Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 714 ggr
Emmeli
2008-02-06 22:01
0

Övertalning

Då Lussi är halt ännu, eller halt och halt, men ouppbyggd för att startas i agility och troligen kommer vara det i några år, och Zeke faktiskt skall vara min mammas agilityhund( Då jag tvekar på att det någonsin kommer funka, för hon hänger inte med Lussi på banan och nu snackar vi racerfart på Lussi, och Zeke är dubbelt så snabb) skall jag övertala henne att få en tilll hund. Som står på mig och är efter Zeke om jag har tur :) Så vill jag ha lite tips, är det någon som övertalat sin mamma/pappa om hund och hur gjorde ni? Pappa är ju inte så glad med två vovvar, men folk jag känner säger att har man två, kan man lika gärna ha 3 eller 4 hundar :) Behöver alla tips jag kan få!

[Malin3033]
2008-02-06 22:11
0

Mamma var lätt som plätten också, och pappa blev jag glatt överaskad när han sa ja. Eftersom våran andra hund är mammas gör det ju ingen större skillnad om det är 2 hundar när hon går på promenad (jag promenarar ju också!), 2 hundar är inte dubbelt så jobbigt som en. ;-) Så jag har tyvärr inga tips, däremot har jag en fråga, om du nu inte tror att din mamma kommer köra agility med Zeke för att han är racersnabb så kanske det är bättre att ni har dem två hundar ni har och du tar över Zeke när din mamma inser att hon inte hinner med. ;-) (inget ont mot din mamma nu!). Men å andra sidan har nog inte du emot att träna två hundar, eller tänker jag fel där?

KaptenKarin
2008-02-06 22:23
0

Haha, jag har inte övertalat mamma och pappa men jag har övertalat en hundrädd pojkvän. Visa att du verkligen är intresserad av hundar och att du är beredd att ge allt. Visa bilder i tidningar, på nätet och prata om hundar konstant. Till slut blev Olle också intresserad av hundar och nu brukar vi bläddra i hundtidningar tillsammans och snacka hundraser. Men om din mamma redan är hundintresserad så är det nog ännu lättare. Får du chansen så åk och titta på valpar. Då är det kört tror jag.

Emmeli
2008-02-06 22:25
0

jag har tjatat på henne om det också, men hon har bestämt sig, han skall vara hennes, troligen kommer han bli överskriven på mig när han är klar med sina parningar på Sobelkusten, men det är ju ett tag dit, men som sagt, mamma tror att hon klarar det, visst skulle det bara bra för Zeke med mamma på banan som tar det lugnare än mej, men han kommer ju knappast kunna komma runt banan på ideal tiden om mamma skall köra me honom, för hon går halvt då hon har problem med ryggen, vilket hon kommer komma på senare. Men jag vill såklart träna fler än en hund, ett tag hade jag en lugn Australian Shepherd som agilityhund också åt Gunilla, men det skulle vara roligare med en egen :)

Ressu
2008-02-07 10:21
0

Det enda tips jag kan ge är att försöka förklara din situation för dem, försöka få dem att se situationen från din sida.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

KajsaM
2008-02-07 12:31
0

Instämmer med Ressu :)

Emmeli
2008-02-07 17:17
0

okej! Tack för tipsen! Som sagt, Jag lyckades övertala pappa om Lussi, lyckades övertala mamma om Zeke, men har inget minne av hur jag gjorde :P