Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettot-prat
Läst 914 ggr
medde
0

OT/Vilka länder har besökt?

Vilka länder har du varit i? Vilka länder har varit bäst?  Var har du som ditt drömresemål och varför?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

KajsaM
0

Jag har bara varit i Turkiet, Norge och Finland.. Har väl inge sådär direkt drömresa, vill vara till så många :D :)

VickiochTova
0

Jag har varit i USA, Honduras, Rhodos, Kreta, Mallorca, Norge, Danmark och jobbat ett par månader i Tyskland..

Har en speciell plats i hjärtat för Kreta =)

Ronja06
0

Jag har varit i: Grekland, Kreta, Cypern, Norge, Danmark, Mallorca, Fuerteventura, Turiket, Spanien och självklart Sverige. Sedan har jag mellanlandat i Portugal *räknas det? Oskyldig* Om lite mindre än två månader far jag iväg till Kreta.

Min favoritresa var då jag var i Cypern tror jag. Älskar landet så otroligt mycket. Sedan så tycker jag om Mallorca :)

Mvh Emelie Förlägen

VickiochTova
0

Hade totalt glömt bort min resa bland hästarna i Portugal =)

Tack Ronja06  för att du nämnde det =)

Ressu
0

Oj, nu blir jag nästan avis… Generad Jag har enbart besökt Sverige å Estland (Åland oxå, men räknas väl inte då ön hör till FinlandGlad)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

[Malin3033]
0

Jag har besökt….

• Spanien (2ggr)
  • USA (Florida 3ggr, Boston+New York 1gång)
  • Tyskland
  • Polen
  • Finland (vet inte hur många ggr med båt)
  • Egypten (4ggr)
  • Frankrike
  • England (2ggr)
  • Danmark
  • Belgien
  • Holland

Hmm, tror det var alla, hunnit med ganska mycket under mina 14 (snart 15) år. ^^

Mina bästa resor… hmm.. mååånga, senaste resan i Florida var helt underbar, men även när jag var i Holland och vann EM, också ett minne som ligegr varmt om hjärtat.

I höst bär det av till Los Angeles, Las Vegas, Hollywood och andra spännande platser i Californien. Skrattande

Måste jag tillägga att min mamma är tokig i resor? Skickar henne snart till resor.ifokus x)

medde
0

Jag har varit  eller bättre att säga, varit boende på cypern i många år av och till, och då vi var lediga från jobbet på helgerna så brukade vi ta båten till Israel och  stanna där ett dygn för att dyka där och leka lite med dom vilda delfinerna, sedan förbi egypten  på hemvägen, sedan har jag varit som det hette då tjeckoslovakien (prag) för mella landa en gång , den andra för att kolla på ishockey. Sen har jag varit i Ungern, östrerike, Danmark,Norge,Findland, Ryssland, Grekland

Men dit jag vill är att få åka till en riktig söderhavsö och bara ligga under ett parasoll och dyka lite efter siestan. Det skulle vara perfekt. Men det som står på tur är att åka till kanske senare under detta år , är till USA och ett besök på Nasa, men detta skall ske då det är ett uppskjut av en färja.

shuttleBgWHT

emma93
0

Jag reste inte så mycket som barn, och har inte heller rest de senaste åren. Resorna har för det mesta inte varit semesterresor utan jobb, skola eller annat icke semesterrelaterat, trots att det har varit till vanliga semester-resmål.

Har varit på Cypern flera gånger och gick bla på skola där, och passade då på att besöka Israel och Egypten. Har bott i Grekland (bodde i ö-världen men har besökt fastlandet) och hade då mina vovvar med mig. Kortare besök har gjorts i USA, Österrike några gånger, Norge, Danmark, Finland, Tyskland (både väst och öst då det fanns), Spanien (olika öar), Frankrike, Belgien, England (jobb, jobb och åter jobb). Det känns som om jag har glömt nåt….

Jag vet inte om jag har nåt drömresmål, men det hade varit skönt att bara få semestra på riktigt nån gång och verkligen bara vara turist. Jag har dock en dröm och det är att åka till San Diego och hälsa på en uppfödare som jag har köpt en hund av för 10 år sen.

Jennifer89
0

åååh va avis jag blir.. Jag har bara besökt sverige, men man hinner väl :)

medde
0

#9 Klart du hinner.

#8 Nu var jag nyfiken, Gått i skola på cypern? Även varit ute och åkt med Louis Line vilket jag tror du menar, berätta mer!!! Var bodde ? vilken skola? Ja allt!! som jag bott där själv så blir jag så nyfiken.

emma93
0

Jag gick Vingschool där några månader 1994, vilket var stället jag helst ville gå på då jag trivts så bra på Cypern tidigare. Bodde i Ayia Napa på Sandy Bay den perioden, men hann besöka en hel del andra platser på ön. Självklart hade man önskat än mer:). Blev erbjuden jobb där året efter men var tvungen att tacka nej pga att jag hade jobb här hemma som jag inte kunde avsluta så snabbt. Jag har för mig att det var Louis Line vi åkte hela gänget (kan nog se det på foton om inte annat). Det som var lite lustigt (eller ja…så lustigt var det inte precis) var att det var ovanligt kallt i Egypten den gången vi var där, samt att det regnade i Kairo, vilket ju inte händer för ofta. Jag tror inte någon hade kläder med sig för kyla och regn:). Jag är väldigt förtjust i Cypern, tycker att det har det mesta som jag önskar i mitt liv. Nu får du berätta Medde!!

medde
0

1994 jobbade jag på Dhekelia i stallet (basen mella Larnaca och Ayia napa) Var för det mesta i ayia napa för party på helger och alla andra dagar Generad Senare runt 1997 började jag jobba på marin parken i Ayia napa, Träffade även en på cypern som jag gifte mig med. Sen har jag faktiskt även gått på Cyprus airways skola ett tag. Men din tid där fanns jag där, oj tänk om vi setts där nere !

emma93
0

Oj, världen är inte stor! Vilka härliga jobb du verkar ha haft!! Det är ju mycket möjligt att vi har setts, speciellt under lågsäsong när det inte var så jättemycket öppet.:)

medde
0

#13 Kan nog stämma, vem vet?

Emmeli
0

Jag har varit i:

• Spanien, Mallorca och Teneriffa
  • Dominikanska Republiken (Karibien)
  • Venezuela, Isla de Margarita (Karibien)
  • Tyskland (x1000 ggr känns det som, men antagligen ca 15 ggr.)
  • Finland
  • Norge
  • Danmark
[Malin3033]
0

#15 nu blir jag lite nyfis varför du varit i Tyskland så många ggr. :)

Emmeli
0

#16 Vi har rest över när vi varit i Skåne och liknande, antagligen för att mamma och pappa skulle kunna köpa lite alkohol och sådär, men vi har åkt runt i städer ock liknande. Men jag skulle vilja åka ner dit med min farfars systers man, han var med under andra världskriget och hans pappa dog under det största slaget. Skulle vara häftigt att få återuppleva hans minnen!

Ellenfyrkant
0

Jag harvarit i:

• Spanien (2ggr)
  • USA
  • Tyskland
  • Grekland
  • Italien
  • Kroatien
  • Frankrike (3 el. 4 gr.)
  • England (Jersey)
  • Danmark
  • Norge
  • Tyskland
  • Österriket
  • Portugal

Och nu harjag glömt någravet jag XD Flerastycken t.o.m. men orkar inte fundera längre haha XD

Mvh Ellenfyrkant

ChristinaLindström
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har varit i:

• Cypern
  • Grekland
  • Turkiet
  • Tunisien
  • Tyskland
  • Norge
  • Thailand
  • Danmark
  • Förenade arab emiraten
  • Usa- Californien och Nevada
  • Finland
  • Frankrike
medde
0

#19 Vacker bild! Var ifrån är den tagen.?

ChristinaLindström
0

#20 Bilden är tagen i Thailand, var där vid den här tiden förra året..

medde
0

#21 Så helt underbar vacker bild!

ChristinaLindström
0

#22 Jo, det var underbart att vara där skulle kunna tänka mig att åka tillbaka :)

medde
0

#23 Har inte varit där, men oj vad jag skulle vilja. Kanske en dag.

SparklingTindra
0

#21 Var också i Thailand vid den här tiden förra året. =P

ChristinaLindström
0

#25  Kul :)

Glömde ju att skriva att mitt drömresemål är Hawaii och största besikelsen är Los Angeles..

SparklingTindra
0

#26 Varför var L.A. en besvikelse? Jag hade jättegärna velat fara dit. =)

ChristinaLindström
0

Hollywood och L.A. var väldigt skitigt, satt uteliggare överallt och luften var så förorenad att himlen var alldeles grå av avgaser.. Sen så var det väldigt hög kriminalitet så man fick ta taxi överallt..

Jag hade väldigt höga förväntningar så det var väl därför jag blev lite besviken. Men shoppingen var helt fantastisk och "städerna" runt L.A. var jätte mysiga t ex Newport Beach, Malibu och Santa Barbara..

Jojsan
0

Har varit i

• Sverige (självklart ;))

• Norge

• Finland

• Canada (bodde där förut)

• USA

• Storbritannien

• Malaysia (2 ggr)

• Portugal

• Irland

• Mexiko

• Dominikanska Republiken

• Nederländerna

• Singapore

Och så kommer jag inte på fler just nu.. x) Har kanske varit i Turkiet och Thailand också men vet inte säkert.. Längesen ^^
har säkert glömt några.. svårt att hålla reda på alla ställen.. :P

medde
0

Oj vad ni har varit ute och rest här inne. Listorna är ju jättelånga. Nu blir jag nyfiken vilket resmål har varit bäst av alla ni varit på?

[Malin3033]
0

Mina bästa resor… hmm.. mååånga, senaste resan i Florida var helt underbar, men även när jag var i Holland och vann EM, också ett minne som ligger varmt om hjärtat

medde
0

#31 Vann Em? Vad har jag missat nu då?Generad

[Malin3033]
0

#32 du har inte missat någonting. hösten 2005 och innan dess var jag med i drumcorps som colour guard (colour guard = cheerleader fast med flaggor istället för "poms poms"). Drumcorps är ett slags band med trummor, trumpeter m.fl. dock inte gitarrer, utan endat slag och blås instrument. tillsammans med bandet gör man ett program med låtar, vi hade  låtarna Tequila, The Rock och smoke on the water. som colour guards "sprang vi runt" och kastade och dansade med flaggorna, drum corps gick i olika formationer som bl.a fyrkanter, cirklar osv. Det finns bara 2 drumcorps band i SVerige, ett i  lilla Strängnäs där jag bor, och ett i Göteborg, men de i Göteborg tälvlar inte i samma klass som oss, så våran "ända" chans att få komma ut och tävla är EM och VM, år 2005 när jag var med vann vi EM och kom 9:a i VM. Har tusentals bilder och filmer hos morfar som var fotograf, kan lägga upp dem här när jag är där.

Nu har du lite info om hur det är..  vi har en hemsida också, http://www.strangnas-scouts.org/. Som du ser på hemsidan har vi varit på olika ställen i södermanland och spelat. Men i början på 06 slutade jag pga. olika anledningar, bl.a att jag inte trivdes i laget, vi var knappt ett lag, inte alls någon samarbetskänsla. men de ska ju till VM i höst så man bli ju lite avis….^^

medde
0

#33 Helt enormt, va kul detta visste jag inte! Grattis till em, syns du på någon bild?

Men detta verkar vara en kul sak, min lilla tös gillar detta till max! Så nu har du ett stort fan i min tös:-)

[Malin3033]
0

#34 På första sidan på hemsidan finns jag som nr 2 från vänster på översta bilden högst upp, brunett med lila/guldig flagga. Ska som sagt visa massvis med bilder så fort jag besöker morfar. Inte ikväll dock..

medde
0

#35 Ser fram imot att få se dessa Skrattande

Jojsan
0

Mitt roligaste resmål var nog Dominikanska republiken.. men jag var så liten då jag var på de andra ställena så jag kommer knappt ihåg något ^^ Canada kan jag inte kalla semester eftersom jag bodde där, men det var jättekul där med!

Dominikanska republiken tycker jag bäst om för att där solade vi och badade vi nästan hela tiden ;)

medde
0

Vilka härlige resmål ni varit på, blir så avis!! Vad är pyamiderna och israel jämnfört med era resmål .Nada! Men jag har ju i alla fall varit med delfiner både i arbete och vilda

[Malin3033]
0

#38 pyramiderna är myyycket att skryta med! det är ju ashäftigt där! har du varit i Luxor?

åh, delfiner! som arbete, berätta! jag har både träffat vilda delfiner i både egypten och i florida, men de i florida var ju klart mest närgångna och mysiga, pappa hoppa till och med i vattnet när dem kom (vi hade hyrt egen båt), dock simmade dem iväg då, men jag lyckades få en suddig bild på både delfinen och pappa. vi såg även manater i det vilda (sjökor) som är utrotningshotade när vi var i florida, det var gryyymt häftigt!

På den suddiga bilden ser ni delfinen och pappa

[Malin3033]
0

manaten..

medde
0

#39 Jag jobbade på cypern och marin parken som fanns där, vilket var verkligen vad man kan säga ett drömjobb! Det var samma ägare till delfinariet som fanns även i egypten. Dom hade flera i olika länder. Då vi var lediga vissa dagar så tog vi alltid en kryssningsbåt som gick till israel och egypten. Då passade vi på emmelan då vi var ute och dykte att vara turist. Så vi har varit och titta på pyramiderna och allt som man bara ska se som turist. Tänk att dom är så stora, detta hade jag inte fattat föränn man ser dom live!

Kika in i mitt fota album så ser du kort jag tagit på min arbets kompis med en av delfinerna! Men om du där inne så skriv gärna ett hej i gästboken.

guestbk

Emmeli
0

Dominikanska republiken slår nog allt, jag badade med delfiner, dock inte i det fria, men jag var ca 2 meter från de vilda mitt ute på atlanten där också (: