Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 627 ggr
Tessa_T
0

Ut på natten

Måste börja att be om ursäkt, har inte varit speciellt aktiv här på sistone, men jag måste prioritera bort något just nu, eftersom jag både jobbar och skriver avhandling, så då blev surfningen.

Har dock bekymmer nu så nu tänkte jag fråga här: Alltså Asterix (8 mån) har börjat vilja ut på nätterna. Han sover i vårt sovrum, vi har dörren stängd och han har en vattenskål i ett visst hörn. Tidigare har allt gått bra men för ca 2-3 veckor sen började han vilja ut på nätterna. Han står o skrapar på sovrumsdörren då.  I början släppte vi ut honom i trädgården, men sen började vi fundera, för tidigare har han ju inte behövt mitt i natten och vi går ju med honom det sista vi gör på kvällen ca 10 tiden, kan han verkligen behöva? Kan vi ha det för varmt i sovrummet (ca 20 grader). Eller är det nåt tonårs-styra flocken-trots? Kan han vara sjuk?

Vad tror ni andra? Det är ganska jobbigt, vanligen väcker han en sån tid att man har svårt att somna om.

Ressu
0

Gör han något då han går ut då? Hur mycket dricker han och hur ofta? Har han gått ner i vikt på senaste tiden?

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
[Malin3033]
0

Jag har aldrig vatten i rummet under natten, kanske han dricker mycket under natten och blir kissnödig? kissar han när han kommer ut?

Tessa_T
0

Han dricker nog alltid nångång under natten, kanske 10 slurkar, vi har inte vägt honom, då vi inte har våg, senast vägde vi hos en kompis (nångång i december kanske) och då hade han gått upp 2 kg och har massor med energi.

Då han är ute skäller han mest och det där kissande kommer liksom som i andra hand.

Orsaken till att vi har vatten i sovrummet är att jag i en bok läst att hunden ska ha tillgång till färskt vatten hela tiden och eftersom det inte varit problem tidigare så vet jag inte om det är problemet.

Vi träffade tjejen som drog vår valpkurs idag (hon bor på samma ställe som oss) och hon menade att vi bara ska ignorera, att hans hormorner kör på i hjärnan, så vi ska prova det