Valpkurs =)
Japp, på tisdag är det äntligen anmälan till valpkurs =)
Har gått och väntat skitlänge känns det som.
Vad jag har förstått så är det ganska mkt teori eller är det olika upplägg i olika klubbar?

Vad roligt! Visst ska du gå på Jmks bruksuhundklubb?
Jag har också gått den i våras :) Nae inte var det så mkt teori, tycker jag. Lycka till!

japp =)
du kanske vet vars det är?! för jag har ingen aning =P
förresten finns det någon som vet nått om klickträning? typ vad det går ut på osv, vill höra lite för och nackdelar och åsikter såklart.
#2: Klicker är enligt mig det bästa sättet att lära in nya konster/komandon på en hund. Man klickar och ger godis med en gång efter. Fördelen med klicker enligt mig är att träningen och komandot lärs in väldigt mycket fortare. (i alla fall för Ronja)
Dock har jag hört, så kan vissa hundar vara "rädda" för det klickande ljudet.
Mvh Emelie 

Okej, men hur vet hunden vad sen ska göra när man klickar?
Hundar hittar lätt lösningar på saker och ting. (ex, då jag skulle lära in Ronja att tända lampan. hon nosade runt ett tag och förstod inte alls vad hon skulle göra. Hon letade efter en lösning helt enkelt. Tillsist blev hon så arg på den där knappen som hon inte visste hon skulle göra med så hon drämde till den med tassen. Och då klickade jag. Eftersom hon gjorde rätt.) Det var så jag lärde henne att tända lampan.
Mvh Emelie 

#2 Menar du själva kursen eller där man anmäler? :) Nu på vintern skulle jag gissa på att dom är i stallet :) Men det meddelar som när du anmäler :)

6# där man anmäler, det är väll på nyborg nånstanns?

#7 Ok, jo de är på Nyborg. Längst bort mot skogen, 2 röda avlånga hus och en agilityplan bredvid :)