Planer innför vår-sommar
Tänkte vi kunde ha denna tråd att skriva om våra planer för våren och sommaren 2008. Vilka utställningar ni ska åka till, kanske lite Agility tävlingar eller även lite avelsplaner som finnes för detta år. Har vi då lite tur kanske vi även kan få lite tips på bra och kul utställningar eller en tävling. Samt vill det sig riktigt väl kanske några av er här inne på Sheltie kunde mötas på en tävlingplats runt om i landet.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Hallo!!!! malin3033 vad ska du göra i sommar??? Ronja06 vet jag har en massa spännande planer för i vår och sommar.
Jag har precis som Medde skrev en del planer för våren/sommaren 2008. Dock så är alla planer preliminära, pga att man aldrig vet vad som kan hända.
Men eftersom jag har en del planer så är jag lite lat och orkar inte skriva in dem här.
Har lagt ut en del planer på min blogg: http://www.ronja.cybersite.se/blogg.html .
Sedan har jag lagt ut vilka tävlingar vi troligen ska på här: http://www.ronja.cybersite.se/foto_3994.html
Mvh Emelie 
Hm,,,Ronja har du blivit lat? Det tror jag inte om dig , måste vara tillfälligt. det ger mig en idée att skriva skirbent toppen nu igen.
#3: Joo.. Liiiite lat är jag allt. I alla fall idag. *host* (skämt) 
Mvh Emelie 
# 4 Ok!
Ojoj, planer? Jaa, renovera, renovera och renovera =). Men en å annan agilitytävling ska vi någ få inklämd. Har nästan bestämt mej för att i slutet av Mars fara till Tammerfors på 2st tävlingar. Bara jag får fixat ledigt från jobbet =)
#1 Jag ska göra MASSOR i sommar! Både med och utan Ronja.
Först ska jag.. hm… om Ronja hinner sluta löpa blir det en utställning den 9 februari. Sedan startar min och Ronja's tävlingslydnadskurs i Mars och agility kursen i april. Ska träna ordentligt med båda grenarna eftersom jag åker iväg 4v på konfirmationsläger i Juni. Några fler utställningar har jag inte inbokat, om vi inte åker iväg i februari kanske vi hittar någon annan att åka på.
Sedan ska jag ta massor med fotografier, paroa hos en fotograf och ha ett allmänt bra år! Kanske hinner iväg på någon tävling i höst, det vet man aldrig. 
I år ska jag ÄNTLIGEN gå agilitykurs med Frankie!
Ska bli sååå kul 
#8 Så kul!! Det blir jag glad av att höra.

Mina planer: Jag skall antagligen (eller mamma) gå Zekes agility-nybörjar kurs, sen skall vi resa runt på lite olika utställningar, nästa är Malmö, sedan har vi det tomt ett tag, men det kommer fler, sedan Gotland Dog Show, sedan tomt ett tag, sen blir det Öland, Sofiero(med tillhörande sssk utställning), Växjö och sedan Nordnorge mitt i allt, nu skrev jag upp Sommar/höst planerna oxå :P Mitt i allt skall jag gå på konfaläger i sommar, Lussi skall antagligen debutera i Lydnad och Zeke skall börja para tikar i sensommar. Så det blir fullt upp!
Jag har tjatat lite extra på min pojkvän så det kommer nog att flytta in en liten filur till oss i sommar/sensommar istället för nästa vinter som det var planerat :D
"11 Vad skojjigt, vi sitter här hemma med i väntans tider på en flicka som skall komma med flygplan in i sverige. Hoppas innerligt att allt blir klart denna månad. Så vi har en vovve här hemma med. Till mina katter stora fasa! Nej så för man inte säga. Allt ska gå toppen med det.
"12, nej var roligt! :D Vad blir det för ras?
#13 Jag är lite löjlig just nu. Har inte talat om för någon här vad det blir och var i från hon kommer. Om något går fel på vägen. Så allt jag sagt är att den kommer med flyg och att det är en flicka! Men lovar att tala om allt då hon är hemma och ligger i soffan och myser. Då kommer ni bombaderade med bilder och info.
#14, haha, okej. Jag förstår dig. Jag väntar :)

Sommar planerna ligger väl till så att det flytter hit en liten fliur i början av sommaren :)
#16 vad blir det för en liten filur? :)
#14 nu blev jag nyfiken här!
#16 en liten filur? vaddå för filur? :)
Kanske ska vara hundvakt/gå ut med folks hundar i sommar men annars har jag inget planerat inom området hund..

#17 En sheltie, trefärgad el. sobel, tik :)
#16, samma som jag skrev till #17 :)

Planerna inför sommaren blir såklart att jobba men sen ska jag hinna med så mkt tävlingar med Freddie jag bara kan, efter två års hälta ska vi ut på agilitybanorna igen och det ska bli helt underbart. Debuterar i ystad i Mars, sen rullar det på hela våren med tävlingar. Dessutom blir det till att gå i en tävlingsgrupp i agility. :)
Vi har inte så mycket inplanerat, det är så mycket "om" som skall lösa sig innan jag vågar planera. Skulle vilja att Espira kommer med på tävlingslydnadskurs igen (fick avbryta pga Emmas sjukdom förra året), och att hon kommer med på ett MH (inte så lätt med icke bruksras i detta område). I är det inget inplanerat än.
#19 jaha, vad kul! :)

#22 Ja precis :D