Sheltie iFokus

Sheltie

Etiketttävlingar
Läst 1108 ggr
medde
0

Resultat på tävlingar.

Tänkte på skojj att göra en skryt tråd här!!! Skriv i vilka resultat era hundar har fått på tävlingar. Tex utställningar, Agility mm,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Prizma_o_Kristall
0

Jag kan tyvärr inte skryta med några tävlings eller utställningsresultat… Frankie är för stor och kan inte ställas ut, och han har ståndöron. Pyret är i rätt storlek, 35,5 cm och har perfekta vippöron. Dock vet jag inte om man kan ställa ut en hund på över 6 år som inte ställts ut sedan valpålder. Men jag har funderat på det;)

Nästa vår ska jag börja agilitykurs med Frankie, och sedan kanske jag kommer tävla med honom ibland också:)

Dock kan jag skryta med att mina hundar är så underbara, det kan inte beskrivas med ord vad jag känner för dem:) I love Pyret and Frankie!

Kramar//Carro

Ronja06
0

Ronja har inte hunnit varit med på så många tävlingar ännu. Men hon har fått ihop: 5 Hederspris (1 officiellt), 2x BIR, 1x BIM, o så kom hon 1:a på sin första lilla träningstävling i Agility. (avslut av kursen hade en liten "låtsas" tävling) Trotts att hon var yngst blev hon 1:a och fick ett fint diplom. Även fått ett freestyle diplom med Ronja. Hon har även kommit 2:a på rasspecialen i Mariestad av alla Junior tikar.

På Sigges första utställning (då jag endast var 9 år gammal) blev han BIR-valp av alla i sin ras! (denna var nationell) Så han gick vidare till BIG. Där placerade han sig tyvärr inte.

På sin andra utställning blev Sigge 2:a av alla i sin ras. (denna var officiell). Och fick CK…

Mvh Emelie Förlägen

Saras87
0

Hejsan: Martin (7 år)har Flera vinster i agility då han nu tävlar i hoppklass 3 han har. Han har även varit klubbmästare i agility på Rönne HU och kom tvåa i km: et i Lydnad på rönne HU. Dock nybörjarklassen men ändå :)

Freddie tävlade i hoppklass 2 innan han blev skadad och har 2 vinster i hoppklass 1 samt en 4:e placering. När han tävlingsdebuterade plockade han på sig pinne efter pinne i agility, vilket var roligt. Tyvärr blev han skadad när han var ca 2,5 år men vi ska testa att träna på igen nu och förhoppningsvis visa oss på tävlingsbanorna. Även Freddie har varit klubbmästare i Agility på Rönne HU.

Han har en del bra utställningsplaceringar trots jag inte ställer honom så mkt. Han har 1 pris i kvalite och HP på officiell utställning. den 1/9 - 07 ställde jag honom i hässleholm (inofficiell) Då blev han BIR och BIG 3:a :)

medde
0

Det var det väll det jag visste. Då jag startade denna tråd, att vi har helt fantastiska hundar här!!! Jättekul. Hoppas på mer info in.

#1 Du vet att jag gillar dina hundar, med meriter eller utan!!!

medde
0

Vill ha in mer resultat, både från inoff samt officiell. Så kul att läsa.

Emmeli
0

Lussi; Lussi har placerat sig ökkl 3,4,2 officiellt & nationellt.Han har CKx5 och BIS4x2 inofficiellt.Han har även kommit BIG3 inofficiellt.I agility har vi placerat oss rfån 1a plats till 9nde och även diskat oss ett antal ggr. Han har tyvärr inte ngn pinne. VI har även placerat oss 2,3,5&6 i juniorhandling.

Zeke; Zeke är ju endast 6 månader.Men kom 2a i hanklass baby-valp i bjuv sssk i år. Han har även fått vara min lilla reserv i juniorhandling då vi placerade oss 2a.Han ställer upp sig utan komando och går vackert brevid en som man vill så en utmärkt utställningshund. Han är import. från Finland och är svart-vit

medde
0

#6 Det är ju toppen resultatSkrattande . Zeke är det vacka svart -vita du satt in bild på tidigare? Kan du inte sätta in en bild på han igen? Är så fin. /medde

SparklingTindra
0

Min Tindra är egentligen alldeles för stor, men jag ställde ut henne på en inoff. utställning för att få ett utlåtande på hur hon ser ut annars och jag blev väldigt nöjd med det domaren sa:

"Ganska rejäl tik med goda proportioner. Välskuret huvud, korrekt bett. Något lågt burna öron (hon var helt ointresserad av min godis så hon hade öronen i "viloläge") med bra tipp. Välutvecklad bröstkorg. Väl vinklad. Rör sig balanserat med bra steg. Vacker päls och färg."

medde
0

# Men då förutom hon för stor så fick du ju en super fin kritik.

Emmeli
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

7# Såklart det är den lilla underbaringen :) Här kommer en bild på sötisen Zeke :P

medde
0

# 10 Jisses!!!!! Vad fin han är, är just nu stum . Vet inte vad att säga, bara tittar och ler, så fin. Grattis till en så fin hund.

Ronja06
0

#10: Kan bara hålla med. Vilken snygging! Skrattande*nu blir jag sugen på att leta reda på en svart/vit hane som kan bli pappa till Ronjas valpar* Oskyldig *ler*

Mvh Emelie Förlägen

Emmeli
0

11&12# Visst är han! Enda nackdelen med  en svartvit är att de kan inte få avkommor som är svart-vita om den de parar inte har svart-vitt i generna. Ist får dom blue-merle och trefärgade :P

medde
0

Zeke är verkligen en pärla tycker jag, ska bli kul om vi får fortsätta att få se hans framfart och hur han blir till en stor pojke en dag.

medde
0

Mera resultat vore kul att få in.alla här är ju så duktiga.

medde
0

Nu kan ni väll fylla på med lite resultat i denna tråd, för det har väl varit en del tävlingar sedan det skrevs i  denna tråd senast.

Ronja06
0

Då fyller jag på lite här. Troligen vet många redan detta, men under hösten 2007 blev Ronja BIR och BIG3! Fick även HP på en utställning. :)

15 månaders tik med härliga propotioner. Utmärkt huvud och utryck. Med underbart mörka vackra ögon. Bra skuldra och överarm. Bra bröstkorg för åldern. Välformat kors. Mycket bra vinklar bak. Rör sig med mycket bra steg. Bra svans. Bra sommarpäls. Välpresenterad!!

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På Ronjas första utställning fick vi denna kritik:

6månader feminim tikvalp. Bra storlek. Mycket feminimt huvud och uttryck. Utmärkt placerade och burna öron. Bra hals. Kunde vara bättre vinklad. Passande stomme. Rör sig effektivt. Kunde ha planare rygglinje i rörelse. Utmärkt päls. Trevligt temperament.

På den andra utställningen gick det mycket bättre, fick HP och riktigt bra kritik:

Medelstor tik av mycket god typ. Feminimt huvud. Mörka Ögon. Korrekt bett. Bra öron. Aningen kort hals. Bra överlinje. Bra kropp för åldern. Bra vinklar fram. Utmärkta vinklar bak. Fina rörelser.

[Malin3033]
0

Ganska intressant och jämföra, för på 2 månader kan man väl inte gå från "kunde varit bättre vinklad" till "utmärkta vinklar bak och bra fram", domarna måste helt enkelt tycka olika. ;-)

VeNyRa
0

har ingenting att skryta med tyvärr, känner mej inte jätte intresserad av utställningar heller, mest agillity :)
tror att ozzi passar bäst som agilityhund han har väll inte ro att stå still mer än nån halv minut :)

åsså hade jag tänkt att om han fortfarande har ståndöron när han fyller 1 år så struntar jag i dom, tills dess kämpar jag med dom där förbannade öronen. ;)

Emmeli
0

Zeke har lite nya resultat; Han kom till BIS-valp i höstas i Växjö, dock oplacerad mellan 6-9 och i Gbg kom han näst bästa valp-hane. I vår skall han ställas ut i Malmö, och en skall vi fara hela sverige runt, dock inga planerade ställen. Sommar blir det gotlandsutställningen, och en massa farande, och i höst blir det Öland, Sofiero (med sssk:s utstälning planerat också), Växjö och slutligen även en i Nordnorge som vi letat upp för att för att domaren var den som gillade zeke jättemycket! Sedan skall vi också åka till Finland med Lussi, Zeke också om han hinner få sina rabies-sprutor. Så, nu har jag gått off topic lagom mycket!Oskyldig

VickiochTova
0

Va kul det är att läsa om alla fina resultat era hundar har :)

Tova har LP1 och LP2, ett första pris i lydnadsklass 3. Startat appellen och blev uppflyttad till lägre, vunnit km i bruks. Blivit bästa lydnadshund på klubben -06 och då oxå årets lydnadsSheltie i Sheltieklubben. Ställd på nationell med 2a, jättebra kritik men alldeles för stor :) Nu tränar vi för eliten i lydnad och för en start i agility..

[Malin3033]
0

#22 önskar er all lycka till med lydnaden + agility debuten!

JennyLi
0

Jag har ställt ut Saga fyra gånger och hon har blivit 4:a, 4:a, 3:a och 2:a. Det har varit i valpklass alla dessa gånger och hon har fått riktigt bra kritik och HP varje gång. Glad 

I april ska jag testa att tävla i Rallylydnad med min bluemerle Vira. Det ska bli riktigt spännande.

medde
0

#24 Lycka till i april!

JennyLi
0

Tackar! Det ska bli kul att testa!