

Nu har jag sett massor av bilder på era otroligt fina hundar.
Nu vore det kul att höra lite om deras personligheter och ideer.

Inte bara Sheltie, vilken hund det änn är.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ronja är en mycket "framåt" liten sheltie. Dock lite reserverad mot främlingar. Hon är mycket glad och posetiv, och mycket lyhörd. Räcka ut tungan

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

oj vilken fin bild du hadde.
Ronja är verkligen söt.Kyss
Hoppas att höra mer om era hundar här.

Jojsan
0

jättefin perfekt tagen bild :P mitt i hoppet :D

Denna kommentar har tagits bort.
Ronja06
0

Tack tack Skrattande

Mvh Emelie Förlägen

Paulines
0

Roy älskar att vara i centrum och ha all uppmärksamhet. Han är reserverad mot främligar, varken reagerar eller lyssnar på komandon från främlingar.  Jag ser honom som en människa då han är väldigt smart och försåndig. Roy vet när han gjort något bra och är väldigt kärleksfull, han vet också att han är otroligt söt, så när man är arg på honom, så gör han sig ennu sötare, helt oemotståndlig!

Jojsan
0

fin bild :) men då kan du ju aldrig vara arg på han ;)

Prizma_o_Kristall
0

Frankie är en sheltiekille på 1 år som älskar folk! Främlingar som kändisar:) Han är lydig, busig och älskar frukt och grönsaker. Hans bästisar är katterna, alla utom Tossan som är väldigt reserverad mot Frankie:) Det bästa Frankie vet är att få springa lös på en stor äng och att bara njuta av sin gosiga korg när han kommer hem igen;)

obelix
0

Jag älskar sheltie har nyligen skaffat mig nr 3.Jag  är 61 år och haft sheltie sedan 1972-1982.nr 2 1987-2000 och nu obelix sedan 1mån.Det finns ingen bättre hund som är så lätt att ha utan koppel.Jag gillar att den inte vikftar på svansen åt alla utan kärleken  känns med äkta när den ges till

matte och bekanta.

medde
0

JIsses vad fint ni skrivit om era hundar!
Så fint att läsa!

Paulines
0

Sheltiesen är så fin. Jag vet inte om man ska ta dethär positivt eller negativt men jag skulle kunna dö för Roy.

Pinacoladas
0

Min Leo, är väldigt positiv och framåt, älskar när någon kommer, men inte t ex snickare med stora overaller, men annars älskar han allt och alla. Bild på Leo, när han hoppar :D

Pinacoladas
0

Leo med sin Frisbee

Pinacoladas
0

Leos underbara leende :)

Tessa_T
0

Asterix är nu 5 mån och otroligt tillgiven, sitter jag vid dator ligger han gärna vid mina fötter och tar det lugnt. Han vill vara där jag är. Han är mycket inteligent och behöver få jobba med lilla hundskallen, annars hittar han på hyss (tex river kläderna ur garderoben) och han vill jätte gärna lära sig nytt. Just nu jobbar jag på att få honom att snurra runt på bakbenen, för han kan de flesta trick redan. Mot främlingar är han reserverad och börjar ofta gapskälla om någon han inte känner vill klappa honom. Han har en kattkompis som heter Findus, de jagar gärna varandra och härjar, så varje gång han ser en katt vill han gärna jaga den, vilket gör att vi inte har lös honom då vi bor i ett område med massor av katter.

medde
0

Kul att du aktiverar Astrix, och gör massa med trix och konster med han, som du sa man behöver jobba med skallen lite. Men det att han gap skäller mot främmande skulle jag nog träna lite på. Men det tror jag du gör också. Har du ingen bild på han? Vore kul att se hur han har växt.

KajsaM
0

Viggo är en väldigt framåt hund. Tror att alla människor vill hälsa och sitta och klia i en evighet, ÄLSKAR andra hundar över alltannat. Spelar ingen roll om dom morrar eller inte bry sig han ska ändå busa :)

[Malin3033]
0

Ronja är onödigt frammåt mot andra människor, men det är ju roligt för dem om vill hälsa. :) Ivan är raka motsatsen och går knappt fram till dem som han har träffat 10ggr. Han är en riktig familjehund, som bara älskar familjen! Ronja är lite försiktig mot hundar hon inte träffat tidigare. Hon älskar att busa runt och bli jagad av Ivan, hon är lite av typen "dum blondin". Ibland om man skäller ut henne kan hon bara titta på mig och säga "har jag gjort något eller?". Men hon är riktigt kul att titta på! Hon älskar att lära sig nya saker och älskar matte högst av allt. *ler*
När hundarna leker kan man aldrig se sig mätt på dem

medde
0

Vad fint du avslutade. "När hundarna leker kan man aldrig se sig mätt på dem "

Snart måste jag nog köpa en hund igen, har varit utan för länge nu känner jag…..

[Malin3033]
0

Tack Medde, det värmde här i vinterkylan ska du veta! :')

medde
0

#20 Nöjet var på min sida, det är du som ska ha ett tack!

medde
0

Har det tillkommit några nya laster eller olater.

Tessa_T
0

#16, vi har tränat och nu är gap-skällandet nästan bort Flört han kan skälla några gånger, men blir inte sådär hysterisk som tidigare. Bästa hjärngympan är dock att få hälsa på folk (gärna barn) och andra hundar, samt katter.

Tessa_T
0

bild 2

[Malin3033]
0

Hur gjorde du för att få bort det där skällandet? Ronja kan få för sig att skälla så ibland

Tessa_T
0

Det där vanliga…vi tog försiktigt i nosen och sa tyst, berömde. Fortsatte han då så bar vi in honom (hände oftast på gården, han brukade skälla åt grannarna). Men det var tror jag oxå nån sorts fas, eller kanske en reaktion på att vi flyttade. eller båda.

Lycka till

medde
0

# 23 Vad bra att det blivit mycker bättre. Så fina bilder!

[Malin3033]
0

#26, tack! ska se vad jag ska göra, ska även kontakta min valpinstruktör

SparklingTindra
0

Tindra började plötsligt att skälla på hundar och annat efter att hon blev biten av en schäfer + påhoppad av en finnspets. Vi har nästan helt fått bort det genom att varje gång hon skäller utomhus t.ex. mot andra hundar så säger jag åt henne att sitta¨och så ställer jag mig framför henne och väntar tills hon är tyst och tar kontakt med mig (hon måste sitta hela tiden tils jag säger annat) och då berömmer jag henne och så fortsätter vi att gå¨. Börjar hon skälla igen så gör vi om samma sak.

Skäller hon vid dörren så bär jag bort henne därifrån/ropar att hon ska komma och sen säger jag åt henne att ligga ner och hon ska ligga tills jag säger annat och då blir hon så distraherad att hon glömmer bort att skälla. Sen berömmer jag henne och säger åt henne att hon får kliva upp.

Skäller hon ute på balkongen så säger jag åt henne att hon ska komma in och sen får hon inte gå ut igen förrän hon är tyst och lugn.

Tessa_T
0

#27 Tack Skrattande

#28 Det var instruktören som gav oss "verktygen" så vi fick stopp på det, så prata gärna med dom, för dom (åtminstone dom i vår hundklubb) ser också hur en hund  är och kan utifrån hundens sätt att vara ge råd

medde
0

Hoppas att det kommer in mer om dessa underbara personligheter.