Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1174 ggr
VeNyRa
0

underbara hundar!

Jag tror aldrig att jag ska skaffa nån annan hund än en sheltie, dom är så otroligt lättlärda och arbetsvilliga (iaf i mitt fall). Jag har fortfarande inget negativt att säga om min lilla vovve, han gör allt man säger till honom efter bästa förmåga. Jag tror inte att det finns några gränser för hur mkt man kan lära honom, bara fantasin som sätter stopp.

Det blir ju knappast värre när dom är så otroligt vackra, jag kan bara sitta och titta på Ozzi hur länge som helst och få tårar i ögonen för att han är så vacker. Hoppas att han förstår hur mkt jag älskar honom!

*ville bara skriva av mej*

KaptenKarin
0

Jag förstår dig verkligen! Jag känner samma sak för min hund! Skulle jag kunna få fråga dig två saker?

1, hur mycket skäller din hund? Har hört att shelties kan vara duktiga på det. Min Flat är ju i stort sett knäpptyst så jag har ingen vana alls av hundar som skäller.

2, hur länge kan du lämna din hund ensam? Min hund kan vara ensam i 5-6 timmar om våran hundvakt inte kan. Bara han får gå långpromenad på morgonen och när jag eller någon annan kommer hem.

VeNyRa
0

där var faktiskt en negativ grejj som jag inte kom på tidigare, han skäller ganska mkt, när vi leker och när det kommer folk. han är dessutom ganska rädd för människor som han inte träffat (speiellt män) och morrar, men jag kan aldrig tänka mej att han skulle bita!!
han är inte själv så jätte mkt, pappa är sjukskriven och hemma typ hela tiden, men nån timma går väll bra. han har aldrig haft problem med att vara själv, han blir superglad när man kommer hem!

KaptenKarin
0

Okej, kan man träna bort en del av skällningen? Som du märker har jag ingen som helst erfarenhet av skällande hundar så jag är väldigt nyfiken :P

VeNyRa
0

jo det tycker jag att man borde kunna göra, har inte heller så mkt erfarenhet. Men kan man lära dom att snurra, sitta osv borde man kunna lära dom att inte skälla när man säger åt dom.

folk som har erfarenhet av att träna bort skällandet får gärna ge tips!

KaptenKarin
0

Okej, Tack :)