God morgon! 1/1 - 2008! :)
Första dagen under 2008. Vad hoppas ni kommer att hända under 2008 då? Själv hoppas jag på att få hem en till liten familjemedlem under sommaren. Det är inte helt omöjligt.
Och att jag "vågar" mig ut på Agility tävlingar också med Ronja. *ler*
Hoppas alla får en trevlig dag!
Mvh Emelie 
God morgon =). Vi väntar oxå hem en ny familjemedlem till slutet av sommaren. En eller annan tävling ska man väl få in mellan renoveringen och jobbet…
Ha en bra dag allesammans 
God morgon!
Först och främst hoppas jag detta året inte blir lika jobbigt som det förra, med att förlora flera av ens älskade djur… Sedan var det ju även bra saker, tex att Pyret flyttade hem hit, att Aleu och Balto blev en del i undulatflocken, och att jag började snacka med världens underbaraste kille via msn. Han fann mig här på ifokus:)
I år hoppas jag först och främst att Tossan kommer hem, även om det inte känns som att hon gör det. Men ännu lever hoppet kvar. Jag saknar henne så…
Idag ska jag till min farmor och kommer vara borta ett par dagar. Vet inte när jag kommer hem. Så ni får klara er utan mig tills jag kommer hem;) Men jag tror inte att ni underbaringar ställer till med bråk:) Ni kommer klara er galant, och medde kommer ju förhoppningsvis finnas hos er också:)
Ha det bra nu alla!
Kramar/Carro
#2: Tråkigt att Tossan inte kommit hem ännu
Men både jag och Ronja håller tummarna och tassarna att hon snart dyker upp hemma hos dig.
Mvh Emelie 
#3 Tack för omtanke och hållna tummar… :) Ja jag hoppas det innerligt att hon kommer hem… :)
kramar/Carro
God morgon på er alla.
Vaknat med en sprakande huvudvärk, vart sent i säng igår. Inte kunda man sova då alla smällare for runt som bomber mellan husen, jisses vilka smällare dom har. Bomber!!!
Starfall, Hoppas innerligt att katten kommer hem till dig snart, ha det lugnt och bra nu när du borta ett par dagar, visst jag finns här hela tiden.
Vad som ska hänga för oss detta i år, Hmm.. det jag vill är min tös ska få ett bra skolår, hon har det så jobbigt i skolan min tjej, så hoppas att det vänder. Så det blir slut på alla hugg och slag hon får utstå varje dag. Sen har vi bestämmt var vi ska köpa hund. Äntligen !!! Vi kommer att köpa från min tös gudmor när hennes nu ska paras, så med all klaff så har vi en Sheltie här till tidig sommmar.
Hur som helst jag önskar er alla god fortsättning på det nya året.:-)
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#5: Vad tråkigt att din tös har det jobbigt i skolan. Har själv haft det förr i tiden…
Men vad roligt att det är bestämt att ni skall skaffa vovve detta året! Vilken färg är ni ute efter då? :) Då kanske vi har valp samtidigt, eftersom jag hoppas få hem en liten valp detta året också!
*hoppas, hoppas, hoppas*
Mvh Emelie 
#5 Håller tummarna för att din tös får ett bra skolår! Vet själv hur jobbigt det är att ha det jobbigt i skolan :(
#6 Ja det verkar vara flera som blir med valp iår, kanske blir det så för en viss annan person också om det nu blev nåt utav olyckan…
Kramar/Carro
Hoppas också att alla får ett trevligt år!! :D
#7, vem skulle också kanske få hund det här året? =) *nyfiken*
#9 Haha det återkommer jag om om ett liitet tag ;)
Kramar/Carro
Det är säker du!! ;D
#10 Neeej då;)
hmmm…säkert? =) du låter lie smått misstänkt ut :D
God dag från mig

Hejsan på er!
Hoppas ni hade ett bra nyår, hann tyvär inte önska er det för jag var i stugan!
Inför 2008 hoppas jag att den också kommer hit en liten sheltie, till sommarn :)
Hoppas ni får en bra dag!
Men jösses vad valpar det kommer sprakas med här i sommar! Tindra som får sina valpar, Medde som ska köpa valp och sedan Ronja06 - blir det en sheltiehane?
Alla ni som ska bli med valp i sommar! berätta, uppfödare, färg kön, när osv osv! Är jätte nyfiken!
#15: Inget som är säkert för min del ännu Malin om det blir en valp eller inte.. Däremot hoppas jag på att hitta passande valp.
Detta är i alla fall mina önskemål på nästa hund: Tik eller hane spelar inte så stor roll. Sobel, gärna mörkskuggad. Vet ännu inte riktigt vilken uppfödare, men har några favoriter: Windcrest, Lundecock, shellrick's, sheldon, shelgate et.c.
Mvh Emelie 

#15 Mina önskemål för min första sheltie: Tik, sobel eller trefärgad, kommer komma från något av uppfödarna i Malmberget och troligen när sommarlovet börjar :)
Nu är det Medde kvar, är nyfis! :)
Har lite dåligt smavete nu alltså… 
ska du också skaffa hund Lillmalin!? :D
inte ska du ha dåligt samvete?
1 . inget är säkert, kanske till sommaren, inget är 100% säkert, hoppas bara! :D
2. jo…har varit uppe hela natten, har sovit bara 5 timmar idag! 
oj, men då är jag ju förstås nyfiken på vad det blir för en söting!
Jisses vad valpar det kommer krylla med i sommar på sajten. Kul!
Hihi, antagligen en collie, det är familjen mest inne på nu!
åh, dem är så fina. en långhårig? :D
Jepp! , det är klart, tycker inte dom korthåriga är lika " ståtliga" på samma sätt! ;) Tycker LH collie likanar lite på Sheltien! :) det blir väl lydnad, agility och kanske lite freestyle jag ska satsa på! :D
gud vad roligt! de långhåriga colliesarna är mkt finare tkr jag! Jag tror collien kommer passa utmärkt till de sportterna! som sagt var det 11år sedan vi hade collie, och då var det bara lydnad vi sysslade med.

hej hej! Nu skriver jag här oxå! Ännu mer valpar här oxå kanske! Blir Lussis höft bra, blir han parningshane i höst. Zeke får däremot vänta till i vinter eller så tror jag. Jag är på G att söka efter en ny eller en till agility vovve. Lussi kommer ju vara sjukskriven i något eller några år. Han kanske aldrig kommer tillbaka in på banan. Så jag funderar på att skaffa en till svart-vit vovve, hane såklart. Även import från Finland och kanske från samma kennel. Då efter Zekes bror!
spännande!! Medde….. :D
:D
Malin3033, Var det du som var så nyfiken på vovven jag talade om? Jo det är väl så gott som bestämt att vi kommer att ta en valp från min tös gudmor, hennes söta Sheltie ska paras nu när hom löper. Vill du se bild så finns det i mitt fotoalbum på hennes 2 söta flickor, samt en bild i artikeln som heter skribenter sökes, där har du en bild till. Kolla in på dom och säg vad du tycker!!Söt va?
Åh, ska Hazel paras? (För Nora är väl lite väl ung?) Jätte fina båda två! Kommer verkligen bli uuursööööta valpar! Vem blir den blivande hanen då? Vart kommer Hazel ifrån? Sobel, trf. lr blue merle?
Nora är ca 9 mån, men titta in under länkar här på sajten, medlemmars hemsidor. Där har du Hazel och nora hemsida, men massor av bilder och info:-)
Ska genast kika in det! TACK!