Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 580 ggr
VeNyRa
0

dragig vovve

Jag ha ju berättat i en annan tråd om att vi har en till hund som drar jätte mkt. Provade det ni sa idag, att man skulle stanna om hunden började dra, och det funkade men det tog en j*vla tid att ta sej fram. MEN det funkade.

Men nu är det såhär att det nog bara är jag som har tålamodet att göra så, farsan kommer definitivt inte att idas. hur kommer han att reagera om det bara är jag som tränar? kommer våran träning vara förgäves om pappa låter han dra, eller finns det en liiten chans att han fattar att det inte är någon idé att dra med mej?!

Också tänkte jag berätta att Ozzi börjat kliar sej överallt hela tiden, han fäller säkert valpplsen nu =)

Starfall
0

Frågan angående din andra hund kan jag tyvärr inte svara på… Men fråga på valpkursen:) De har nog bra svar att ge dig.

Ang. pälsen… Fäller han hår då? Tänkte så det inte är mjällkvalster. Mjällar han? Frankie hade mjällkvalster som valp när han kom till oss, så det första vi fick göra var att behandla honom mot det. Det är inget farligt, men hunden kliar av det och mjällar en massa. Om han har mjällkvalster kan ni gå till apoteket och köpa "dermocan", ett lusmedel för hund och katt:) Kommer inte ihåg vad det kostar men inte så dyrt iaf…

Lycka till med andra hunden :)

Kramar/Carro

SparklingTindra
0

Angående den dragiga hunden så tror jag att det kan bli så att han går fint tillsammans med dig och drar som vanligt när din pappa går med honom. Så är det med Tindra, hon är mycket lydigare tillsammans med mig eftersom att jag är så pass envis med hur hon ska bete sig, medans hon gör lite som hon vill ibland när hon går med mamma eftersom att hon inte har tålamod till att träna henne.

KajsaM
0

Tror precis som #2. Att han kan bli lyda med dig men inte med din pappa :)

VeNyRa
0

1, jo han fäller lite, men jag ser inget mjäll, men jag får hålla koll på det.

2. jag får hoppas på det! =)

SparklingTindra
0

Lycka till med träningen. =)