Träna hur ofta / var / vad?
Hur ofta tränar ni och vad tränar ni? Och var tränar ni? Och om ni inte tränar ännu så vad vill ni börja träna?
Med Ressu tränar vi 1-2 gånger / 12 dagar agility i Seinäjoki och föreningen heter LAGU. Lydnad tränar vi hemma då vädret tillåter och matte har tid (läs ork)
.
Poitsu tränar jag agility med nångång i månaden. Lydnad tränar vi inte mera för han tycker det är alldeles för tråkigt och tappar intresset direkt.

När jobbet är drägligt tränar vi lydnad 4 gånger i veckan, sen blir det spår och agility så ofta vi hinner 
Nu under våren ska vi gå en viltspårskurs, ska bli kul att lära sig nåt nytt!
#1 Jag blir såå avis. Jag har oxå övervägt att börja träna spår med Ressu, men då varken tid eller ork räcker till. 

Det är faktiskt en väldigt skön känsla när man sitter i skogen och väntar på att det ska ligga till sig, plus att Tova räknas som den riktiga spårhunden i vårt gäng då hon är mycket bättre än brukshundarna :)
Och bullar smakar mycket bättre i skogen oxå!
*grön av avund*. Jag VILL oxå! Men bara lottovinsten kommer så man får sluta jobba så kanske det lämnar mer tid över 

Vi brukar träna agility ca 2 ggr i veckan på Lunds BK eller Rönne HU. Sedan under tävlingsäsongerna blir det tävlingar på helgerna med. Därutöver försöker jag träna lydnad en ca 2 ggr i veckan, dessutom brukar vi träna lite lydnad och dylikt när vi är ute och går.
Jag tränar Agility med Ronja 2-3ggr i veckan. Sedan tränar jag lydnad 1 gång i veckan, sedan tränar jag lite spår med henne vanligtvis efter mina träningar.
Sedan blir det lite klickerträning varje dag med lite roliga trix.
Mvh Emelie 
Jag tränar lydnad (både vardags och tävling) ca: 5ggr i veckan, ibland blir det mer och ibland blir det mindre. Vi går ut på fotbollsplanen som ligger precis vid huset så det är numera "Ronjas träningsplan" eftersom det är sällan folk spelar fotboll där.
På helgerna tränar jag och morfar spår med Ronja vilket hon tycker är jätte kul!
När åldern tillåter kommer det bli agility i massor också!
Sedan blir det trix-träning emellanåt.