Resa bort med hund
Hej!
Jag tänkte åka iväg till min man i sthlm nästa vecka och stanna i tre-fyra dagar. Tänkte jag skulle ta med mig Dexter dit. Hur tror ni en 4månaders valp reagerar på att vara i en lägenhet med två okända katter och behöva sova kvar? Han är ju väldigt framåt och orädd så egentligen tror jag det inte ska vara några problem. Men jag vill ju inte att han ska bli förvirrad eller något sådant.
Samtidigt vill jag ju kunna ta med honom överallt i framtiden så han inte blir som min andra hund som knappt vill lämna hemmet.
Någon som har nått att säga om saken?
Jag tycker det är bra att han får vänja sej med att resa från valp. Dom är mycket mer anpassningsbara i valpåldern och accepterar mera då oxå. Socialträning är nog ett måste med sheltie annars kan dom bli skygga. Ressu släpade jag med mej överallt då han var liten (dock inte utställningar å sånt före han hade fått vaccinationerna) Och det har jag haft stor nytta av. Han är mycket mer framåt i dagens läge än vad Poitsu är.
Håller med Ressu! Har bara positiva erfarenheter av att haft med mina vovvar på allt möjligt från start.

Håller med Ressu och Emma93. Det är jättenyttigt för hunden och vara på andra platser. Dessutom tycker dom det är jätte roligt och upptäcka en ny miljö :) Det tyckte Icey i alla fall :P