Bajsvalpen
Min lilla valp vägrar att bajsa utomhus. Jag kan vara ute med honom i en halvtimme och vänta på att han ska bajsa, men han vägrar. Så kan det gå två minuter efter vi kommit in så skiter han på någon matta. Försöker hålla koll på honom hela tiden och slänga ut honom så fort jag ser att han hukar sig, men jag kan omöjligt hålla koll på honom konstant!
De få gånger han har bajsat utomhus har han fått jättemycket beröm och jag har blivit världens roligaste matte.
Någon som har något tips?
Söker han sej alltid till samma matta? Och hur är det om du har tidningspapper? Söker han sej till det då? För jag fick göra så med min äldre herre (han var lika) att jag fick ta ut mattan/pappret så han kunde gå på den ute och så tog jag bort den sen… Det funka något sånär. Sen blev jag så envis att jag var ute 2 timmar med honom tills han hade gjort ifrån sej och berömmde mycket. Detta fick man ju då upprepa otaliga gånger =). Lycka till =)
om han lär sig att bajsa på tidning istället kan du flytta tidningen närmare och närmare dörren, sedan ut med tidningen och han får bajsa där. Sedan får du försöka lära dig ungefär hur lång tid efter maten som han bajsar, hur många ggr dag osv. Så att du inte behöver ha koll heeela tiden. I början när Ronja var kring 3-4 månader gick jag ut 1gång/timmen, nu är hon 7 månader och då går jag ut var tredje timme, hon har inte gjort något inne.

Tack för tipsen! Jag har provat lagt ut tidningar, men han har ännu inte gått på den. Testar ta bort alla mattor nu och kör bara med tidningar ett tag och ser om det går bättre.
att ta bort alla mattor är väldigt bra. det gjorde vi under den "bajsigaste och kissigaste" åldern