Vad är din planer?
Vad har du för framtids planer med dig och din hund? Tänker du sattsa på att bli en bra uppfödare på rasen? Vill du bli famgångsrik på tävlingbanan men inte sattsa på egen uppfödning? Eller har du bra hund för att det är så himla kul och trevligt med en sheltie men inga planer, bara njuta av den fina rasen som du har.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jag har planerat en agilitykurs till hösten. Det har jag tänkt att Zigge och jag ska träna och tävla i :D Och eftersom han visat sig vara en hejjare på lydnad och spår har sånna tankar flugit in i huvudet också ;D Och utställning såklart ochså om han blir fin. Ska snart anmäla mig till några utställningar i sommar varav en av dom är i Skara, någon som ska dit i juni ?
För er som tkr det är intressant så får ni gärna läsa på Zigges tråd, där finns kritiken han fick på våran första utställning då han var 6 månader och 1 dag :)
Och som går att läsa på min press växte jag upp med massa olika djur på landet och har alltid varit väldigt intresserad av djur, framför allt hundar. Så hoppas jag och tror idag att jag kommer skaffa en uppfödning när jag är vuxen och har flytatt till ett eget hus ;D På vilken ras vet jag inte. Kanske Sheltie? Vem vet ;)
Men det blir iaf en ras att jobba med! Drf har jag ju en sheltie idag ;D Och tycker rasen passar mig utmärkt. Men man förändras ju ;) Så får se….
Men på Zigge har jag inte tänkt en uppfödning haha. Man bör ju börja med en tik isåf. ;) Men blir han "fin" kommer han förmodligen andvändas i avel :)
Detta är mina planer om mitt och Zigges liv :D
Mvh Ellenfyrkant
Poitsu kommer nog mest att vara hemmahund hädanefter. Ressu kommer jag att fortsätta tävla med inom diverse grenar. Cockern har vi planerat att ska huvudsakligen bli husses spårhund, men matte får "låna" (läs ta) honom på agility, lydnad och förhoppningsvist utställningar.
Ja, drömma kan man ju alltid göra, och jag hoppas att jag och Ronja kan tävla i Lydnad och agility. Hon är helt fantastisk på utställningarna, ligger och sover eller bara finner sig, hon tar alla nya miljöer på ett sådant bra vis så jag hoppas att vi kommer ha mycket nytta av det på framtida tävlingar. Och efter att besökt 2 utställningar efter att opererat bort en av Ronjas tänder kommer vi fortsätta med det också. :)
Så kul att höra era planer, Kul att många vill satsa på tävling biten. Kan avslöja en sak som ej var så lustig då det hände. Jag hade min hund klart till elitklass i lydnad. Första tävlingen drar hon och jagar änder i en bäck!!! Det var inte alls kul:-( Till saken är att hon aldrig jagat i sitt liv. Varför just denna dag? Bara för att hennes matte var lite nervös? Men idag skrattar jag gott åt det. Kul minne :-)

#4 Haha ajdå! Men så kan det gå ;) Så lydig var hon ;O Haha XD
Mvh Ellenfyrkant
Jag har stooora planer för Ronja. Målet är att hon ska bli agility champion i framtiden. :) Sedan så ska hon även bli officiell sällskaps-champion. *ler*
Mvh Emelie 

#6 HAHAHHA, de tror jag att hon redan är :)
#6 haha, visst är det lätt att ha för stoora planer, jag och Ronja satsar redan på agility-VM sedan jag såg 13åringen och hennes 5-åriga sheltie som vann. Inget är omöjligt.
#8 Härlig inställning!!! Den gillar jag, det är så man kommer långt. Ingen är omöjligt.