Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 746 ggr
[Malin3033]
0

God "morgon" 24/2!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var bara tvungen att starta en ny godmorgon tråd för oss som är vakna^^ Ska till-och-börja med önska Ronja06 ett stort lycka till på debut-tävlingen! Och om jag inte missminner mig kolosalt så ska jag önska Ressu's mamma ett stort lycka till på utställningen! Någon mer som ska ut och tävla som vill ha en lyckospark?^^

Och innan jag somnar måste jag ju bara säga…..

GRATTIS IVAN!
Smiley 3d emoticone msn cadeau.gif

Min store pojke har blivit 7år! Oj så många roliga minnen vi har tillsammans! Han fick sin present redan igår (lördag), köpte en såndär hjärngympe grej på djurmagazinet, ska fota han och mackapären senare idag så ni får se. ;)

Ta han om er allihopa!

Starfall
0

God morgon!

Vi får ju inte glömma Gunneriusson, som ska på sin första utställning med lilla Dexter idag. Stort lycka till vill jag önska er också Skrattande

Idag ska jag göra vad jag gjort senaste 2 dagarna, nämligen träffa en helt underbar vän, vi träffades faktiskt via iFokus. Han har åkt hela 30 mil för att träffa mig! Glad Fast åker ju inte fram och tillbaka varje dag utan bor på hotellet i stan Flört Idag är sista dagen vi ses…. :'( Iaf för den här gången

Ha det bra alla!

Kramar//Carro

[Malin3033]
0

Då önskar jag självklart också Gunneriusson ett stort lycka till! Minnet är tydligen inte på min sida idag.

Ronja06
0

god dag alla glada-trötta m.m.!

Nu har vi gjort våran debut inom Agility! Tänk vilken bra träning denna "inofficiella" tävling var. Det var första gången Ronja var inne i ett ridhus faktiskt. Så hon tyckte det var lite läskigt med alla dessa konstiga ljud. Vi anmälde oss till både Agility och hoppklass. Vi var först ut i mediumklassen. (och lyckligtvis glömde jag inte av banan någon gång! *stolt*)

Tyvärr blev Ronja skrämd precis innan vi skulle in. *suck* Pga, detta blev hon otroligt nervös. Hon ville inte lyssna och ville bara tillbaka till bilen. *stackarn* Ronja blev diskad under det loppet. Men vi gav inte upp! Efter en stunds väntan var det dags för hoppklassen. Nu hade Ronja lugnat ner sig, men var fortfarande något nervös. Hon var även rätt så trött efter all väntan. Vi startade… Hurra!! Ronja lyssnar. Nu kunde hon visa vad hon går för! Skrattande

"Hopp, slalom, tunnel, säcken!" -hurra hon tar alla hinder utan problem! *tänkte jag* Tyvärr vägrade hon på 2 hinder, men det gör inget. Vi kom på 3:e plats i hoppklassen!

(Jag har tyvärr inga bilder från tävlingen att visa idag…)

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0

#3 Kan ju bara säga Grattis! Jätte bra träning för Ronja! Min lilla tös här hemma tycker det är jätte kul med ridhus, hon har varit på utställning i ridhus och även suttit och tittat på min kompis när hon rider i ett ridhus, vilket Ronja tycker är jätte intressant. x)

Grattis ännu en gång!

Måste ju bara fråga, var inte du de minsta nervös? Kommer ihåg första gången Ronja skulle ställas ut med en saknad tand, då var jag riktigt nervös! Vilket syndes på Ronja också, hon blev osäker och visste inte alls vad jag ville.

Ronja06
0

#4: Tack tack! Skrattande

Konstigt nog var jag inte nervös. Fundersam Det var nog tvärt om, jag var otroligt lugn. Första gången jag tävlade med Ronja inom utställning då hon var valp var det ungefär samma sak. Jag var lugn. Sedan nästa utställning var jag jätte nervös.

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0

#5 oh vilken bra egenskap du har! *avis* men jag brukar mest vara nervös innan, sedan när jag kommer in i ringen lugnar det ner sig. Det är ju lätt att nervositet smittar av sig på djuren (hästar, hundar m.fl)

KajsaM
0

Grattis Ronja06! :)

Nu är jag äntligen kommit hem från stugan, så nu kollar jag igen alla sidor, bloggar m.m som jag har missat under helgen. Sen blire käk och fotbolls träning :)

VickiochTova
0

Grattis Ronja06!

Själv har vi tränat spår, lydnad och uppletande under hela helgen. Trots att det är flera månader vi tränade sist kämpade hon sig igenom ett 1.2 km långt spår i väldig blåst och 3 timmars liggtid i varierande terräng. Hon var så trött att hon inte orkade plocka pinnarna i slutet, men hon imponerade med att vägra ge upp :) duktiga skruttan!

medde
0

#1´Om du visste vad du gjorde mig nyfiken, spricker snart det kan jag lova, nu vill jag veta vem är den lycklige? ett litet pm kanske?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

#7 & #8: Tack tack! :)

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Förlåt mig Ronja06Generad

Grattis till er två!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

#11: Det gör inget medde. Flört

Nu säjer jag natti natti till er alla. Ska läsa, och sedan sova har jag bestämt. Imorgon har jag matteprov.

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0

Natti Nattis alla

Inlägget är låst för nya kommentarer