Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettot-prat
Läst 785 ggr
medde
0

Hur mycket tid?

Hur mycket tid spenderar du med din hund om dagarna, är det mer på helgerna? Sköter du den själv eller hjälper hela familjen till? När du är med din hund, vad gör ni oftas? Leker ni då nu ute på promenad? Ja i det stora hela hur ser en vecka ut med din hund?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ellenfyrkant
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag spenderar mycket tid på Zigge om dagarna. Det blir mest promenader, skötsel, bus, och tricks :D Självklart blir det mer på helgerna eftersom jag är i skolan annars! Och idag när jag råkar vara sjuk så håller jag på att lära honom "plats" fort som attan lär han sig! I min familj är det bara jag som sköter om Zigge. Två dagar i veckan när jag slutar sent tar mamma en promenad med Zigge eftersom det var sånn tur att dom två dagarna jag slutar sent slutar hon tidigt (Y). Men bortsett från det är det bara jag som tar hand om Zigge. Det var ju meningen också. Det var ju på det villkoret jag fick en egen hund :) Efter att våran förra hudn gick bort sa pappa "ALDRIG mer en hund i detta huset". Han älskade såklart våran alldelles underbara förra hund. Men han kände sig för låst. Därför blev det här bara MIN hund :D
GUUD VILKEN TUR JAG HAR SOM HAR FÅTT MIN UNDERBARA LILLA ZIGGE <3

Mvh Ellenfyrkant

Ressu
0

Mina hundar kommer med oss nästan överallt dock inte till jobbet =). Annars så hjälps både husse å matte åt med promenader å mat. Träningen faller dock på mattes lott =).

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

# 1 Krama din fina zigge!

Ellenfyrkant
0

#3 Gör jag massor varje dag… Men nu får han en till bara för det ;)

VI MÅSTE HA EN SHLETIETRÄFF SNART JUH :O :D:D:D:D

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Och vettu Medde…. Har lärt an mer idag *mystisk blick*….

:O:O:O:::F::D:D:D:D:D "under" :D:::D:D Först säger jag "över" så hoppar han över min rygg, sen "under" så går han under mig, mellan bena och armarna när jag står kvar på alla fyra…. :D::D:D::D:D:D:D:D:D

Riktig liten cirkushund :D bildbevis ;D ->

Mvh Ellenfyrkant

medde
0

#3/5 Jag hoppas också på en sheltie träff, men det verkar som det kanske kommer att kunna fixas att några kommer att ses här och där nu under våren! Finns en tråd där vi talar om var och vilka tävlingar som några kommer att vara på så kika in på den.

Jag tycker din zigge är jätte duktigt och fin. Du har nog en poäng i cirkushund, men det finns många ställen om man tittar runt på bland annat google att dom söker hundar till reklamfilm, som då kan lite konster. Kan vara en kul att anmäla sitt intresse för.

Jag lade in din bild i inlägget, tyckte det såg roligar ut, då man ser din fina Zigge direkt:-)

SparklingTindra
0

Jag spenderar väldigt mycket tid med Tindra på vardagarna, eftersom att jag är arbetslös och bara vickar på olika förskolor då och då. Jag är nog mer med henne på vardagarna än på helgerna eftersom att nästan alla andra jobbar och då har jag inga andra speciella krav. Jag sköter Tindra mycket själv, men mamma går ibland på promenader med henne, som just nu, jag har lovat att diska om mamma tog över mellanlånga promenaden (1 timme) idag. =P

Eftersom att jag har så mycket tid med min piga så är vi ute väldigt mycket och busar, tränar lydnad, sök,  och promenerar (lite mindre just nu, eftersom att hon inte orkar lika mycket). Men när vi är inne tar vi det ganska lugnt, leker kanske lite, tränar in lite nya trick, aktiverar med lite sök och lite hjärngympa.

VeNyRa
0

Jag bor ju halvtid hos min pojkvänn, så man kan säga att hela familjen hjälps åt.
Men oftast brukar jag gå ut på en promenad när jag slutar skolan och på kvällen, brukar ha lite hjärngjympa därimellan också.

försöker att orka spendera lite mer tid med honom, men med alla läxor och hemarbeten, stallet och sen måste man hinna med iFokus och sova också. de är tufft!

Ronja06
0

Jag spenderar mycket utav min tid på Ronja. Jag går dock i skolan, men då jag kommer hem tar jag vanligtvis en promenad med henne. Tränar lite lydnad, och ev, agility om mina hinder är framplockade. Men hela familjen sammarbetar att gå ut med Ronja. (m.m.)

Ibland efter skolan går jag till brukshundsklubben med Ronja. Då tränar vi i ca, 1-1,5 timmar. Sedan leker vi och busar då tillfälle ges.

Mvh Emelie Förlägen