God morgon 10/3-08
God morgon på er alla! Hoppas ni får en fin dag. Jag ska redan smita ut i det gråa trista väder som råder i stockholm. Hoppas vi ses och hörs under kvällen
Må bäst alla!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
God Morgon allesammans.
Här är varken jag eller vädret på topp
. Hade tänkt mej å träna agility idag, men igår däckade en otäck förkylning mej, så jag får nog snällt stanna hemma idag
.
Hoppas ni har haft en bra helg och önskar er alla en god fortsättning på veckan 

God morgon alla!
Här i västerås regnar det
så hur det blir med långpromenad vet jag inte än, kanske det blir en skogsvända i stället.
Hoppas på bättre väder 
God dag!
Här i Gällivare är det skiftande mulet och soligt. =)
Jag har varit på bilskolan och kört klockan 8.15 imorse. Enda natten som man har fått sova sen klockan 2.00 och så måste jag kliva upp på morgonen - Det är tortyr! =P
Min farmor har varit här och passat valparna medans jag var borta. Hon är så fascinerad av dom så hon satt i nästan 2 timmar och bara tittade på dom. =D Så hon hade mycket att berätta om vad dom hade gjort när jag kom hem. Ska kanske tillägga att hon aldrig har gillat våra hundar förut och att när vi skulle skaffa Tindra så sa hon att vi inte fick vara hos henne med hunden, men när Tindra sen kom så var hon ju så söt och farmor märkte hur mycket komplimanger man får av att vara ute med henne så hon blev helt förälskad i Tindra. När dom sen märkte hur seriös jag är med allt inom hunderiet så fick både jag och hunden ännu mer respekt och nu om jag kommer och hälsar på farmor och farfar så blir dom besvikna om inte Tindra är med.
Är det nån som känner igen sig? =P

God dag!
Här regnar och blåser det men hoppas att det lugnar sig lite under dan.. Tova slapp följa med till jobbet i dag och är hemma hos mamma och är terror i stället 
#3 Känner verkligen igen mej, när det första folk frågar är ; Men var är Tova då? Det gör ju verkligen att man känner sig så omtyckt själv, ha ha! Var ute på promenad med en kompis igår och då fick jag inte hålla kopplet själv ens
#3 Jodå, alla är så vana med mina hundar att det första dom frågar om man inte har dom med är att var är dom 
God dag!
Idag har jag varit i skolan som vanligt. Sedan har jag varit på långpromenad med Ronja, och även tränat lydnad. Äntligen så har Ronja förstått vad hon skall göra med apportblocket.
Tänk, jag har "bråkat" med Ronja om detta apportblock sedan december förra året. Så det känns som en lättnad, Ronja är ju inte direkt föremåls intresserad.
Ha en fortsatt trevlig dag!!
Mvh Emelie 
#6 hur har du gjort när du har tränat med apporten?
God dag! Idag hade hela Strängnäs studiedag, så de flesta åkte till eskilstuna, vilket även jag gjorde, tåg på 10 min och vipps är man framme. så nu har jag shoppat maaaaassor, så nu har jag så att jag klarar mig.
Precis hos flera andra har det regnat och varit tråkigt väder idag, även i eskilstuna.
Sköt om er!

Hejsan! Här har det varit hyffsat väder, började snö lite på eftermiddagen, med helt ok. Nu ska jag bara plugga! Har tyskaläxa och hemkunskaps prov imorgon!
Skönt om er!
God kväll!
Idag har det varit 0 gradigt och lite slaskigt.. Snön har börjat smälta lite smått och det har regnat lite. Hoppas inte snön försvinner helt..
Har lite läxor att göra ikväll.. Jobbigt men måste göras..
Ha det bra!
#7: Okej, nu jag är väldiigt dålig på att förklara. Men jag har haft som sagt problemet att Ronja inte är föremålsintresserad. Det började helt enkelt med att jag "klickade" (använde klicker) då hon nosade på apportblocket. Efter en stund förstod hon nästan "Jaha! Det är såhär hon vill att jag skall göra!" Så hon tog upp den i munnen. Och med en gång då hon hade den i munnen klickade jag och gav godis. Efter en stund började hon tugga på apportblocket då hon hade den i munnen, och det är just det som var varit det svåraste. Men jag har helt enkelt fått vänta ut henne, tills hon inte tuggar. Och då hon inte gör det klickar jag med klickern och belönar. Sedan har det bara fortsatt, så det jag tränar på nu är att hon skall kunna hålla den längre. Nu går det jätte bra! 
Mvh Emelie 
#11 Det var en jättebra förklaring. =) Jag har samma problem med Tindra. När vi gick lydnadskursen så fick vi beröm för att Tindra var så föremålsintresserad och att det gick så bra med apporten, men sen helt plötsligt så tyckte hon inte om den. Så nu när hon väl tar den i munnen så tuggar hon på den eller släpper den för tidigt.