Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 631 ggr
[Malin3033]
0

God förmiddag 7/1 - 08

God förmiddag på er alla!
Idag har det varit första morgonen hemma, så jag och hundarna tog en lång sväng och bara njöt av livet. Sedan när vi kom in blev jag bevisad att sheltien är en otroligt lättlärd hund! Innan vi åkte hade jag fått en agilitytunnel av plast som jag tänkte börja träna Ronja med. Och tunneln tar ju ingen skada på kroppen som te.x hopphinderna.
Iallfall, redan i går kväll testade jag lite smått med tunneln, Ronja sprang lite in och ut i den som hon ville och jag la på kommandot "igenom", sedan nu på morgonen skulle vi testa igen, och eftersom Ronja var så himla leksugan använde jag det som belöning. Vi gick fram till tunneln och jag provade att säga "igenom" för att se om hon redan hade förstått kommandot. Nu har ni säkert redan listat ut vad hon gjorde, men hennes överlyckliga matte berättar iallafall! Hon sprang igenom den!! Och så glad jag blev, så då blev det massa lek och beröm! Och vilken fart hon hade!! Jag är så stol över min lilla vovva!

Dessutom vägde jag henne idag, och nu vägde hon 5,2kg! Min lilla dam som bara är 31cm hög.

Ha det bäst allihopa!

Ronja06
0

God dag!

Imorgon börjar skolan för min del. Ronja är fortfarande nästan helt utslagen efter myDOG. Men vi ska snart gå ut på en långpromenad.

Malin3033: Din Ronja är allt en söt liten dam. 31cm är inte så stort, då kommer hon troligen att gå i small då hon är vuxne och skall tävla i Agility. Till skillnad från min Ronja. 39-40cm i mankhöjd (!!) Och väger 8,5kg xP

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0

#1 - Jag börjar också skolan imorgon. ;)
Jodå, liten är hon, och inte så mycket större verkar hon bli heller, och själv tycker jag det är bra att hon går i small-klassen. Men det är ju det som är så häftigt med sheltien, att den kan ställa upp i alla tre klasser. Men även innan jag hade koll på klasserna så ville jag ha en liten sheltie, har ju en till hund hemma som inte är mer än 29cm i mankhöjd och han väger 8kg!! Men han är bara gjord av muskler, så Ronja ser tjock ut brevid han eftersom han är ganska smal, eller han är rent utsagt lagom! Han ser bara lite undernärd ut brevid Ronja, men det är ju för all hennes päls, för såfort man badar henne är hon bra mycket mindra än han iallfall! Hon har ju inte hunnit bygga å mycket muskler än.

KajsaM
0

Hejsan på er alla!

Idag sov jag som bara den inför skolan imorgon, har duchat, städat hos kaninen och spårtat med hunden :)

Jojsan
0

Hej hej !

Skolan börjar imorgon för min del med. Inte kul, men man får stå ut. 

Har hoppat och motionerat med kaninerna, fotat, sen har jag slappat och suttit vid datorn en stund ^^ (A)

Malin3033: Vad roligt att hon fattade det så snabbt! du måste vara glad! ^^

[Malin3033]
0

#4 - jag är mer än STOLT över min lilla pärla här hemma!!

KajsaM
0

#0 Vad roligt! GRATTIS :)

LillMalin
0

MEH! ; FUSK! , jag började idag Fundersam

[Malin3033]
0

Nu säger jag Go kväll och hoppas att ni har haft en trevlig dag. det är dags för mig att logga ut nu och förbereda mig inför kvällen, det är ju skola imorgon också.