Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 1644 ggr
Jennifer89
0

Vad tycker ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har varit på en stor utsällning och några match-shower.
kom trea av fyra valpar i valpklassen på utställningen och har också vunnit en grön rosett på match show bland valpar.

Tiini är ca.37 i mankhöjd nu och lite över 1 år. Vad har ni för åsikter om tiini som utställningshund? Jag tänkte fortsätta med utställningarna. Men skulle vara kul att höra åsikter av andra sheltie ägare och av de som är vana me utställningar :) t.ex. hur pälsen och öronen är?

[Malin3033]
0

Jag tycker hon är jätte fin! Vissa shelties och måånga collies har ju för kort svans, men tycker Tiini har jätte fin svans, framför allt väldigt vacker päls och färg!

Dock just på den bilden tycker jag att du ska låta pälsen växa ut lite mer på bakbenen, nu med så närklippt ser hon ut att ha väldigt smal benstomme, men om du låter det växa ut lite kommer det se bättre ut.

Kolla även på kritiken du har fått, nu kan du ju själv inte rätta till t.e.x om hon skulle ha för kort nos, för stora ögon eller liknande, men pälsmässigt och rörelsemässigt. Har domaren skrivit att hon har för korta steg (te.x) så till nästa utställningen så peppa hunden lite så att hon tar längre steg utan att börja galoppera.

Nu ska jag ju inte kalla mig utställningsexpert, har ju själv precis som du inte varit på så många utställningar (än) men under tiden har jag lärt mig en hel del och tvekar inte att dela med mig av det!

Mvh
Malin

medde
0

Vill se bilder i andra vinklar. Öronen ser man inte mycket av, ansiktet kort och gott lite andra vinklar

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

(hade skrivit en del, men av någon anledning stod det "sidan kan inte visas" då jag skulle skicka den tyvärr. Jag ska försöka skriva in det jag minns.)

Från sidan ser hon rätt så feminin ut. Bra päls och färg. Ser ut att vara i kommande.

Ang öronen så är det jätte svårt att bedömma igenom en bild från sidan. Bifoga gärna en poträtt bild. Sedan så är det även jätte svårt att helt bedömma en hund på bild. Då hennes rörelser spelar stor roll, hennes bett (m.m.). Gämför hennes kritiker hon har fått från olika utställningar, se vad som är till hennes fördel och nackdel.

Mvh Emelie Förlägen

Jennifer89
0

tack för åsikterna. skall bifoga några bilder till på henne lite senare =)

medde
0

Jättebra!

Jennifer89
0

hittade 1 där öronen syns lite bättre men ska även ladda upp en som är framifrån :)

Jennifer89
0

framifrån

Ressu
0

Okej, helst skulle jag se henne live före jag ger en åsikt men vad jag nu kan se på fotona så… Here I go =)

Jättesnygg i färgen, bra öron (något tunga men hellre det än lätta =) ), storleken är ok. 35cm +- 2cm är ju standardmåtten, men dom varierar otroligt hädanefter. Det är stor skillnad på domare.

Jag skulle verkligen ställa ut henne om jag vore du. Hon kunde ha lite mer massa i kroppen, men det kommer sedan med åldern, hon är ju så ung ännu. Och då hon får lite mer massa kommer hon heller inte att verka så lång i kroppen.

Summa sumarum Du har en jättefin hund Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Jennifer89
0

#8 hahah tack Skrattande jag kan komma till korsnäs så får du allt se henne live ;)

Ressu
0

#9 Jepp, gör så =). Men hon är verkligen en liten snygging din Tiini Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

#8 Håller med dig och känner att jag inte behöver säga något mer.:-)

Jennifer89
0

#10 #11 tack tack :) och tack för alla svar