Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettvalpar-avel
Läst 2120 ggr
Ronja06
0

Hur mycket?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet ni hur mycket era shelties vägde vid födseln och vid 8 veckor? Tänkte starta en liten undersökning för att kunna se hur stor skillnad det igentligen är mellan sheltievalpar. Och hur stor ökning det är mellan veckorna. Lägg gärna till vuxenvikten också.

Nyfödd: 246g 8 veckor: 2732g 1år: 8,5kg

Som ni kan se så har Ronja alltid varit på "den större sidan". Och även störst utav sina syskon. Sedan så kom hon från en liten valpkull.

Mvh Emelie Förlägen

KajsaM
0

Jätteroligt idé Malin! :)

bima69
0

Qina vägde 210 g när hon föddes, 1980 g när hon  var 8 veckor, och när hon var 11 år 6,7 kg.

Skriver in höjden också eftersom det är ganska viktigt om man vill ställa ut sin hund, Qina var 21 cm hög när hon var 8 veckor, var 35 cm som vuxen, men nu verkar hon ha krympt för hon är bara 34 cm nu…

Britt-Marie

SparklingTindra
0

Jag har ingen aning om vad Tindra vägde varken när hon föddes eller när hon var 8 veckor, eller vad hon väger nu för den delen heller. =P Hon vägde iallafall 13 kg innan parningen. Men det är en jättebra tråd för mig för då kan jag jämföra mina vappisars vikter med era. =)

Tindras valpar vägde cirka (inte så jättetillförlitlig våg eftersom att den ändrade sig varje gång dom rörde sig): 201 g, 213 g, (90 g), 254 g, 224 g och 183 g.

Ronja06
0

#1: När döptes jag om till Malin? OskyldigxD

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0

Ronja vägde 210g vid födseln och var då minst, den andra tiken som är och var störst redan då vägde 268g, Sune, Ronjas bror vägde 222g. Vid 8 v vet jag ärligt talat inte, men gissar att hon låg kring 1900 och nu är hon 9,5 månad och väger 6,2kg. 33cm i manken.

KajsaM
0

#4 Åååh Oskyldig förlåt! Blandar ihop er med era Ronjor ;) Nu har jag glömt vad du heter i´gen :)

[Malin3033]
0

#6 oj oj oj, hur ska detta sluta? men stor ronjas matte är ju emelie och lilla ronjas matte är ju malin.. Ronja06, snart får vi väl lov att döpa om hundarna så att glömmisar håller koll på dem. :o)

KajsaM
0

#7  Emelie, så var det! Haha, men ibland så kan man glömma bort OskyldigFlört

Ronja06
0

#7: Ja, vi får nog göra så. Hmm… *funderar* Ett passande namn för min Ronja. Ja, det skulle nog vara något som Pirayan, korven eller liknande. x) *skratt*

Hundarna-som-inte-får nämnas-vid-namn-eftersom-man-blandar-ihop-namnen. Oskyldig *skämt*

Mvh Emelie Förlägen

Ressu
0

Ressu vägde 150g vid födseln och åtta veckor har jag ingen som helst aning om. Men vid ett års ålder var han 34 i manken och vägde 6,5kg =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

bima69
0

# 3 Kan kolla vad Tindra vägde när jag far till Lillemor nästa gång.. bara jag kommer ihåg det.. Är så mycket annat som stör när man är där…Förvånad

SparklingTindra
0

#11 Haha ja, jag kan förstå det. Men det vore kul att veta. =)

medde
0

# Du är inte ensam om att blanda ihop namnen på "våra Ronjor"

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥