Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 1202 ggr
[Malin3033]
0

räknar tänderna?

Räknar alla dommare tänderna på officiella utställningar?

Ronja06
0

Jag har själv inte varit på någon utställning där domaren räknat alla Ronjas tänder. Om man bortser från en inofficiell utställning förra sommaren.

Mvh Emelie Förlägen

Ressu
0

Detta är så beroende på domaren. Vissa är väldigt nog med att hunden ska ha alla dom tänder som det krävs enlígt rasstandarden. Har sett hundar som blivit diskade för att dom saknade en tand…

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

# Håller helt och fullt med Ressu, det är helt upp till domaren, jag hade en chamion tik som hade fått operera bort en canintand och ibland bad dom om intyg ibland inte, såg det ibland , ibland såg dom det inte. Så det är så svårt att säga, vad dom gör och vad dom ska göra.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Malin3033]
0

okej. tack för svaren iallfall.

#3 vad för slags intyg hade du till tiken? ska ju ställa Ronja, och hon saknar en tand. Dessutom är det en engelsk domare och jag är ju inte världens bästa talare. ;)

Ressu
0

#4 Vilken tand är det som saknas?

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

#5 Jag har för mig att det är en canin tand i överkäke höger.

[Malin3033]
0

om nu "hörntand" som jag kallar det är en canin tand så stämmer det.

medde
0

#4 Förlåt mig att jag inte svarade på din fråga, Hmm,, glömde.

Jo jag hade ett intyg att hon varit fulltandad och att canintanden var bortoperad på vet inrådan, detta skrevs in i stamtavlan, sedan efter det så visade jag det om dom bad, och fick inget nerdrag på utställning, hon saknade Cacib vilket hon fick! Så jag hade inga problem för mig och min hund, då jag visade detta i stamtavlan.

[Malin3033]
0

okej, nu när vi opererade tanden bad vi inte om något intyg. finns det något sätt så att man kan få detta?

medde
0

Du tar kontakt med den klinik som gjorde ingreppet på din snygging. Där måste det ju stå i hennes journal.

[Malin3033]
0

okej, då ska jag försöka göra detta innan sssk's officiella utställning.

WesthKiowas
0

Sen beror det ju av vilken anledning tanden opererades bort, domare ska bara godkänna intyg att den blivit skadad och var tvungen att tas bort.

Håller tummarna att du får ditt intyg.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

[Malin3033]
0

precis, och eftersom hennes tand inte var skadad utan att det är ett ärftligt fel och hon inte får gå i avel spelar det nog ingen roll om man har papper lr inte…