God morgon 8/3-08
I dag är vädret lite svår tolkat, men det verkar som det blir en fin dag i alla fall. Det har regnet ganska mycket i natt här.
I dag ska jag till min mamma på sjukhuset, nu hoppas jag att hon blir frisk snart så jag har min mamma hemma hos sig igen.
Senare under dagen ska min tös på kalas, men just nu leker hon med koppel och halsband vi köpt till hunden som vi väntar på…Hon längtar så enormt efter denna hund, därav hon far med detta halsband och koppel. Men jag förstår henne väl, som vi väntat!
Hoppas ni alla får en bra dag med era pälsklingar, nospuss till dom alla.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
God morgon!
Idag vaknade jag tidigt utav en viss lillasyster som pratar i sömnen.
Jag har ingen aning om vad det blir för väder idag, men jag hoppas på lite sol i alla fall. Senare idag skall jag iväg på lydnads kursen igen, vilket jag har gått och sett fram emot sedan förra veckan. Imorgon börjar min Agility kurs också!
Efter träningen far jag iväg till min pappa. Vi ska fira hans födelsedag och äta massor med gott. Det kommer bli fullt hus. Fullt utav hundar,hundar,hundar gissar jag på. Allt från stooora hundar till små vovvar. Hoppas alla får en fortsatt trevlig dag!
Medde: Jag gissar på att det inte är lång tid kvar tills ni har hund i huset. Kan förstå att ni längtar! Jag väntar förväntansfullt här också. Sedan så längtar jag något extremt till månaden Juni också, men det är en annan historia. *ler* 
Mvh Emelie 
#1 Vad har jag missat nu? I juni? Berätta !!!
#2: Du har inte missat något medde.
Dels är det därför att jag får sommarlov då, och sedan är det även därför att man aldrig riktigt kan veta om man får en till familjemedlem. Men jag skall inte lova något ännu, men vet aldrig vad som kan ske under tiden.
Mvh Emelie 
#3 Spännande:-)
God förmiddag =)
Nu är kakan garnerad och pajen klar. Nu är det bara att vänta på främmande =). Mamma är på kommande för att fira min sambo som fyllde år i onsdags och vår förlovning =)
Ha en bra dag allesammans
#0 Vi hoppas alla på att din mamma blir snart frisk.

#5 oj grattis måste jag säga!
Här i Gällivare skiner solen som bara den. =) Jag har varit och fikat med min kompis Hannah och sen var vi en snabb sväng på stan.
Vi har dessutom eventuellt fått en till köpare till valparna. Så då är det bara två köpare som fattas. En av dom som vi trodde skulle ha en valp har sagt att hon inte kan just nu eftersom att hon har katter och en häst och heltidsjobb. Men jag tror nog inte att det ska vara så svårt att hitta köpare till dessa små guldklimpar. =P
Haha, alla tycker att namnet på tikvalpen (Enya) är jättebra och fint och ALLA har negativa åsikter om ena hanens namn - Aska. Det namn som jag tycker mest om och som jag är mest nöjd med. Min kompis tycker att det är ett tiknamn och en del förknippar det med död och bränder. =P Men det bryr jag mig inte om, det är ett snyggt namn! =D
Nu sitter jag och väntar på att mamma ska komma hem så att jag kan gå en lite längre vända med hunden. Hon är hos min mormor som ligger på sjukhuset.. Det verkar inte som att hon har långt kvar nu.. Hon måse ha dropp och eftersom att dropp innehåller socker och hon har diabetes så måste dom tjorva med insulin, hon får en massa blodtransfusioner för att hon förlorar en massa blod utan att dom vet varför och hon blir bara vitare och vitare..
#0 Vi alla väntar på att din hund ska komma så vi får veta mer om den. ;)
#3 Vad kul om ni får en till familjemedlem. =)
#5 Åter igen, grattis. =P
God dag! Som jag har städat och bakat idag *puh* Kompisar till både mig och mamma och pappa (även min bror, men han är ju i USA och har varit där i 6månader, kommer hem 29maj, lääängtar<3) kommer klockan 17.00, då ska vi basta och kanske bada i sjön. Har bakat morotskaka och städat hela huset. Vilar nu en stund framför datorn, ska sedan in i duschen, så kanske hörs vi inatt eller imorgon efter min och Ronjas lydnadskurs.
#0 - vad blev det för gulligt halsband?^^
#1 - Ooooh, nya familjemedlemmar tackar man aldrig nej till, sheltie?^^
#5 - Stort Grattis!
#8 - jag tycker namnen blev jättefina!
#8 Jag tycker Aska är ett fint namn… Om du vill kan du ju stava Azka, ser lite hanligare ut, och det är ju INTE samma som aska från bränder ju;) Längtar efter att få se fler bilder på de små sötingarna! =)
Vad bra att åtminstonde två stycken tycker som jag. =)
#6,7,8,9 Tackar så mycket 
#9: Precis som medde kommer jag inte att avslöja något tills jag är 100% säker att det blir något.
Mvh Emelie 
#13 Va bra då är vi nu 2 st som pinar några här inne 
#14: visst är det bra? 

Mvh Emelie 
#15 Självklart.
Emelie och medde!!!! Fyyyy vad ni är elaka, jag tror jag dööööör av att vänta så länge
Jag e inte alls nyfiken, neejdå hehe
# 17 Ok ! Visst tror vi på dig då du säger att du inte är nyfiken. Då har du ju inget imot att vänta på infon som vi håller på