Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettvalpar-avel
Läst 1534 ggr
SparklingTindra
0

Nu är det snart dags.. =)

Ikväll åker jag och Tindra till stockholm för att para henne. =) Tåget går klockan 19.47 så jag är framme vid tolvtiden imorgon. Gud, vad kul det ska bli. Hoppas nu att det går bra med allting.

medde
0

Håller alla tummar för er, att allt skall gå bra. Lycka till :-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gunneriusson
0

Lycka till! Hoppas det blir många söta små shelties :)

Starfall
0

Lycka till! Skrattande

Halvbrorsan hälsar :)

Kramar/Carro

KajsaM
0

Lycka till och vi håller tummarna! :)

Emmeli
0

Lycka till!

Även här hälsar halvbrorsan och även Zääk (:

SparklingTindra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack så mycket! =) Nu är vi hemma igen från stockholm/Grödinge. Det gick jättebra med parningen och hon parades två gånger för säkerhets skull. Jag fick också träffa Tindras pappa (Grandgables say it again Sam) och hennes mammas mormor (Hillacre Hawaiian Sunset). Guu vad mysiga hundar alltså. Alla hundarna var, pracis som Tindra själv brukar vara, jätteglada och framåt mot folk. Jag fotade både Tindra pappa och hannen som Tindra parades med (Hillacre Hot To Trot). Det ska bli så spännande att se om det blir nåt. Glad

Men sen idag när jag kom hem så fick jag veta att mitt älskade marsvin Izzy har dött medans jag har varit borta. Jag trodde nästan inte att det var sant, fast han var 6 år gammal. Det känns så tomt nu när han inte är här och Tindra undrar var hennes bästis är. Han har juh funnits vid hennes sida sen hon kom till oss.

R.I.P. Izzy…

Starfall
0

#6 Grattis får man väl lov att säga:) Hoppas det blir några små sötingar nu:)

Har du några bilder som du vill sätta ut här på sammie och Trot? och andra bilder på shelties också för den delen;) Vill gärna se bild på Frankies pappa:)

Tråkigt att höra om Izzy…

R.I.P söta Izzy!

Kramar/Carro

SparklingTindra
0

Jodå, nog kan jag sätta en eller två bilder.. =) Detta är juh då Sammie. Ni får ursäkta, jag är inte världens bästa fotograf. =P

SparklingTindra
0

Igen..

SparklingTindra
0

Detta är Trent som Tindra parades med. Han var lite distraherad när jag fotade på grund av att Tindra var med.

SparklingTindra
0

Trent igen =)

[Malin3033]
0

väldigt fina hundar! så nu kanske det kommer små tindrakopior om 63 dagar? tänker du spara någon valp?

Starfall
0

Sparkling_Tindra,, Tack för att du visade dessa bilder! jättekul att få se :) Sammie och Trent är så snygga båda 2.

Det kommer nog bli underbart vackra valpar efter Trent och Tindra:)

Kramar/Carro

Ronja06
0

Grattis att det har gått så bra Sparkling_tindra! Ser fram emot att få se vad det blir av det hela. Varför inte göra en valpblogg?Skrattande *grattis och åter igen grattis!* Ska ni behålla någon puppie? Skrattande

Men det var även tråkigt att höra om ditt marsvin. Ledsen *tröstkramar*

Mvh Emelie Förlägen

SparklingTindra
0

Tackar tackar! Glad Jo, nu är det bara att vänta och se om det börjar växa några små liv i hennes mage.. Ja, jag har tänkt att behålla en valp. Den ska jag ha till Agility, lydnad och eventuellt utställning om den skulle råka bli i rätt storlek. Nu kommer nog tiden att gå ganska sakta när man väntar på att få se om det blir nåt.

[Malin3033]
0

tävlar/tränar du tindra i lydnad och agility? hur gammal är hon?

SparklingTindra
0

Tindra är lite mer än 2,5 år gammal. Vi har börjat att tävla i Agility detta år men efter valpningen får hon ta igen sig ett tag innan vi börjar med det igen. I lydnad tränar vi bara än så länge, men jag har väl planerat att vi ska börja tävla i det också. Samma sak kommer att gälla för valpen när den blir lite äldre. =)

KajsaM
0

Vad roligt att de lyckades! Lätt jätteroligt om du skulle vilja  ha en valp blogg :) *håller tummarna för allt nu*

medde
0

Nu håller vi alla tummar att allt går bra, men det självklart går det bra.

SparklingTindra
0

Tänkte bara uppdatera med en liten kul sak om Tindras dräktighet.

Nu har det börjat sparka i hennes mage. =P Jag har kännt och känt i flera dagar och blivit lite nervös eftersom att jag inte ´har känt några rörelser där inne, men igår när jag klappade henne på magen så kände jag plötsligt något som "röck till" i henne. Jag tänkt först att jag hade inbillat mig, men idag när jag kände på hennes mage igen så var det nåt litet som sparkade till några gånger där inne. =D Nu är det juh bara typ 10 dagar kvar….

Starfall
0

#20 Gud vad kul! Grattis Skrattande

VickiochTova
0

#20 Gud va spännande!! Håller tummarna för att det blir många fina små valpar snart=)

SparklingTindra
0

Tack. Det är väldans jobbigt att vänta just nu. Man är juh så nyfiken. =P

VickiochTova
0

#23 Jag förstår att väntan är jobbig, skulle inte vilja byta med dej.. Men när de kommit ut kan jag tänka mej att byta plats med dej=)

Ronja06
0

Nämen gud vad roligt. Grattis! Håll oss uppdaterade! Glad

Mvh Emelie Förlägen

SparklingTindra
0

#25 Tack, det ska jag göra. =)

medde
0

Spännande, Kastade mig in i tråden och trodde att det hänt något redan, har ju inte kolla på tiden. Men oj vad spännande detta ska bli med massa söta valpisar…….

SparklingTindra
0

Jo, det ska bli jättespännande och kul. =) Dessa 10 dagar kommer att kännas som 10 år. =P På onsdag kommer Lillemor (uppfödaren) med valplådan också.

[Malin3033]
0

#28 spännande! Är det bara 10 dagar kvar? :O Oj, vad tiden går fort!

SparklingTindra
0

Jo, visst gör den. Glad Men när man är mitt i det så känns det som att det tar såååå lång tid.