Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 4913 ggr
Ronja06
0

Presentera era hund/ar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte starta en tråd där man kan presentera sin hund/ar. Så jag börjar med att presentera lilla Ronja. Oskyldig

-------------------------------------------------------------

Ronja är född den 11 Juni 2006. Hon är min andra hund, och är av rasen shetland sheepdog och är trefärgad. Hon är en tös med väldigt mycket spring i benen, och hon gör vad som helst för en godbit. Ronjas stora passion är att träna Agility, där vi än så länge inte börjat tävla eftersom hon inte haft åldern inne för det. Men vi ska göra debut nästa år hoppas vi.

Ronjas pappa kallas Alex, men heter "Sunny-Hill's Power Play" och Ronjas mamma kallas Diva, men heter "Queedy's Princess Daisy".

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Sigge är född 12 Februari 2003, och han är min första hund. Han är av rasen Polsk vallhund och kommer från kennel Frosta.

Han är nog en av de lataste hundar på denna jord. *ler* (skojja) Oskyldig Han har mognat väldigt sent, och verkar ha trott att han är valp tills han fyllde 4år. Sigge är utställd tre gånger under sitt liv, alla officiella. Och han har lyckats väldigt bra! Första utställningen blev han 2Jkkl med HP. Andra utställningen lyckades han erövra CK och på sin tredje utställning blev han BIR-valp! Tyvärr så har jag inte tävlat mer med honom efter det. Vilket jag tycker är synd. Planerna var att ställa ut honom nästa år, 2008, men tyvärr råkade han ut för en olycka och miste en av sina hörntänder nu under hösten.

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0

Ronja är född den 15 Maj 2007 och är en väldigt pigg liten madam. Väldigt mycket spring i benen. Otroligt sammarbetsvillig tjejja som hoppas på framgångar i agility/lydnad. Har tyvärr fått operera bort en tand och får ej användas i avel. Hon är nu snart 7 månader och väger 5,05kg, 32cm i mankhöjd samt en pinnälskare!
Ronja kommer från Mojsans kennel i Västerås. och har ställts ut en gång och kom då tvåa. Planerar fler utställningar innan agilityn kör igång. Men ska först ringa till en utställning och kolla så att hon inte blir diskad för att hon saknar tand.

[Malin3033]
0

Ivan är född den 23 februari 2001 och kommer från kennel Tumlex. Hade vi haft större intresse för utställning redan då hade han lyckats bra, tyvärr blev han hundrädd och kommer nu inte ut i ringen. Han är våran lilla aktivitetsboll som älskar att rucha i skogen. Rasen heter Lancashire heeler, engelsk vallhund. Relativt ny ras.
Han är black and tan färgad och sover gärna under täcket i sängen.

Emmeli
0

Lussi är född 20 Januari 2005 och är en sprallig kille i sina bästa år. Han har placerat sig bis4 x2 inofficiellt och 3bästa hane officiellt. Lussi tränas innom agility och juniorhandling och har även gått kurse i allmänlydnad och tävlingslydnad som ettåring. Tyvärr fick vi avbryta då han inte var riktigt mogen och började att endast springa på en sida på agilityn. Men så fort jag känner att Lussi gått agilityn klart kommer mamma starta upp honom igen. Luss är däremot i stirkt vila sedan han haltat från och till sen sommaren och får knappt gå ut på promenader. Lussi älskar att krypa upp i famnen eller in under ens täcke!

SparklingTindra
0

Tindra är född 13:e April 2005 och kommer från kennel Request. Hon är min tredje hund och är en sheltiedam i färgen skuggad sobel. Hon är social, glad, pigg och nyfiken och kan i princip aldrig sitta still. Hon tror att nästan alla i hela världen älskar henne (och det gör dom flesta också) och ska vara med på allt och hälsa på alla. Hon blir helt överlycklig när vi ska köra agility och hon kan bli helt hysterisk om hon inte får gå ut på banan med mig (t.ex. vid banvandringar) och därför har hon tuggat sönder åtskilliga koppel. Hon är tyvärr alldeles för stor, men det gör inget för hon är världens finaste ändå. Hon ska paras snart och då ska hon få ha kvar en av valparna hos sig. Hon är utställd en gång med bra kritik. Hon är helt underbar att titta på när hon är ute; hon hoppar i snödrivor, busar med hundkompisar, leker med (och äter på) pinnar och springer snabbt som bara den.

Tindras pappa är "Grandgables Say It Again Sam" och hennes mamma heter "Moorwood Rose Phenomenal" och kallas för Nova.

Emmeli
0

#5 Grandgables Say It Again Sam är ju både Lussis och Frankie's pappa oxå!

SparklingTindra
0

Japp Glad

Prizma_o_Kristall
0

Hightime Sweet Talking Frankie

Född: 13 maj 2006

e: Grandgables Say It Again Sam

u: Moorwood Sweet Mimosa

Frankie är en kille på 1,5 år, i färgen mörkskuggad sobel. Han gillar att springa runt som en stolle på en stor äng, och att hoppa över olika hinder i skogen. Han är även en riktig knähund som gärna slappar gott och länge:) Frankies favoritlek är att leka sök med mig, min lillebror eller Pyret. Hans favoritmat är clementin, han dregglar så fort han hör ljudet av clementinskal som öppnas och känner lukten. Bästisen heter Pyret.

Prizma_o_Kristall
0

Lovelyness Fly Me To The Moon

e: Smedjenäs Amaretto

u: Lovelyness Silver Snowflakes

Pyret är en sheltiedam på snart 7 år. Hon gillar att slappa, och gosig är hon väldigt mkt:) Hon gillar även att hoppa, och att spralla sig. Hon är så go, lilla Pyret:) Pyret är en omplacering som jag haft i ett halvår snart, så jag känner henne inte lika bra som Frankie ännu, men det kommer:)

Kramar/Carro

KajsaM
0

Åke "Viggo"

e. Mjällarbackens Ruff

u. Kitty

Viggo är en stor jämthundskille som blir 1 år den 20/12. Han älskar allt och alla. Tycker om allt, men bäst att jaga. Men sova i sängen är inte heller dumt ^^ Bästa hundkompisen heter Rista.

medde
0

Vore kul om det kom med flera hundar in här i tråden

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Emmeli
0

Käpäläkoplans Zorro är född den 10 april 2007 och är en svart-vit import från Finland. Då jag inte har speciellt mycket fakta om honom som valp osv och han inte är så gammal återkommer jag (:

Ressu
0

Ressu "Birasin Change My Life" född 02.02.05 Blue Merle hane.

Mamma FIN UCH ACH Sleepless Silver Dry Gin

Pappa FIN UCH EST UCH INT UCH S UCH N UCH LTU UCH GB UCH Japaro Tri To Resist

Han är en pigg å busig krabat som älskar att arbeta me matte. Agility står nog överst på hans lista, men är ändå nöjd bara han får göra något med matte. Hans favoritsysselsättning hemma är nog att busa me Poitsu även om det inte alltid lyckas. =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Ressu
0

Poitsu född 04.06.03 Tricolor hane. Aningen egensinnig men kan vara så gullig när han lägger den sidan till =). Agility står överst på hans lista och han har varit jättebra agilityhund. Han är ett litet yrväder som sätter guldkant på dagen. =)

// Ressu
kennel Westtorpets

medde
0

#13 så snygg hund. Blue Merle är lite favorit :-)

Ressu
0

#15 Joo. ja har själv blivit väldigt förtjust i färgen. =D

// Ressu
kennel Westtorpets

snowdropsno1
0

Timbus är född den 11 september -06 Trefärgad underbar hund ,stor personlighet, klok och mkt tillgiven *ler* Han är mkt lättlärd…det verkar som han kan det innan man lärt honom hihihi otroligt snäll å lite kaxig. HAn tycker om at sitta på stolen jämte en vid köksbordet å prata!!! Ja han "svarar" på tilltal å ibland får man inte en syl i vädret som han tjabbar hahaha. En framåt å pigg sheltie som har klampat rätt in i mattes hjärta! Kyss

medde
0

#17 Vilken fin presntation du gjorde av Timbus, han måste vara helt underbar.

snowdropsno1
0

Ja det ÄR han verkligen! Ibland undrar man om han inte är lite FÖÖÖR klok…han är verkligen en matte hund fast han älskar ju de andra i familjen oxå…men matte e nog bäst där  matte är där e Timbus lixom *L* Fjärilbo`s Black Opal heter han i stamtavlan…å en Black Opal det e precis vad han är det *ler*Kyss

Gunneriusson
0

Sally är född 5:e november 1997 och är en Golden Retriver. Hon var min första hund. Räknas som blandras då hon inte har någon stamtavla. Har mest varit sällskapshund. Förra året fick hon cancer som opererats, men vi vet inte ännu om hon är helt frisk. Hon har även fel på köldkörteln, därav har hon gått upp mycket i vikt. Inte nog med det så har hon ett ledband i bakbenet som inte mår bra. Men eftersom hon är så gammal nu så har vi bestämt oss för att inte operera henne och hålla på mer. Utan så länge hon viftar på svansen och vill ut och gå så ska hon få leva. Hon är den snällaste hund jag vet, aldrig gjort någonting elakt mot någon. Absolut den finaste vän jag någonsin haft och jag fruktar den dagen då jag måste ta beslutet att ta bort henne :(

Dexter är född 27:e september 2007 och är en Sheltie, sobel.  Köpt i Näsviken, nära Hudiksvall på Sanderettes kennel. Mor är Sanderette's Qaxziga Qliztra och far Frenja Excellent Edition. Dexter fullständiga namn är Sanderette's Dautless Dexzter. Han är pigg och framåt som de flesta valpar och mycket klok. Jag skall ha honom till lydnad, agility och även ställa ut. Min första sheltie och jag älskar rasen redan! Han och Sally kommer jättebra överens och sover i samma korg :)

VickiochTova
0

Humblegate Go Go Girl, 2004-02-18

mor Fables Sheltie Dark Shadow Elin far Eastflash Cherry Moon

Tova är en träningsnarkoman som gör allt för lite godis dock inte vilket godis som helst utan det ska helst va kyckling..Hon är min första hund. Vi ska starta elitlydnad till sommaren, tränar agility där vi ska se om tiden finns till att starta till våren. Hon är uppflyttad till lägre klass spår. Utställd med bra kritik men alldeles för stor så en 2a.

Hon är självständig, galen, busig, bolltokig och alldeles underbarFlört Hon är lite speciell med nya människor, vissa hoppar hon på från första början medans andra kan få vänta jättelänge innan prinsessan godkänner dom. Lite fin i kanten och tror sig va lite för mer än många andra:)

Älskar henne enormt mycket trots/tack vare hennes små egenheter, förstår inte hur jag klarade mej utan henne!

[Malin3033]
0

Åh! Humblegate Go Go Girl måste vara syrra till Humblegate Golden Glossy eftersom de har samma föräldrar! Golden Glossy är mamma till min tikvalp här hemma på 7månader. Visa gärna bild på henne!! *nyfiken* Hon verkar vara väldigt lik Golden Glossy i personligheten! Mycket trevliga hundar