OT - skatterna?! GOD JUL
Såg i aftonbladet idag att snusen skulle börja kosta 38 spänn dosan, helt jäkla sjukt, det betyder juh i princip att jag måste sluta. Jag kan juh inte de, blir arg som ett bi, och i farsans sällskap kan man inte vara de!
sen ska ju skatten på öl och sprit höjjas men inte på vinet, VAH? varför inte på vinet? fattar inte, det är väll alkohol det med?
Och bensinen såklart, hur fanken ska det gå? morsan som kör kring 1000 mil i månaden, vi kommer bli ruinerade juh. och när priset på bensin stiger, stiger juh allt annat som mat osv eftersom att det blir dyrare att frakta, och när man bor i jokkmokk finns det inget annat än korv som är närproducerat och det kan man ju inte leva på.
OCH vill ni veta vad jag vill göra, jag vill spy på reinfeldt och tvinga han att käka upp det! (lite måste man få gnälla såhär innan julafton)
Det var min julhälsning till er alla, GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR =)
/hälsningar Veronica, Monsun & Ozzi
(Skriver in samma här som på ridsport.ifokus)
jo, det är sjukt att allt ska behöva vara så dyrt nu… Och att de som är sjukpensionerade och har låga inkomster ska få ännu mindre inkomster är också helt sjukt.
God jul och gott nytt år till dig också:)
Kramar//Carro

Jo alla sånna grejjor också, är inte så insatt i just det. Men jag har fått bilden av att allt stiger förutom lönerna, i arbetarklassen får jag väll tillägga.