Löpning + Utställning = sant?
Hej!
Har nu märkt på Ivan att det snart dags för Ronja att börja löpa, hon har även blivit luktigare, kissar oftare samt lite svullen.
Kom sedan på att vi ska till en officiell uts. nästa lördag (9/2) och då hamnar väl den mitt i höglöpet skulle jag tro?
Om det nu inte hamnar i höglöpet utan i slutet eller i början (det kan ju faktiskt vara så att hon inte ska börja en på några dagar) kan man då åka på utställning? Eller är det bäst om hon är hemma? Har ni åkt med löptik någon gång på uts.? Vad säger reglerna?
Tacksam för svar!
Löptikar får medtas på utställning om nu inte jag minns fel. Ronja har i alla fall deltagit på utställning då hon har löpt.
Mvh Emelie 
Joo, löptikar får delta på utst. fast dom löper. Men skulle rekommendera löpbyxa under vistelsen. Annars har Ronja väldigt många friare runt sej =D
Så hon får alltså ställas ut? Självklart förstår jag att man har en tjurig liten löpis är det bättre att stanna hemma, men Ronja är precis som vanligt och skulle hon vara det då också vill jag ju inte gärna missa tillfället att ställa ut henne.
#2 Inte tikskydd i ringen va? Det räcker väl om hon har den under tiden då hon inte går i ringen? ;-)
#1 Hur var Ronja när hon ställdes ut när hon löpte?
Blir det för jobbigt för henne och andra hundar om det nu skulle vara så att hon höglöper? Bättre att stanna hemma då?
#3 Nej, inte i ringen ;) Men annars om du ska gå omkring med henne på utställningsområdet =).
Om hunden är som vanligt så skulle jag nog ställa ut henne. Men kanske undvika att svansa med henne framför hanarna =).
Tack för alla svaren!
#3: Ronja var nästan precis som vanligt faktiskt. Hon var dock lite mer intresserad av andra hundar än vad hon brukar. Annars var det inga problem.
Mvh Emelie