Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettskador
Läst 1078 ggr
Emmeli
0

Framsteg med Lussi! :)

Idag har vi varit vid hundvetrinär, tagit rönkten och kollat! Och vilka framsteg, visst, inte bra! Men bättre! Det visar sig att Lussi har fel på höftleden och något i knäet, men som går att operera, så 4:de Mars skall Lussi opereras och går operationen som den skall så kommer vi att kunna tävla igen till sommaren! Känner mig superlycklig!

KajsaM
0

Vad roligt att det gick att operera Glad Håller tummar och tår stenhårt att operationen går bra så att ni förhoppningsvis kommer tävla till sommaren! Skrattande

Emmeli
0

tack!Skrattande

medde
0

Toppen! Verkligen bra nyheter, för er bägge två. Håller alla tummar och tassar den 4 mars för er.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ressu
0

Men va bra. Håller både tummar å tår för er. =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Ronja06
0

Håller tummarna att det går bra! :)

Mvh Emelie Förlägen

Emmeli
0

det skall enligt vetrinären vara en enkel operation. Så jag är inte så nervös! Men et skönaste är ju att Lussi inte har det mista fel på höfterna i sig, vilket gör att han förhoppningsvis funkar till avel redan i höst!

SparklingTindra
0

Är det bara jag som är korkad (finns en STOR risk att så är fallet Räcka ut tungan), men skrev du inte först att han hade fel på höften och sen så skrev du att han inte har det minsta fel på höfterna?

[Malin3033]
0

önskar er all lycka till!

#7 Emmeli kanske menar att det inte är ett ärftligt fel och att Lussi därmed kan gå i avel

Emmeli
0

#7 Som Malin sa, felet är inget med avel att göra alls, för det vet du säkert också, att SAmmie inte har några problem med höfter i släkten. Samma med Lussis mamma. Men som sagt, han har fel på höftleden, vilket går att förbättra kirurgiskt. Och får han den vila i rehab. så kommer han bli ännu bättre! MEn du kanske menade att jag sagt att Lussis höft är paj, vilket både vi och 2 st vetrinärer trodde. Tills mamma sökte upp den 4:De i raden av alla vetrinärer som kollat på höften, en med hundinriktning. Dom rönktade 3 gånger och tillslut kunde han se problemen, alltså har varje vetrinär sagtandra sa olika, den första saden inflammation, icke sa nicke, den andra sade höften är paj, inte det heller, nästa gav oss antibiotika och sade, det kan kanske vara Borelia och en annan fästingsjukdom som uttalas "Alishia" men tror en stavas " Eleshea" eller något, nu den sista sade som sagt att han skulle opereras. Och sprutade in smärtstillande med spruta i muskeln, vilket funkar helt utmärkt. Lussi kan äntligen springa och tävla med Zeke här inne, och jag honom utan problem.

SparklingTindra
0

#9 Aha, nu fattar jag! Jag är lite trög. =P Vad kul att det ordnar sig dåh. =)