Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettskador
Läst 2948 ggr
VickiochTova
0

knöl på korset

Ska till veterinären i morgon och kolla upp en liten knöl som jag upptäckte för en vecka sen på tovas kors, den är ungefär som en ärta i storlek.. Bara att hålla tummarna för att det bara är en fettknöl men den är hård och sitter fast. Någon annan som haft nåt liknande på sin hund?

Starfall
0

Håller tummarna för att det inte är något farligt.

Nej, mina hundar har inte haft några knölar:)

Kramar//Carro

medde
0

Alltid svårt att sia om. Men min ena dobber tik fick knölar, och den som var mjuk var en fettknöl, den som var stenhårt var en cysta som fick tas bort, sen inga mer problem alls.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

KajsaM
0

Håller tummarna för att det inte är något allvarligt! :)

[Malin3033]
0

Ronja håller tummarna för sin moster!

VickiochTova
0

tack så mycket, ska bli skönt att få veta vad det är. Just nu går man ju bara och oroar sig…

[Malin3033]
0

förstår precis hur du känner. när vi upptäckte att Ronjas tand växte fel oroade vi oss i två dagar innan vi fick komma till vetten.

Sussi
0

HUr gammal är hunden?

Min systers hund har små cystor överallt som han fått med åldern som kommer och går. I början opererade vi bort dem men det lönde sig inte när han hela tiden fick mera. De är totalt ofarliga. HAn brukar riva bort dem själv ibland då han kommer åt.

De han har kan också vara fettknölar, fettknölarna ligger under skinnet medan cystorna är utanpå.

Men det lönar sig att kolla upp första gången så vet man säkert.

VickiochTova
0

Hon är 4 år snart, och kulan sticker upp som en ärta.

medde
0

Hur har det gått i dag hos vetten.

VickiochTova
0

Han trodde det var en talgkörtel som blivit lite inflammerad, trodde den skulle resorberas av sig själv men är den inte borta om en vecka så skulle han skära bort den… Men han var övertygad om att det inte var en cysta då det var lite rött i huden runt om.

KajsaM
0

Vad tur att det inte var något allvarligt :)

VickiochTova
0

#11 Ja det känns väldigt skönt =)

medde
0

Oj det var skönt att höra, tror också att den försvinner tids nog.

VickiochTova
0

#Uppdatering#

Idag ska Tova börja få antibiotika då knölen inte gått tillbaka, nästa vecka ska hon kollas igen och är den inte borta så kommer de att skära bort den.

Mitt i allt detta är hon skendräktig vilket hon fått medicin mot men som gör att hon matvägrar, så nu får jag roa mej med att laga mat åt henne så hon får nåt i magenFundersam

Sussi
0

#14 Är det skadligt att ha den inflammerade körteln kvar då?

Jag vet bara när vi tog bort en på systerns hund så var det jobbigt att få det att läka eftersom han ville dit och bita hela tiden. Fast är det uppe på korset så når hon väl inte?

VickiochTova
0

#15 Eftersom det är infektion så kan jag inte låta bli att behandla, men hoppas det blir bra utan att de behöver skära i henne=)

VickiochTova
0

Efter antibiotikakuren så tyckte veterinären att vi skulle avvakta 2 veckor för att se om knölen skulle försvinna, men nu har inflammationen kommit tillbaka så imorgon börjar vi på ny antibiotika kur och på måndag kl 9 är det dags för operation =(

Hoppas att alla håller tummarna för oss då!!

KajsaM
0

Vad tråkit :( Håller alla tummar och tassar för att operationen går som de ska!

SparklingTindra
0

Oj, vad trist. Men hoppas att det går bra. Det gör det juh säkert. =)

Ressu
0

Usch, va trist håller både tummar å tår för er

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

[Malin3033]
0

Håller tummar och tassar!

medde
0

Klart vi håller alla tummar för er!

Ronja06
0

håller tummarna!

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Berätta gärna vidare hur det går för er!

mojsans
0

Ja Lovis och hela gänget håller både tassar och tummar, själv har jag inte sett något på mina, hoppas det går bra nu med operationen.

VickiochTova
0

Tack alla! Hoppas och tror oxå att det kommer gå bra men lite nervös är jag ju…

VickiochTova
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var en talgkörtel som låg bakom Tovas kula, men nu är den borta :) Hon blev sydd med 4 stygn, har hyrt ett mooncollar så att hon slipper krage lilla prinsessan..

Ressu
0

Men vilken tur att det inte var något allvarligt =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

Härliga nyheter! Då är det bara att blicka framåt igen!

mojsans
0

O det var härligt att läsa, nu får du köra vidare  utan tankar på någon otäck knöl Glad

VickiochTova
0

Jätteskönt att det var så lätt avklarat, nu ska det bara läka ihop lite så ska vi köra igång träningen igen =)