God dag 21/12!
God dag alla härliga medlemmar!
Idag bär det av till Åre, så då hörs i inte föränns den 27 igen! Om jag inte kidnappar pappas dator förtås^^ Ska försöka fota massor på hundarna i snön som förhoppningsvis finns kvar då! Men vi ska ta nattåget så jag är här på sheltiesajten hela dagen. Åker klockan 22.00.
Har även anmält mig nu till sheltie uts. i Vilstahallen i eskilstuna den 9 februari, någon mer som ska dit??
Ha det super alla!!
god kväll!
Idag har jag varit iväg och köpt de sista julklapparna. Och stackars min plånbok, den är helt tom!
Har även varit iväg och köpt en ny kamera, en Nikon D40. Ska troligen fira min jul med mina kusiner. Eftersom min farmor nyligen blivit väldigt sjuk. Så hon kommer inte att kunna fira jul med oss. Imorgon är det bakning som gäller för min del. Och så kommer lilla Herkules igen. *tänk stora mannen har han blivit nu* Han kommer att stanna i 3 hela veckor!! 
Malin: Jag hoppas att du kommer att ha en trevlig jul uppe i Åre! Glöm inte att vi vill se massor med nya bilder som du fotograferat då du kommer tillbaka. Och berättar hur det har varit.
Natti natti! Mvh. Emelie
Mvh Emelie 

Hej hopp!
Även om det är den 22 idag skriver jag här (:
Idag har jag handlat alla julklappar, supernöjd med det jag köpte :P Och nu är det bara att vänta in julafton. För vem vill inte ha sitt nya objektiv och stativ? Skall fira med hela släkten så hoppas på lite pengar i potten efter, men vad slår inte en julafton med hela släkten?
#1 En D40? har du testat den något? Har fått för mig att den är väldigt liten men lätt i handen. Jag har inte fotat med en, men kännt på den när det stod mellan en sådan och D50'n. Personligen föredrar jag D50'n men det är ju från person till person! Smaken är ju som baken (: Fick du några roliga objektiv till den?
#2: Ja, jag testade den idag! Det känns verkligen jätte bra att fota med den. Den är väldigt lätthanterlig. Och enligt mig stämmer det bra det du skrev att den är "väldigt liten och lätt på handen".
Ska kolla upp vad objektivet hette. *minns det tyvärr inte just nu* 
Mvh Emelie 

okej (:
Har en Canon 400D :) otroligt bra Fick även ett 300mm objectiv i julklapp. :D