Sheltie iFokus

Sheltie

Etiketttävlingar
Läst 1332 ggr
[Malin3033]
0

Kläder - större hundtävlingar

Kom på en fråga under tiden jag var i London, det är snart dags för min första officiella utställning och då vill man ju inte se ut som ett troll. Så jag tänkte fråga vad ni har på er på större hundtävlingar, både på utställningar (inoff, officiell, internationell m.fl), och även på agility, fresstyle, lydnad och andra hundsporter! Visa gärna bild om du vill. :)

KajsaM
0

Jättebra idé! Vill okå gärna höra :)

[Malin3033]
0

*puttar* Finns ju massor med medlemmar här som tävlar! Ingen som vill svara? Det är säkert flera än jag och Kajsa_ som är nyfikna!

Ronja06
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2: Jodå Malin. Jag tävlar, men har inte en enda bild på mina utställnings kläder. (i alla fall som är bra). Skickar med den bästa jag har x)

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Visst klädde man på sig lite snyggare då man var på utställning och inte gick i kläderna som man hade på klubben. Det ända jag tänkte på var att inte ha svarta byxor då jag hade svart hund, det blir ju lättare för domaren att se då han slipper se 6 st svarta ben som sprang runt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Malin3033]
0

#3 - så typ Kavaj och jeans är bra att ha på sig på en utställning?

#4 - precis, det är det som jag tycker är jobbigt, för jag har inga fina ljusa byxor utan bar mörka, men få ta på mig ett par ljusa jeans och något snyggt upptill.

Sedan tyckte jag det var jätte svårt på första utställningen jag gick på i vintras, då var vi i ett ridhus och där var det jättekallt! och hur snyggt var det med tjocka vinterjackan? Klumpigt var det också. Men nästa utställning jag ska på är iallfall inomhus!

Ronja06
0

#4: Det var därför jag valde lite "gråa" byxor för att visa upp Ronja. Tyvärr så har byxorna blivit mörkare med tiden. (ska troligen köpa nya snart)Oskyldig

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0

Tycker det är svårt med mörka hundar, dessutom har Ronja vita strumpor, så skulle jag ha helt vita byxor skulle inte benen synas. Fundersam

Ronja06
0

#7: Då jag frågade om tips från en kennel om kläder tillen trefärgad sheltie fick jag svaret att man då kunde ha gråa byxor.

#5: Jag tycker om det. Det är bekvämt och lätt att röra sig i. ^^

Mvh Emelie Förlägen

emma93
0

Men troll är ju jättesöta Malin3033!;)

Har haft på mig väldigt varierande på utställning. Föredrar att ha enfärgat och enhetligt som inte är i samma nyans som hunden (men det är ju svårt när man har allsköns färger på hundarna som ställs samma dag:)). Har det varit jätteregnigt och kallt har det hänt att jag ställt ut i regnställ, och även i tjocka vinterjackan fastän det varit mitt i sommaren. Om det funnits möjlighet har jag bytt om till lite tjusigare mundering innan. Det är jättesvårt på utomhusuställningarna tycker jag, att man skall ha på sig nåt som är praktiskt (skall inte bli superskrynkligt under hel dag med resa och kringsläpande på saker och skall helst klara ett par leriga tassavtryck på byxkorna också…)Men om vädret tillåtit så har jag haft på mig kort kavaj och lite finare byxor. Ronja06 startade en tråd med utställningsbilder, där finns några som du kan titta på om du har lust.

emma93
0

#4 Ha ha….undrar vilken kritik man skulle få på sina ben (något grov benstomme kanske….:))

Emmeli
0

Ser man på Shellrick och Lundecock, så brukar dom vara enfärgade, i en utstickande färg eller i grått/brunt/svart. Lundecock's handler brukar ha en svart kjol och en grön korsett/skjorta. Jag har kostymbyxor och en svart kavaj.