Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 984 ggr
Ronja06
0

Planerade utställningar?

Tänkte skapa en tråd där man kan skriva in de hundutställningar man ska på. (namn, var, när m.m.) När jag menar hundutställningar menar jag alla hundutställningar. Även de mindre inofficiella utställningarna räknas såklart. Sedan kan man uppdatera sig lite då och då om man får något nytt inplanerat. Kanske även skriva med övriga tävlingar man ska på. (ex. Agility, lydnad m.m.)

Jag kan börja då. Glad Dessa utställningar är planerade för min del (preliminärt):

Svenljunga, 10 November 2007, inofficiell.

My Dog, 3 Januari & 6 Januari 2008. Internationella samt. Svensk vinnarutställning.

Vänersborg, 7 Juni 2008, internationell.

Borås, 28 Juni 2008, Nationell.

Tvååker, 11-12 Juli 2008, nationella.

Ransäter, 27 Juli 2008. internationell.

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Är det någon här som ska till mässan Älvsjö?.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

#1: Tyvärr lite långt för mig att åka medde. Fundersam Annars skulle jag jätte gärna åka dit! Nästa år ska vi iaf, försöka ta oss till Stockholm under sommaren. (om jag nu hittar någon intressant utställning/tävling) Glad

Mvh Emelie Förlägen

emma93
0

#2 Världsutställningen är ju i Stockholm i juli:).

Vi har bara planer för My Dog än så länge. Sen får vi se hur hundarna mår och vad vi orkar och har råd med. Men nåt mer får det allt bli under året.

Ronja06
0

#3: Tack att du sade det! Hade nästan helt glömt bort den utställningen. Får se om vi dyker upp på den tävlingen då, ska fundera och se om det passar med tider m.m. Skrattande

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Tänk Ronja06 då kunde vi sesSkrattande Samt att jag kunde få krama om Ronja, det har jag velat länge, Hon är ju så söt.

Hazel
0

Hej

Hazel och Nora ska till Sollentuna den 20 oktober, inoff.
Fick PM:et idag 19 sheltisar anmälda.

Sen ska vi till Eskilstuna den 27 oktober inoff.
Den 25 Nov är det inoff. valpuställning i Skogås, Nora är anmäld,
Hazel får följa med och heja på.
Funderar fortfarande om vi ska till mässan.

Ha det gott

medde
0

#6 Då kommer vi den 25 Nov och tittar, samt att Hazel har sällskap då hon ska heja på Nora.:-)

[Malin3033]
0

Jag ska till Mårtenutställningen i Enköping med Ronja. En liten valputställning. Även hennes bror kommer. SKa bli jätte roligt. :D Inoff

Ronja06
0

#5: Jadu, det skulle vara jätte skoj om vi kunde ses någon gång. Glad Man vet aldrig vad tiden för med sig. *ler*

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

#9 Så sant som sagt.

Vad tycker ni ska jag göra en tråd med utställning datum för SKK. Sheltie specialen mm. Kan det vara en bra tråd? att ha under utställning,lätt att hitta då. men vore kul att höra innan man tar rätt på alla datum.

[Malin3033]
0

absolut! låter som en jätte bra idé! Det är ju inte alltid man hittar alla utställningar. :)

medde
0

Bra du får vi se om fler tycker samma, iå fall börjar jag knåpa ihop alla datum, klubb. ort  osv i en tråd.

Prizma_o_Kristall
0

# ja! Säger jag:) Även om inte jag ställer ut, men det är ju kul för andra ju:)

Kram

medde
0

Ok, jag sätter igång i morg fm , med det dåSkrattande kul.

Gunneriusson
0

i söderhamn är det inofficiell utställning den 24 februari. Då ska jag dit och ställa ut Dexter för första gången! Även min första utställning någonsin, ska bli spännande!

medde
0

Oj vad kul. Då blir det premiär för er bägge. Kommer att hålla alla tummar för er. Vore kul om vi fick höra hur det gick för er då ni varit där.

Emmeli
0

mja, Zeke skall med Lussis uppfödare på my dog show. Lussi är anmäld dit oxå, men då han är inne på sin andra omgång smärtstillande då det är tveksamt om han någongång kommer bli bra igen  pga att det ser ut som att hans höft är helt paj, så kommer vi inte åka upp utan skickar bara med Zeke till my dog show.

[Malin3033]
0

Lite uppdateringar;

Den 26 Januari ska jag till en inofficiell uts. i sollentuna. Blir som en träning innan sheltieuts.

Den 9 februari ska jag till vilsta. sssk's egna utställning.

WesthKiowas
0

På lördag ska vi till Norge på utställning, ska bli skoj!

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

emma93
0

#17 aj aj, stackars Lussi!:(. Håller tummarna för att han skall må bättre! Jag skall hålla ögonen öppna efter Zeke! Är han där båda dagarna?

Emmeli
0

#20 Zeke skall ställas ut sista dagen bara, vi valde den då dom andra skall tävla i agility. Dvs. Gunilla som du nog känner. Sobelkustens ägare. Men nu har det blivit ändring och när mamma inte ville följa med för hon tyckte det var onödigt och bara tänkte skicka upp Zeke med Gunilla. Bjöd Gunilla med henne, så mamma slapp betala då hennes man dragit sig ur. Så nu skall min mamma också upp! Så du kommer se Zeke på den sista dagen då det var en finsk domare :) Man får ju passa på!

emma93
0

Då skall jag hålla ögonen öppna efter din lille goding.:) Det är ju dessutom Svensk vinnarutställning den dagen, så det blir spännande! Håller tummarna för honom!

Ronja06
0

#21: Precis som Emma ska jag hålla ögonen öppna för lilla Zeke! Ska själv vara där båda dagarna. . Skrattande

Mvh Emelie Förlägen

emma93
0

Vad kul, då ses ju vi också Ronjao6!Skrattande

Ronja06
0

#24: Ja, det gör vi Glad *Ronja skickar en nospuss till Astor*

Mvh Emelie Förlägen

Emmeli
0

Åh vad kul att ni båda skall upp! Jag har ju bara varit med Zeke på två utställningar, men han är ju väldigt självsäker och kolugn så utstllningar är perfekt för honom. Redan som 6 månadersvalp tävlade han ju i juniorhandling, och  hade redan där ett kolungt temprament. Men som sagt jag har varit med Zeke på 2 av 4 utställningar och missade då han kom till best in show ringen! Så jag hoppas att ni ser honom (: Om det är så att ni ser honom, vilket är en stor chans, kan inte någon av er ta ett kort på honom eller så? När han ställs ut menar jag? Skulle vilja se honom i inomhusmiljön på utställningar.

emma93
0

#25 Nospussen besvarades genast!;)

#26 Jag skall försöka att göra det om jag lyckas komma ihåg att ta med kameran:). Brukar bli virrig på utställningsdagar. Men förhoppningsvis är en väninna med, utan hund, på söndagen och jag skall be henne fota.

Ronja06
0

#26: Min kamera följer allt med på utställningen. Och nu då jag har en ny systemkamera så blir det roligare att fota bilder. Glad

Mvh Emelie Förlägen

Emmeli
0

Vad bra! kul att ni skall dit!

emma93
0

#19. Gratulerar till 2:a bästa tik med CK, på utställningen i Norge idag!

[Malin3033]
0

#30 -  var du där också? :)

#19 - Grattis!

WesthKiowas
0

#31 Tack så mycket. 

#30 Hejsan! Tack! Var du där?! Hade i så fall varit kul att hälsat på dig! Jag känner ju tyvärr inte igen er härifrån.

Ja, det gick bra för lilla skruttan idag. Hon vann ju juniorklassen för tikar och sen 2:a bästa tik. Synd bara att den  championtiken som vann inte var norsk champion annars hade kanske Joline fått sitt första cert. Men vi ska inte klaga det gick ju bra ändå.

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

emma93
0

#31 - Var inte där, men läste resultaten på en mailinglista.

WesthKiowas
0

#33 Okey.

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

emma93
0

#32 oj, vi skrev nog inläggen samtidigt.:) Så jag hann aldrig se ditt innan jag svarade på det ovan.

Det är alltid lite "snullet" att hamna precis bakom certet. Där har vi stått många gånger.:) Men din skrutta har ju tiden för sig så det kommer säkerligen cert i framtiden.