Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 738 ggr
medde
0

God morgon 8/1-08

God morgon på er alla! eller man ska nog säga god dag på er alla!
Eftersom skolan börjat för dom flesta idag. Men hoppas det varit ok att komma igång med skolan igen efter lov.

Här i sthlm regnar det och är grått och trist all snö som kom är nästan helt borta nu. Men hoppas att det kommer ny snö så det lyser upp lite.

Ha en riktigt bra dag alla. Hoppas vi hörs under dagen. /medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Starfall
0

Hej!

Idag börgade egentligen skolan för mig med…. Men jag är jätteförkyld och hostar heela tiden så jag stannade hemma, kanske blir det även imorgon….

Medde,, här är vädret likadant så som du beskriver vädreti Stockholm… Snön håller på att försvinna:( Vill ha snö ett tag till! Hoppas som du säger att det kommer mer :)

Kramar//Carro

[Malin3033]
0

God dag! Idag var det den första skoldagen och Ronja såg riktigt förvånad ut varför jag gick upp så tidigt. Men oj vad glad hon blev när jag kom  hem igen. :) Efter skolan tog jag en promenad med hundarna och nu sitter jag här framför datorn och roar mig.

Innan jag satte mig vid datorn berättade mamma en sak för mig, att Ronja höll på att drunkna! Tänk om Ronja itne hade funnits när jag kom hem från skolan!! Det avr så här;
Mamma var ute med hundarna och de sprang lösa precis som de brukar göra alla andra dagar. Men min lilla tokiga hund bestämde sig för att springa efter ett gäng fåglar som satt på den tunna isen. Ronja hann knappt ut på isen innan den brast. Stackarn fick panik men lyckades kravla sig upp, våt i hela kroppen och väldigt frusen. Mamma hade precis hunnit ner till vattnet när Ronja äntligen var uppe. Men nu värkar hon helt återställd efter händelsen och när jag och hundarna gick ut ställde sig Ronja och skällde på isen, och det tyckte jag hon gjorde alldeles rätt i!!

Ronja06
0

God dag!

Nu har jag varit på träning med Ronja. Tränade lite extra på framför och bakom byten och det gick kanon! Tränade även ett par olika kombinationer och även detta gick bra. Imorgon är jag ledig, och då har jag beslutat att åka upp till brukshundklubben igen. Om nu vädret tillåter…

#1: Ojojoj… Jobbigt att vara förkyld. Krya på dig. :)

#2: Vilken olycka! Men tur att det slutade bra i alla fall. :) *Min Ronja kan gladligen hjälpa din Ronja att skälla ut isen. Den är läskig enligt min Ronja*

Mvh Emelie Förlägen

KajsaM
0

Hejsan!

Japp, idag började skolan. Inte direkt så man har länktat med snart är det sommarlov jue :D Ska snart ut på en promis med Erica och hunden :)

#1 Krya på dig! :)

#2 Ojdå! Tur att hon klarade sig *kramar till Ronja*

[Malin3033]
0

Tackar er för eran omtanke. känns bra.

#3 - har du fortfarande Jullov? Eller åkte du till brukshundsklubben och tränade efter skolan? Roligt att det gick bra iallafall! ser framemot att följa eran första tävling! när är den=?

Starfall
0

Malin,,, Vilken tur att hon kunde ta sig upp ronja! Fy vad hemskt det kunde blivit annars…

Kajsa och Emelie,, Tack så mkt:):)

Kramar

Ronja06
0

#5: Både ja, och nej. Jag har ledigt pga, lite privata händelser… Börjar på Torsdag igen. :) 

Min första tävling är den 2:a Februari. Så det börjar närma sig :)

Mvh Emelie Förlägen

KajsaM
0

#7 Åh säger lycka till redan nu :)