Sheltie iFokus

Sheltie

Etiketttävlingar
Läst 817 ggr
medde
2008-03-11 11:09
0

Tävlings grenar

Vilka tävlings grenar tycker ni att sheltie är bäst lämpade för och vilka mindre bra? Det är ju många här inne som tävlar i olika grenar med sin sheltie´s. Vore kul att veta vad just ni tycker dom är bäst i. Gärna en motivering varför just den är bäst i den grenen och inte den andra.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

SparklingTindra
2008-03-11 12:41
0

Tindra är bra på allt vi har provat, utom apporten. Hon vill helt enkelt inte göra det hon ska, hon leker hellre med den eller tuggar på den. Men det är väl iofs en träningssak.

Hon är extremt bra på att spåra och agility är som det hon är född för.

Första gången vi lade ut spårpinnar så hittade hon alla nästan direkt. Hon älskar att spåra. Vi fick till och med beröm från kursledaren för att hon var så duktig. Det kan jag ärligt säga att jag inte trodde om henne innan vi hade provat. =)

Ronja06
2008-03-11 19:21
0

Ronja är bra på de sporter som vi har testat på. Men hon älskar lydnad, agility, freestyle och även rallylydnad. Sedan är även spår väldigt populärt enligt henne.

Men Ronja totalt älskar agility. Hon är mycket lättlärd och har sådan energi i sin kropp. Det gör att hon helt enkelt älskar det.

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
2008-03-11 20:28
0

Ronja är min lilla träningsnarkoman och älskar lydnad, agilitytunneln (och förhoppningsvis agility), freestyle, sök samt rally lydnad. Favoriterna bland både henne och mig är agility(tunneln), lydnad samt spår.

En sport som Ronja nog inte skulle passa i skulle nog vara skydd, Ronja älskar allt och alla, dock kanske det skulle gå om presonen som hon ska "attackera" har läskiga kläder på sig, då kan hon börja skälla iallfall. x)

medde
2008-03-11 21:07
0

#1 Kul att höra att hon gillar att spåra!

Hurmånga här inne har karaktär tesat sina hundar. Vet någon om det finns nån som är korad eller gått en korning?

VickiochTova
2008-03-12 06:11
0

#4 Enligt reglerna som finns nu så är det enbart brukshundar som får gå en korning, vet inte hur det var förut.. Men MH testat Tova har jag gjort.

Tova har fått pröva på sök, spår, agility och lydnad och uppletande. Hon är en stjärna i spåret, slog alla brukshundarna i appellen men är tyvärr skotträdd. Men hon är den perfekta hunden att pröva alla grenar med, älskar att jobba och lära sig nya saker:)

medde
2008-03-12 09:42
0

#5 Se där vad jag missat, inte bra alls. Detta skall jag bara veta.Generad

VickiochTova
2008-03-12 09:44
0

#6 Jag är mentalfigge, det är därför jag vet det.. Skulle inte heller ha vetat det annars =)

medde
2008-03-12 09:46
0

#7 Men jag har ju haft brukshundar och gått korningar med mina, så jag borde veta detta, men tack i alla fall.

VickiochTova
2008-03-12 09:47
0

#8 Tror det blev ändrat till 2007 så det är ju ganska nytt, innan tror jag man fick gå med andra raser i mån av plats..

medde
2008-03-12 09:51
0

Phu…. TackSkrattande

SparklingTindra
2008-03-12 14:22
0

Jag hade tänkt MH testa Tindra förra året, men jag var så seg med att anmäla oss så vi kunde inte vara med tyvärr. Ska kanske göra det i år istället.