Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 1088 ggr
SparklingTindra
0

God dag 22/1 -08 =)

Usch vad jag känner mig seg och trött idag.. Det verkar Tindra också vara nuförtiden.. Vi ska på långprommis snart på 2 timmar. Får se om hon orkar. Hon har ätit dåligt/matvägrat i en vecka nu och igår så spydde hon upp frukosten som jag hade varit tvungen att mata henne med fr att hon skulle få i sig nåt. Jag tror nog att det faktiskt är nåt på gång i hennes lilla mage. =) Hon är fortfarande svullen sen löpet också, som slutade för typ 2-3 veckor sen. Det är juh också ett bra tecken, säger våran uppfödare. =) Bra väder här idag, ljust och bara 4 minusgrader.

Hur är det hos er idag och vad ska ni göra?

SparklingTindra
0

Hon var så seg där ute så vi gick bara i 1 timme och 20 minuter..

Haha, nu är hon alldeles knäpp därute. =P Alla hundar som vi möter på stigen skäller och morrar (!) hon som en galning åt om jag inte tar henne fot och får henne att fokusera på en godis i stället, då är hon tyst och snäll och jättelydig.

Så mötte vi en gubbe som sa att Tindra var så himla fin och berömde henne för att hon hade gått fot så fint bedvid mig när vi skulle passera honom, trots att hon var lös. Vi pratade en stund och han tyckte jättemycket om Tindra. När vi sen gick åt varsit håll så ser juh Tindra en gubbe (som Tindra faktiskt rukar få Frolic av) som är ute med sin  Samojed. Och vad tror ni Tindra gör??? Jo, hon studsar fram mot dom som en studsboll och skäller. Hon går juh självklart inte fram till dom eller ens i närheten, men det är juh ändå pinsamt att min annars så snälla och lydiga sheltie gör sådär. Folk undrar säkert varför jag har henne lös.. =P

[Malin3033]
0

#1 en liten dräktig buse är vad du har därhemma! hoppas jag iallfall!

Idag är jag lika trött som Tindra. Jag och Ronja skulle träna, men icke, hon hade ingen som helst lust alls. Så nu sitter jag här och pluggar för fullt. Innan v. 7 har vi spanska prov, matte prov, engelska prov, hemkunskapsinlämning (en rapport om tvätt) och SO inlämning. Känner verkligen hur stressen kryper i kroppen. USCH

KajsaM
0

Idag är jag jag med seg, trött. Kommer somna fort ikväll ;) Här det det lite små kallt och alla snö är kvar. Annars har väl inge annat hänt förutom att handbollen och fotbollen börjar nästa vecka :D:D:D Jippi!

#1 Hoppas att hon har valpar!

#2 Usch då, lycka till med alla prov :)

KajsaM
0

Måste bara berätta att ikväll så var jag och min kompis Sabina ute och gick med hennes hund, Chippen. På vägen mötte vi min andra kompis Ida, som var ute med hennes grannes hund Maja - en sheltie :D

Åh hon var ju helt underbar! En sobel tik, från kennel Aha. Så snäll och söt :) Nu länktar jag ännu mer :D

Hoppas alla har haft en bra dag!

Mvh Kajsa

SparklingTindra
0

#4 Oh, från gällka! =) Vad kul. Hur går det med ert letande? Har ni kontaktat nån av dom?

SparklingTindra
0

Hwaaah, vad kallt det är idag! -25 grader! både jag och Tindra var alldeles vita i håret när vi kom in från långpromenaden. Men nu lyser solen i alla fall. Cool

medde
0

Hujja mig så kallt. Brrrr.. Fryser bara av att läsa detta. Här sitter jag och piper över -2, ska noginte göra det mer i dag.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

SparklingTindra
0

Haha -2 är juh nästan sommarvärme ;)

Ressu
0

Håller med medde. Kände som om man skulle få frostskador bara för att man var ute en timme på promenad med hundarna. Måste väl tillägga att här är oxå runt en -2, -3 grader…. Hutter fryys… Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

SparklingTindra
0

Haha vilka klenisar ni är. =D Ni får helt enkelt flytta upp till Gällivare så får ni känna på lite riktig kyla. =P

Ressu
0

#10 Nejnej, ingen risk. Var för nått år sen upp i Kemi (Norra Finland) å då va de över minus 40 grader. Hua då. Så slipper ja bara undan så undviker jag nog kylan =)

// Ressu
kennel Westtorpets

KajsaM
0

#5 Nja, vi funderar än ;) hehe

Idag har vi med -25, såå kallt :S

medde
0

Men för oss som har nu runt -2/4 Kan det kännas som det är
-50  eller hur Ressu. Men det är så rått i luften, kan slå mig i backen på att ni har det rent och friskt i luften. Det har inte vi i alla fall. jag är nog tappad på fel sida om jordklotet. Nu måste jag gå och ringa min mamma och fråga varför på denna sida jorden.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ressu
0

#13 Jepp så är det nog =)

// Ressu
kennel Westtorpets

KajsaM
0

Hehe, nu har vi -27 ;)

LillMalin
0

Vart bor du !?`Förvånad bor du i kiruna eller nåt? :P

KajsaM
0

#16 I Jokkmokk ;)

LillMalin
0

Aha! :)

SparklingTindra
0

Vi har haft -29 grader som kallast här idag.. Men nu verkar det bli varmare igen.

KajsaM
0

#19 Usch vad kallt :S Ja, nu har vi -20 :)