Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 729 ggr
Ressu
0

God dag 25.02.08

Hejsan och ursäkta mej för att jag varit frånvarande hela helgen =(.

Hade vakat två nätter och då jag slutade jobbet på lördag kl. 05.00 så hem och hämta hundarna och gubben sen bar det av på utsällning. Nåja nu för att berätta hur det gick. Haamu vann sin klass =). Men gick tyvärr inte vidare. Men vi får vara jättenöjda ändå. För domaren var jättesträng. Endast två HP delade hon ut på hanarna.

Senare på lördagen var Ressu & jag å träna agility. Jätteskoj fast man vid det laget hade varit vaken i 27 timmar i sträck. Träningen gick super. Har nu börjat lära Ressu lösgörelse och det går ganska bra =). Efteråt så var vi hos mamma en stund och kom då hem till kvällen. Och efter att ha vakat i 35 timmar så var jag ganska så trött.

Önskar alla en supervecka =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Ressu
0

Hur har er helg varit? Någon som gjort något spännande?

// Ressu
kennel Westtorpets

KajsaM
0

Hejhej på er!

Skolan idag, puh. Bytte lite klasser och sen har vi haft "netikett" - hur man beter sig på ínternet. Och nu har jag precis ätit och ska iväg halv 6. Jokkmokks hundungdom har träningskväll. ska hjälpa en kompis med hennes grannes sheltie, Maja :)

Kramar på er!

VickiochTova
0

Hej!

Själv är jag på väg hem från jobbet i vettig tid för en gångs skull, så det blir lite träning i kväll :) Och polen skiner så hela allt känns mycket roligare!

Ressu
0

#2 Ha de så bra på träningskvällen… =)

#3 Va avis jag blir. Hade oxå tänkt mej ut å träna med hundarna idag men vädret tillät inte oss att vara ute någon längre tid. Blåsigt värre och snöyra =(. Men förhoppningsvist är det bättre väder imorgon =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Ronja06
0

Idag är våran tidigaste dag i skolan. Vi slutar 14.00! :) *härligt* Nu skall jag sätta mig med en bok har jag bestlutat, sedan skall jag iväg och förhoppningsvis börja spela in en film.

Ronja blev idag jagad av två labradorer. *suck* Det var mamma som var ute med Ronja. Sedan kommer det en man som har sina hundar lösa precis bredvid vägen! Hundarna springer mot Ronja och mamma försöker att få tag i hundarna. Men lyckades inte då de var allt för starka. Så hon tappar Ronjas koppel. Och Ronja flyr med hundarna efter sig. Hundarna lyckas sedan komma ikapp Ronja, och knuffar omkull henne. Detta är 5:e (!) gången som Ronja blivit påhoppad av en hund. Lyckligtvis blev ingen skadad, förutom Ronja som vart lite omtumlad och skakis efter händelsen.

Mvh Emelie Förlägen

Gunneriusson
0

#0 Grattis till Haamu :)

#5 Men usch. Stackars Ronja, hon måste ju avsky andra hundar vid det här laget!

I söndags så var två kompisar till mig ute och red i skogen när det kom en lös hund springandes mot dem. Hunden anfallde och hästarna blev ju såklart jätterädda och började skena. Ena tjejen ramlade av och skadade ryggen och den andra ramlade av och skrapade upp ansiktet. Det värsta var att ena hästen gick omkull och bröt nacken så de fick avliva henne :( Jättesorgligt, det var min gamla hästs syster också. Så RIP Cuba Nelly <3

Händelsen är polisanmäld nu. Varför har man sin hund lös om man inte kan ta vara på den :( 

Kan väl avsluta med något lite gladare, att jag hade första dagen på mitt jobb idag och det verkade jätteskoj!

SparklingTindra
0

#5 Oj, vilken otur. Hoppas att hon inte blir lika skeptisk mot rottisar som Tindra har blivit mot schäfrar..

Ronja06
0

#6: Ronja avskyr inte andra hundar. Men hon har blivit mer misstänksam mot större hundar. Främst rottweilers, schäfrar, pudlar och retrivers.

Mvh Emelie Förlägen

Ressu
0

#6 Tackar =)

#5 Stackars Ronja, fullt förståeligt att hon blir misstänksam mot stora hundar. Poitsu blev ju rädd för barn på samma sätt. Vi var ute å gick (Poitsu var väl kanske 4-5månader gammal) och så kom en klunga på 7-8 barn och omringade honom. Stackarn blev så rädd att han inte kunde röra sej, bara skakade. Efter det har jag haft svårt att få Poitsu att acceptera barn. Det går bra då han väl lär känna dem…

// Ressu
kennel Westtorpets

medde
0

#6 Jisses vilken otäck historia, detta är saker som inte bara får hända!! Så tragiskt att människor kan få sätta nästan sätta livet till bara för att någon ej har kolla på sin hund. Hur är det med tjejen som gjorde illa ryggen?  Samt så olyckligt att få behöva avliva sin häst. Vet hur det känns då jag varit hästägare i många år. Blir lika ledsen varje gång jag hör sådanna saker.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ressu
0

Nu tänkte jag önska alla en god kväll / natt. Nu ska jag ta å avsluta arbetsdagen hoppa i bilen å köra hem. Å hoppas på att hundarna inte har rivit huset Skrattande. Men dom brukar nog vara snälla Oskyldig

// Ressu
kennel Westtorpets

[Malin3033]
0

Säger godnatt jag med!

Ronja06
0

natti natti! :)

Mvh Emelie Förlägen